Gå til innhold

Cyberpunk 2077 får gratis nedlastbart innhold, slik The Witcher 3 fikk


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, barezell said:

Blood and wine var ikke gratis heller :) 

Her snakker vi de små dlcene. Witcher 3 ser ut til å ha 16 stk ut i fra steam. Alt fra armor set, new game+, nye quests. 

 

Ja, eg er klar over det, men trudde folk snakka om at folk har betalte DLCer klar, men venter. Et godt eksempel er Tomb Raider, som hadde planlagt betalt DLC bare 1 måne etter release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemet med DLC'er når dem er av størrelsesrangen til Hearts of Stone og Blood and Wine (sistnevnte kunne nesten vært et eget spill på egenhånd). Disse er der jo for blant annet tilleggsinntekter og gjenskape hype om et spill ved å gi ut nytt innhold i håp om å tiltrekke nye spillere.

Mange ser på dette som griskhet, og det får bli dems egen sak. Spillutviklere er og blir en business som kun har til hensikt å generere inntekt - som enhver annen bedrift. Ingen av disse eksisterer for å være snille og gjøre forbrukere en tjeneste.

Lenke til kommentar
5 hours ago, CommanderKeen said:

Men alt er jo klart til release. De bare velger å spe det utover for å lage goodwill. Synes det er litt ufint jeg. 

En merkelig påstand. Spillet har vært utsatt hvor mange ganger og du tror fremdeles de har brukt tid på å lage ferdig alle de gratis tilleggpakkene også før de gir ut spillet?

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (6 minutter siden):

En merkelig påstand. Spillet har vært utsatt hvor mange ganger og du tror fremdeles de har brukt tid på å lage ferdig alle de gratis tilleggpakkene også før de gir ut spillet?

Ja, selvfølgelig. Som all logikk tilsier. De har jo bare sett på det ferdige spillet og tenkt «hva kan vi fjerne og gi bort gratis over noen uker i stedet». Det er jo hele poenget. Det tar lengre tid å lage den type innhold som de gir bort enn vinduet mellom gold og release. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, CommanderKeen said:

Ja, selvfølgelig. Som all logikk tilsier. De har jo bare sett på det ferdige spillet og tenkt «hva kan vi fjerne og gi bort gratis over noen uker i stedet». Det er jo hele poenget. Det tar lengre tid å lage den type innhold som de gir bort enn vinduet mellom gold og release. 

Ville spekulasjoner er nok ikke det samme som logikk, du. Jeg tror nok du sterkt feilvurderer hvordan spillproduksjon foregår…

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (På 25.8.2020 den 15.49):

Ja, selvfølgelig. Som all logikk tilsier. De har jo bare sett på det ferdige spillet og tenkt «hva kan vi fjerne og gi bort gratis over noen uker i stedet». Det er jo hele poenget. Det tar lengre tid å lage den type innhold som de gir bort enn vinduet mellom gold og release. 

Det kan så være at de gjør det på den måten, men om det bare gir illusjonen av gratis ting i form av DLC så er jeg fortsatt for det, og velger å gi dem litt ros for det. Det sender i det minste det signalet om at slike små-DLC ikke bør koste noe til andre selskaper som driver en langt dårligere praksis. Om det var opprinnelig fjernet for å så plasseres inn igjen bryr meg fint lite. Det er mye som er laget til et spill som blir fjernet og aldri satt inn igjen. Skal vi klage over det og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...