Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor ofte brukes forlovelsesring?


Gjest 4b584...5de

Anbefalte innlegg

Gjest 4b584...5de

Giftering er jo greit nok, men forlovelsesringen?

Kan hun LÅNE bestemora sin ring, eller bør hun EIE den? Viss hun ikke kan få den, så MÅ jeg vell kanskje kjøpe en ring? Ingen aning hvordan dette fungerer..

Tviler på at den blir brukt så mye med tanke på yrket hennes osv. 

Anonymous poster hash: 4b584...5de

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere vært sammen en stund og vet at dere skal gifte dere om en viss tid... 

Da kan forlovelsesringer også være gifteringer. F. eks. gravere inn giftedato når det skjer. Til brullupet graverer man inn tekst og har den nypusset/behandlet. Både praktisk, fornuftig og fint. 

Forlovelsesringer er noe man normalt eier, men å låne fra sin egen familie er greit. Er ikke noe regler her. Mange dropper forlovelsesringer eller gjør som jeg nevnte.

At ringene skal koste mange tusen hver er bare tull, dersom man ikke har solid inntekt.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Bryllup er tull når man har lite penger, eller i mine øyne, uansett

Holder lenge å få ordfører til å signere dokumenter på rådhuset

Bryllupet i form av selve vigselssermonien trenger ikke å koste noe eller maks få tusenlapper. Ofte er det gratis i egen kommune. 

Selve festen, som en del er opptatt av, tar helt av økonomisk for noen. Desverre er det noen med trang økonomi som sløser bort mer på festen enn familier med god økonomi.

Det er en treng blant unge med trang økonomi å realisere reiser og lignende på lån. Dersom man også tar bryllupsfest på kredittlån er det bare trist etter min mening. Det blir som å markere giftemål om å leve i økonomisk utroskap. Altså at man ikke er i stand til å styre egen pengeforbruk. 

NB: Dette er ikke noen stikk til trådstarter, men min bekymring for dem som vil leve på kreditt. 

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...