Gå til innhold

Lagringsplass på bærbare gaming pc'er


QHamp

Anbefalte innlegg

Ser at flere interessante gaming bærbare, som har duganes specs forøvrig, skorter på lagringsplass. Mange har 256/512 GB og en del har heller ikke utvidelsesmuligheter. Hvordan løser folket dette, når det blir trangt om plassen? Noen av de store spilla tar jo godt over 100 GB, Windows 10 installasjonen tar jo også litt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg  løser det på denne måten:

da har jeg vertfall 5 TB harddisk i laptopen ulempen det er noen skuer løs.  Er enig at lagringsplass i laptop er problem  produsentene gjør nok det bevist så kjøp stasjonær istedenfor. Er også problem med min laptop funger kun med 1 stk m.2 PCI-E så den andre er sata. Heldigvis funger 5 tb harddisker, er idiotisk de har 2 sataporter som gjør man ha adapter i tillegg.

IMG_1761.JPG

IMG_1762.JPG

Lenke til kommentar
QHamp skrev (1 time siden):

Ser at flere interessante gaming bærbare, som har duganes specs forøvrig, skorter på lagringsplass. Mange har 256/512 GB og en del har heller ikke utvidelsesmuligheter. Hvordan løser folket dette, når det blir trangt om plassen? Noen av de store spilla tar jo godt over 100 GB, Windows 10 installasjonen tar jo også litt.

 

Ekstern harddisk er en mulighet. På mange laptoper kan man også bytte ut M2 disken til en større en visst det skorter på plass, men her må man gjerne gjøre litt research da noen lodder fast disken.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Vel for de fleste vil nok ikke ekstern harddisk være å foretrekke med mindre de har laptopen på et kontor. Selv har jeg brukt det før når det var så små 3,5" tb disker at det var eneste mulighet, men i dag finnes det 2,5" 5 TB disker så det er nok å foretrekke istedenfor.

Lenke til kommentar

Nå så jeg nettopp WD black serien, eksterne SSD spesiet for gaming. Kan være en grei løsning det, når man er hjemme i hvertfall. Er det noen produsenter som er verre enn andre mhp å lodde fast disken? Er spesielt Acer Nitro serien, og noen MSI og Asus jeg har sett på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...