Gå til innhold

Gratis energi frå havet


havsula

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei dette skjønte heller ikke jeg.
Men det må jo være at de firkantene faller ned i det tomme røret til høyre, blir flyttet over til røret til venstre som inneholder vann, og flyter opp der ?

Når de flyter opp ligger de inne i hvert sitt "avlukke" som er festet på et langt kjede som driver generatoren rundt.
Kan tenkes det funker ?

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar

https://enerwe.no/fornybar-worldpower-energy/slik-vil-larvik-grnder-produsere-strom-fra-oppdriften-i-havet/372095

 

Her er en litt bedre beskrivelse av systemet, uten at det gjør at jeg har noen større tro på det. Når man åpner for "klossen" i bunnen av luftsjakta som går ned så vil vannet presse innover for å skyve klossen tilbake opp igjen. Man kan lage en sluse, men selv en perfekt tilpasset sluse uten overflødig volum utover klossens volum vil gi tilsvarende mengde vann som klossen i slusa når den forlater den.

Lenke til kommentar

Slik som eg ser det så må eit volum av vann lik klassens volum fjernast i ein boks på bunnen av slusa. Så kan boksen gå inn i det rommet, ein opnar for vann som strømmer inn og presser boksen opp att.

Så kor mykje energi må det til å tømme ut eit slikt volum under vann

Lenke til kommentar
On 8/24/2020 at 5:59 PM, havsula said:

Det viktigste med "fornybare" energikilder er at de går i pluss... med en haug subsidier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...