Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan akseptere at man er en taper her i livet og gå videre?


Gjest dfaf7...97e

Anbefalte innlegg

Gjest dfaf7...97e
PgUp skrev (4 minutter siden):

Prøvd tinder? Hva som er stygt eller ikke er subjektivt. Og du har jo hatt kjæreste før så du vet jo at det går an. Jeg nekter å tro at du ser så ille ut som du tror. Med såpass mange folk der ute er det noen for alle, men man må stå på litt for å få det til. er bare å kaste seg ut i det. 

Ja. Menn sveiper jo til høyre på alle på tinder og som sagt, jeg er sistevalget og den menn velger når de har prøvd seg på alt som kryper og går men ikke fått napp. Tinder er ikke akkurat et sted jeg vil dra fro å finne ut om en fyr liker meg - som i utgangspunktet er umulig. 

Du får nekte å tro det så mye du vil. Det er jævlig ille. Jeg har ikke slike følelser uten grunn. Jeg scorer ingen poeng for å si det mildt. Når noen beskriver en kvinne de syns er attraktiv, drømmedama og lignende så passer jeg ikke inn på noen punkt. 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest dfaf7...97e skrev (11 minutter siden):

Ja. Menn sveiper jo til høyre på alle på tinder og som sagt, jeg er sistevalget og den menn velger når de har prøvd seg på alt som kryper og går men ikke fått napp. Tinder er ikke akkurat et sted jeg vil dra fro å finne ut om en fyr liker meg - som i utgangspunktet er umulig. 

Du får nekte å tro det så mye du vil. Det er jævlig ille. Jeg har ikke slike følelser uten grunn. Jeg scorer ingen poeng for å si det mildt. Når noen beskriver en kvinne de syns er attraktiv, drømmedama og lignende så passer jeg ikke inn på noen punkt. 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Det er ingen som er perfekte og det eksisterer ingen drømmedame eller drømmemann der ute. Hvis noen tror at de har funnet drømmemannen / dama er det bare basert på førsteinntrykk. 

Noen er på utikk etter kjærligheten på tinder også, kjenner de som har giftet seg derfra. Men såklart det finnes sikkert andre alternativer som er bedre enn tinder. 

Hvis du var en annen person, ville du sagt de samme tingene om deg selv? Eller ville du tenkt at denne personen var for slem med seg selv?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e

Jeg vurderer nå seriøst plastisk kirurgi, og lurer på om jeg bare kan ta kontakt men kirurg med ønske om å bli mer attraktiv? Jeg tror jeg kan bli litt pen om jeg fikser på haka og nesen, samt tar et slikt løft slik at øyenbrynene sitter litt høyere. Fillers i leppene for å få fyldigere lepper, jeg har dessverre ikke fyldige lepper, de er ganske smale. Kroppen ønsker jeg ikke gjøre noe med enda ettersom jeg har mange kilo å miste. Da kan jo fettransplantasjon være et godt alternativ, ta fett fra mage og lår og legge i rumpe osv. Brystløft med silikoninnlegg har stått på ønskelista lenge og blir gjennomført når vekten har gått litt mer ned. 

Jeg ser ikke annen utvei. Når man er for stygg fra naturens side er det jo godt at man kan hjelpes med operasjoner. Jeg har vært nervøs og redd for slikt lenge men har kommet til at dette kanskje kan være løsningen. Kjenner faktisk på et lite håp når jeg fantaserer om dette. :) 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e skrev (3 minutter siden):

Jeg vurderer nå seriøst plastisk kirurgi, og lurer på om jeg bare kan ta kontakt men kirurg med ønske om å bli mer attraktiv? Jeg tror jeg kan bli litt pen om jeg fikser på haka og nesen, samt tar et slikt løft slik at øyenbrynene sitter litt høyere. Fillers i leppene for å få fyldigere lepper, jeg har dessverre ikke fyldige lepper, de er ganske smale. Kroppen ønsker jeg ikke gjøre noe med enda ettersom jeg har mange kilo å miste. Da kan jo fettransplantasjon være et godt alternativ, ta fett fra mage og lår og legge i rumpe osv. Brystløft med silikoninnlegg har stått på ønskelista lenge og blir gjennomført når vekten har gått litt mer ned. 

Jeg ser ikke annen utvei. Når man er for stygg fra naturens side er det jo godt at man kan hjelpes med operasjoner. Jeg har vært nervøs og redd for slikt lenge men har kommet til at dette kanskje kan være løsningen. Kjenner faktisk på et lite håp når jeg fantaserer om dette. :) 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Personlig tenker jeg at alle mennesker er like mye verdt uansett, til tross for at de skulle f.eks. ha en funksjonshemming og være veldig langt fra "normal". Jeg ville ikke sett ned på noen fordi de ikke var typisk "vakre" i hva som er et temmelig urealistisk ideal fra sosiale medier. 

Personlighet, medfølelse, intelligens, ærlighet, interesser osv. Det er så mye mer som teller. 

Å trene og gå ned i vekt er jo en god ide for å få bedre selvtillit og føle seg bedre. 

Platisk kirugi kan sikkert fungere for noen, men er nok enklere og billigere å jobbe med seg selv.

 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e
PgUp skrev (2 minutter siden):

Personlig tenker jeg at alle mennesker er like mye verdt uansett, til tross for at de skulle f.eks. ha en funksjonshemming og være veldig langt fra "normal". Jeg ville ikke sett ned på noen fordi de ikke var typisk "vakre" i hva som er et temmelig urealistisk ideal fra sosiale medier. 

Personlighet, medfølelse, intelligens, ærlighet, interesser osv. Det er så mye mer som teller. 

Å trene og gå ned i vekt er jo en god ide for å få bedre selvtillit og føle seg bedre. 

Platisk kirugi kan sikkert fungere for noen, men er nok enklere og billigere å jobbe med seg selv.

 

Problemet er jo at jeg har ikke en god personlighet heller, og jeg er ikke intelligent. Mindre smart, dessverre. Ergo er jeg ganske blåst når det kommer til personlighet, og når man da heller ikke har utseende med seg så taper man jo helt. Plastisk kirurgi er svindyrt og ikke minst jævla vondt, men må man så må man. Lide for skjønnheten. Kroppen min vil ikke bli flott av trening uansett på grunn av at jeg vil ha en del løshud, har allerede litt av det på armen. Det kan fjernes men huden vil likevel være litt elastisk. Med tid og stunder vil jo det også bli fjernet. Kommer ikke til å bli attraktiv før jeg er i slutten av 30 årene..... 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e skrev (8 minutter siden):

Problemet er jo at jeg har ikke en god personlighet heller, og jeg er ikke intelligent. Mindre smart, dessverre. Ergo er jeg ganske blåst når det kommer til personlighet, og når man da heller ikke har utseende med seg så taper man jo helt. Plastisk kirurgi er svindyrt og ikke minst jævla vondt, men må man så må man. Lide for skjønnheten. Kroppen min vil ikke bli flott av trening uansett på grunn av at jeg vil ha en del løshud, har allerede litt av det på armen. Det kan fjernes men huden vil likevel være litt elastisk. Med tid og stunder vil jo det også bli fjernet. Kommer ikke til å bli attraktiv før jeg er i slutten av 30 årene..... 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Med tanke på din barndom, kan du åpne for at du muligens har et forvridd bilde av deg selv? Handler mye om hvem du måler deg opp mot. Hvis du måler deg mot de attraktive og de smarteste vil du ikke vinne nei, men det vil ikke de fleste. Er bedre å akseptere det man har blitt gitt, være fornøyd med det og gjøre det beste ut av det. Vi fikk ikke valget om å bli født slik vi ble. Du kan tenke det funksjonshemmede som lever fullverdige liv og er fornød med seg selv, til tross for at de faller ganske lengre utenfor normalen enn det du gjør. 

Selv "smarte" og "vakre" personer kan slite kraftig med selvbilde fordi det alltid vil være noen som er enda smartere og vakrere. 

 

Du har en fast jobb og kollegaer du prater med, så du er neppe en taper der. 

 

Men har absolutt sympati og medfølelse for hvordan det er å gå igjennom det, virker ikke greit. Men jeg er sikker på at det kan bli bedre med tid. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e
PgUp skrev (4 minutter siden):

Med tanke på din barndom, kan du åpne for at du muligens har et forvridd bilde av deg selv? Handler mye om hvem du måler deg opp mot. Hvis du måler deg mot de attraktive og de smarteste vil du ikke vinne nei, men det vil ikke de fleste. Er bedre å akseptere det man har blitt gitt, være fornøyd med det og gjøre det beste ut av det. Vi fikk ikke valget om å bli født slik vi ble. Du kan tenke det funksjonshemmede som lever fullverdige liv og er fornød med seg selv, til tross for at de faller ganske lengre utenfor normalen enn det du gjør. 

Selv "smarte" og "vakre" personer kan slite kraftig med selvbilde fordi det alltid vil være noen som er enda smartere og vakrere. 

 

Du har en fast jobb og kollegaer du prater med, så du er neppe en taper der. 

 

Men har absolutt sympati og medfølelse for hvordan det er å gå igjennom det, virker ikke greit. Men jeg er sikker på at det kan bli bedre med tid. 

Har ikke et forvridd bilde av meg selv, nei. Jeg ser meg selv som jeg er. Har et realistisk syn på hvem jeg er som person og hvordan jeg ser ut. 

Kollegene MÅ jo prate med meg, de kan jo ikke bare gi faen i meg akkurat. Det er et godt arbeidsmiljø på arbeidsplassen min. Men har tenkt noen ganger på at om jeg slutter så blir de sikkert glad for at jeg drar. 

Er ikke ute etter å høste sympati eller medfølelse altså. Er ikke synd i meg fordi jeg er som jeg er. Dette er korta jeg fikk utdelt og sånn går nå dagene..... 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Gjest b3625...80a
Gjest dfaf7...97e skrev (33 minutter siden):

Ja. Menn sveiper jo til høyre på alle på tinder og som sagt, jeg er sistevalget og den menn velger når de har prøvd seg på alt som kryper og går men ikke fått napp. 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Hvis du trenger noe å trøste deg med så tenk på hvordan det er for menn som ikke er attraktive.

Men fra spøk(?) til revolver. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Litt trist når alle de virkelig gode opplevelsene i livet skjer om natten mens man drømmer. Men sånn er det bare. Livet er ikke rettferdig. Hvis hovedproblemet er utseende så er løsningen å legge seg under kniven. De som ikke har opplevd hvordan det er kan aldri forstå. Hvor ufattelig stor forskjell det er å leve som noen som blir smilt til, eller å leve som noen som blir ledd av.

Anonymous poster hash: b3625...80a

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e
Gjest b3625...80a skrev (9 minutter siden):

Hvis du trenger noe å trøste deg med så tenk på hvordan det er for menn som ikke er attraktive.

Men fra spøk(?) til revolver. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Litt trist når alle de virkelig gode opplevelsene i livet skjer om natten mens man drømmer. Men sånn er det bare. Livet er ikke rettferdig. Hvis hovedproblemet er utseende så er løsningen å legge seg under kniven. De som ikke har opplevd hvordan det er kan aldri forstå. Hvor ufattelig stor forskjell det er å leve som noen som blir smilt til, eller å leve som noen som blir ledd av.

Anonymous poster hash: b3625...80a

Enig med deg. Ja, det blir til at jeg legger meg under kniven. 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e
KriZZ skrev (15 minutter siden):

 

Mista meg på "god has ever created", pappa og mamma skapte meg i sengehalmen og jeg orker ikke noe religiøst bullshit. Men takk likevel!

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e skrev (6 minutter siden):

Mista meg på "god has ever created", pappa og mamma skapte meg i sengehalmen og jeg orker ikke noe religiøst bullshit. Men takk likevel!

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Ikke mye religiøst der og du misforstår begrepet gud nettopp pga hva som er plantet i hode ditt av religion. 
Budskapet i klippet er stødig og reelt så lenge man velger å tro på det.

Det finnes kun energi og du bestemmer selv hva du ønsker å tro på. 

Det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve så godt du kan å styre unna negative tanker.  Finnes ikke noe mer destruktivt. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet handler om perspektiv. Omdefinér i hodet ditt hva en "taper" er for noe. Den største enkeltvise predikatoren for hvorvidt noen kommer til å gjøre det bra eller dårlig i livet i metrikker som fremtidig lykke er instilling.

Ingen kan gi deg verdighet. Verdighet er noe du har fordi du føler du har det. Du må slutte å søke utover etter ytre bekreftelser.

Du sitter fast i en tankefelle der du manifesterer alt det negative du ser for deg. Prøv meditasjon. 10 minutter hver dag. Bruk kreativiteten din og fantasien din til noe positivt. Se for deg og du stopper og endrer rotasjon på denne negative tankespiralen

Eventuelt forsøk å se deg selv mer objektivt. Hva er galt og hvorfor. Hva er bra med deg og hvordan kan du bruke det til noe positivt.

Lenke til kommentar

Jeg har følte litt mildere former av noe av hva du føler når jeg gjekk på skolen. Så holdt rektoren min en nyttårs tale som hjalp meg veldig. Det han sa var "Du må gi litt mer faen". Det er et kjent Per Fugelli sitat, og det er så viktig å huske på. Folk bryr seg mindre om deg enn du trur. Dvs ting med deg selv som du fokuserer på for de ikke er perfekte vil andre ikke legge merke til en gang. Så gi litt mer faen og ikke bry deg så mye om hva andre tenker. For de tenker det nok ikke allikavel. Fokuser heller på hva du liker. Så blir du mye mer lykkelig.

Lenke til kommentar
Gjest dfaf7...97e
ili skrev (6 timer siden):

Jeg har følte litt mildere former av noe av hva du føler når jeg gjekk på skolen. Så holdt rektoren min en nyttårs tale som hjalp meg veldig. Det han sa var "Du må gi litt mer faen". Det er et kjent Per Fugelli sitat, og det er så viktig å huske på. Folk bryr seg mindre om deg enn du trur. Dvs ting med deg selv som du fokuserer på for de ikke er perfekte vil andre ikke legge merke til en gang. Så gi litt mer faen og ikke bry deg så mye om hva andre tenker. For de tenker det nok ikke allikavel. Fokuser heller på hva du liker. Så blir du mye mer lykkelig.

Det hadde vært en drøm å faktisk bare gi faen, og ikke bry seg så mye. Jeg kan så klart bare gi opp menn, slutte å tenke at jeg trenger kjæreste, sex og nærhet, at det bare er å glemme. Det vil ikke skje. Joda, en mann er sikkert desperat etter å ligge med noen og velger meg, men akkurat det ser jeg jo ikke på som noe positivt. I stedet kan jeg fokusere på jobb og utdannelse, kunnskap om ting jeg interesserer meg for og dyrke en eller annen hobby, vet bare ikke hvilken enda. Men jeg må fylle dette tomrommet jeg har, når det kommer til kjærlighet, med noe. Hund eller katt er ikke aktuelt før jeg er ferdig med utdannelse og har fast jobb. Om jeg da i tillegg tar operasjonene jeg har planlagt så vil jeg jo kanskje bli fornøyd med utseende mitt også. Sende mail til en klinikk i kveld, så blir spennende å se hva slags svar jeg får. :) 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest dfaf7...97e said:

Det hadde vært en drøm å faktisk bare gi faen, og ikke bry seg så mye. Jeg kan så klart bare gi opp menn osv:) 

Anonymous poster hash: dfaf7...97e

Er nok av menn som tenker det samme. Men stygge menn og damer gir vel litt opp istedenfor å prøve seg på hverandre. Det burde være et dating nettsted for stygge folk. Ikke lov å ha bilde. Heller blir kjent gjennom chat og så se hverandre real life etter en stund når du trur du passer sammen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...