Gå til innhold

Er dette bildet greit å legge ut mens man er i et forhold?


Andersen1989

Anbefalte innlegg

20200825_030015.thumb.jpg.e77ec0b8b118b68808b58202a5877ae9.jpgDette bildet la kjærsten min ut på sin instagram idag. 

Nr 1. Er jeg helt bak mål når jeg sier dette ikke var greit? Eller har hun rett når hun sier hun sier det ikke er noe som helst galt med bildet?

Nr2. Hun er også uenig i denne sammenligningen: "så kan jeg da ligge i senga, iført joggebukse og dyne, dra ned buksa så boksern synes, vise tydelig omriss av penisen min og ta et helt nøyaktig bilde som du gjorde der? Og kalle bildet "omg pikk" og legge det ut?"     Har hun rett når hun sier det ikke er det samme i hele tatt? Eller er sammenligningen korrekt?

 

Siden vi ikke kom noe lengre med diskusjonen så tenkte jeg vi kunne ta dette offentlig og se hva folk flest synes. Har prøvd å legge det frem så rettferdig som overhodet mulig her nå, for hvis jeg tar såpass feil om alt dette, så vil jeg virkelig lære av det og tilpasse meg til normen. Alder er 30(meg) og 28 på henne. 

 

Håper og setter pris på hjelp?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig at den samtalen dere hadde om dette bildet kunne vært utført på en annen måte? Jeg innbiller meg at du spurte henne litt konfronterende, og at hun da går rett i forsvar og så kommer forslaget ditt på punkt nr 2 som ett litt barnslig tilsvar til dette igjen. 

Hva er målet ditt med å konfrontere henne med at bildet ikke var greit? Vil du ha det fjernet, eller lurer du på hvorfor hun egentlig la det ut? Jeg synes bildet var litt kult, og kanskje hun også syntes det og ville legge det ut, men samtidig så synes jeg da den kommentaren er litt unødvendig og får henne til å fremstå usikker. 

Du vet i utgangspunktet ikke hvorfor hun la ut bildet, du sier det ikke er OK og så insinuerer du at det hun mente er det du skriver om boxer bildet metaforen din.  Slike direkte angrep, pleier som regel ikke føre til noe annet enn krangling og ingen løsning på problemet. 

Neste gang, ville jeg satt meg ned med henne, si at bildet plager deg litt og forklart hvorfor, slik at dere kan prate ordentlig om problemet og kanskje finne en bedre løsning :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stoler du på henne? Om du stoler på henne, så bør det vel ikke være et problem. Caption er derimot litt spesiell da det umiddelbart gjør at man ser på puppene hennes. Du burde spørre henne hva hun ville med det. Kult bilde uansett!

Men det er bare min mening og det er veldig individuelt hva man synes om dette, så dere kommer til å få veldig mange ulike svar her og ingen av de svarene er riktige. Det er kun dere som vet hva dere synes om det - du synes ikke det er greit, hun synes det er grei. Det er bra at du sier ifra. Siden det gjorde deg ukomfortabel, så burde hun ta det til betrakning og vurdere om det er en grense hun er villig til å ha i et forhold. Dere bør ha en lang samtale om hvilke grenser dere har i et forhold og om dere kan akseptere hverandres grenser, men dere bør også jobbe med kommunikasjonen deres. 

Nei, pikk og pupper kan ikke sammenlignes. Pikk og vagina derimot. Puppekløft er mye vanskeligere å skjule, det er ikke et reproduserende organ og både menn og kvinner har brystvorter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Andersen1989 said:

Siden vi ikke kom noe lengre med diskusjonen så tenkte jeg vi kunne ta dette offentlig og se hva folk flest synes. Har prøvd å legge det frem så rettferdig som overhodet mulig her nå, for hvis jeg tar såpass feil om alt dette, så vil jeg virkelig lære av det og tilpasse meg til normen. Alder er 30(meg) og 28 på henne. 

Sa hun til deg at det er helt greit at du legger ut bildet av henne på et offentlig forum for alle mulige til å dømme om hun viser for mye pupp eller ikke, eller er det noe du presset henne til å si ja til? Jeg reagerer litt på hvordan du har ordvalgt deg her, "...så tenkte jeg at vi kunne ta det offentlig." Om det er det som er tilfellet, så vet jeg hva som er problemet - hun har ikke dumpa deg enda.

 

 

Lenke til kommentar
Andersen1989 skrev (10 timer siden):

20200825_030015.thumb.jpg.e77ec0b8b118b68808b58202a5877ae9.jpgDette bildet la kjærsten min ut på sin instagram idag. 

Nr 1. Er jeg helt bak mål når jeg sier dette ikke var greit? Eller har hun rett når hun sier hun sier det ikke er noe som helst galt med bildet?

Nr2. Hun er også uenig i denne sammenligningen: "så kan jeg da ligge i senga, iført joggebukse og dyne, dra ned buksa så boksern synes, vise tydelig omriss av penisen min og ta et helt nøyaktig bilde som du gjorde der? Og kalle bildet "omg pikk" og legge det ut?"     Har hun rett når hun sier det ikke er det samme i hele tatt? Eller er sammenligningen korrekt?

 

Siden vi ikke kom noe lengre med diskusjonen så tenkte jeg vi kunne ta dette offentlig og se hva folk flest synes. Har prøvd å legge det frem så rettferdig som overhodet mulig her nå, for hvis jeg tar såpass feil om alt dette, så vil jeg virkelig lære av det og tilpasse meg til normen. Alder er 30(meg) og 28 på henne. 

 

Håper og setter pris på hjelp?

 

I utgangspunktet er det for så vidt greit å legge ut sånne bilder selv om man er i forhold. For min del synes jeg bare det er griseharry og det ville vært en så stor turn-off for meg at jeg ikke hadde kunnet innlede et forhold i utgangspunktet.

Men det skyldes ikke at det er å trå over streken. Men å legge ut sånne selfies minner om en litt harry holdning og kanskje litt lite selvtillit.

PS. Selv om hun selv la ut dette i offentligheten er det kanskje ikke greit at du legger det ut her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at i et forhold bør du være såpass moden at du klarer å formidle det til henne på en måte der du får frem at du personlig ikke synes det er noe ålreit at hun legger ut sånt hvis det virker seksualisert, men samtidig at du ikke ønsker at hun skal føle at hun ikke kan være seg selv om dette bare var ment som goofy tulling. Dere må rett og slett snakke sammen, og du må si at du synes det var kjipt gjort av henne, så får hun se om hun ser poenget ditt eller ei. Å sammenligne med pikk blir bare å eskalere ting, alt bunner jo i hva hun mente med bildet. Hvis det var for å få seksuell oppmerksomhet fra andre (og ja til dere ovenfor, pupper er veldig seksuelt og damer er godt klar over det) og du ikke har gått med på det på forhånd så er jo det et tillitsbrudd.

Apropos tillitsbrudd som det nevnes rett over her; har du lagt ut bildet hennes her med hennes tillatelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke det her litt barnslig da? Altså om en er i et seriøst forhold så stoler en på hverandre? Om en ikke gjør det så har en et problem.

Om hun vil legge ut det der og få en ego bost så "you go girl". Men er det pga forholdet er dårlig og det er for å fiske litt så har en jo et problem...

Om en mann hadde lagt ut et bilde etter trening i bar overkropp som flekser litt testosteron så mener ihvertfall jeg det er noe galt om partner kommer å reagerer negativt. 
 

Og jeg tipper dem aller fleste mannfolk hadde blitt irritert da alt dem er ute etter er litt oppmerksomhet og en liten ego boost...
 

 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/25/2020 at 3:02 AM, Andersen1989 said:

Er jeg helt bak mål når jeg sier dette ikke var greit?

Hva er det spesifikt som ikke er greit?

On 8/25/2020 at 3:02 AM, Andersen1989 said:

Hun er også uenig i denne sammenligningen: "så kan jeg da ligge i senga, iført joggebukse og dyne, dra ned buksa så boksern synes, vise tydelig omriss av penisen min og ta et helt nøyaktig bilde som du gjorde der? Og kalle bildet "omg pikk" og legge det ut?"     Har hun rett når hun sier det ikke er det samme i hele tatt? Eller er sammenligningen korrekt?

Ja, det synes jeg blir omtrent det samme. Hvis hun faktisk mener det ene er "greit" og det andre ikke så synes jeg det er litt hyklersk.

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Om dette er personen ho er, ser eg ingenting galt i det. Men uansett er det no kanskje greit å spørre kva ho vil fram til med slike bilder? Vise seg fram og få likes? Null stress.. Om det er personen ho er.

Dama mi er ikkje slik, og eg hadde nok blitt eit stort spørsmålstegn, om ho skulle plutselig begynt med slike bilder. Ikkje at eg nødvendigvis hadde synst det var feil. Men hadde nok spurt kva ho vil fram til med eit slikt bilde..

Lenke til kommentar

Jeg tolker ut i fra bilde at hun ønsker oppmerksomhet, og med den teksten så skriker hun etter oppmerksomhet. 

Ser også på armene at hun tidligere har kuttet seg, noe som kan tyde på lav selvtillit, og at hun ikke har hatt det så veldig bra med seg selv. Og dermed legger ut et bilde av seg selv der hun skriver det hun skriver. 

Jeg syns ikke bilde i seg selv var noe ille å legge ut, men at hun skriver det hun skriver skulle hun holdt seg for god for. :)


Og om hun ikke har arr etter at hun har kuttet seg så beklager jeg det. 

Lenke til kommentar

Hun ligner litt på Paloma Faith. Kul.

Selv så ville jeg ikke ha skrevet "omg boobies". Der skurrer det litt for meg, men folk har jo forskjellig humor, hvis humor var en del av intensjonen.

Bryst er nok ikke like seksuelt som en penis, etter min mening. Hadde hun postet et bilde av seg selv i en trang truse og skrevet "omg vagina" så ville det ha vært mere likt spør du meg, men noen kan vel bli mere tent av å se ei i bh enn ei i truse (så jeg forstår hva du mener). Folk er forskjellige.

Håper dere får løst problemet ved å kommunisere bedre (som nevnt tidligere i tråden), slik at du slipper å reagere slik en gang til.

 

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan dette bildet har noe med deg å gjøre overhodet.
Hva slags forhold dere har, vet jeg ikke, men uansett er hun vel fri til å oppføre seg akkurat hvordan hun vil, og frem sin egen kropp på akkurat hvilken måte hun vil.
Jeg vet det er en utbredt tanke, at partneren til dels har eierskap over seksualiteten og kroppen til kjæresten, men personlig synes jeg dette er tøys, og langt utenfor hva et forhold egentlig bør dreie seg om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

God sagt, dette er utelukkende trådstarters problem. Både i kommunikasjonen slik den fremstår og det er trådstarter som må bestemme om dette er ok, og hvis ikke, så må trådstarter ta sin hatt og gå. 

TS har ikke råderett over kjærestens kropp, meninger eller tanker, men TS står fritt til å prate med sin kjæreste om at dette er noe han ikke liker eller ønsker. Om kjæresten ikke kan innfri TS ønsker, så må TS ta stilling til om dette er noen han ønsker å dele tiden sin med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...