Gå til innhold

Ost og smørbrød i ovn..


Gofisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meierismør, 3 skiver hamburgerrygg, 4 (tykke) skiver ost, kvern over svart pepper når ferdig. Spiser oftest grovbrød. Noen tynnskårede skiver tomat er godt tilbehør. Tror jeg steika dem med grillfunksjon, 200 grader i 8 minutter eller noe sånt. To hakk under fra øverst. Lenge sida.

Huff, nå ble jeg nesten hekta igjen ^^

Endret av Taurean
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Brukt kryddersmør, det er "hemmeligheten" som gjøre Wienertoast så godt. F.eks denne: https://meny.no/varer/meieri-egg/smor-og-margarin/kryddersmor/kryddersmor-7035620006753
Da får du en skikkelig god smak på ostesmørbrødet ditt, sammen med den klassiske ost og skinke eller hamburgerrygg (foretrekkes). Alternativt så kan salami være digg også, men pass på - det er varmt ? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Brukt kryddersmør, det er "hemmeligheten" som gjøre Wiener toast så godt.

Veit du hva slags kryddersmør de bruker, og hvor man kan kjøpe det? Jeg leiter fortsatt etter sånn wienertoast i frysedisken noen ganger. Folk påstår at de skal selges på kiwi, men ingen av de i nærheten av meg har dem..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (6 minutter siden):

Veit du hva slags kryddersmør de bruker, og hvor man kan kjøpe det? Jeg leiter fortsatt etter sånn wienertoast i frysedisken noen ganger. Folk påstår at de skal selges på kiwi, men ingen av de i nærheten av meg har dem..

Sett de på Rema 1000 her jeg holder til. Meny har de helt garantert, de lister den her:
https://meny.no/varer/middag/ferdigmaltider/ferdigmaltid/wienertoast-7043570009236 det samme gjør Spar:
https://spar.no/nettbutikk/varer/middag/ferdigmaltider/ferdigmaltid/wienertoast-7043570009236

Ang. hvilket kryddersmør så vet jeg ikke, men skulle jeg tippe så vil en hvilken som helst "standard" kryddersmør som man kjøper til grilling gjøre susen. Jeg syns i alle fall det ligner veldig. Skikkelig snadder :D

Endret av bshagen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (6 minutter siden):

Veit du hva slags kryddersmør de bruker, og hvor man kan kjøpe det? Jeg leiter fortsatt etter sånn wienertoast i frysedisken noen ganger. Folk påstår at de skal selges på kiwi, men ingen av de i nærheten av meg har dem..

Kommer mulig an på di ansatte og va di kjenner til. Jeg spurte om flintstek her om dagen og di viste ikke hva det var. Nye kiwi over CC sentret brakerøya Drammen. Var det. 

Endret av Cato røberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (8 minutter siden):

Aldri vært fan av flintstek .. for mye fett. Kjøp indre- eller ytrefilét av svin, skjær i ca 1.5 cm skiver ("medaljonger" ^^ på idiotspråk), eller i terninger. Salt, pepper, steik i smør. Kan ha nesten hva som helst ved siden av, brukes til mye. Røkt paprikapulver er også bra.

 

IMG_20200824_032740.jpg

Lenke til kommentar
Cato røberg skrev (41 minutter siden):

Kommer mulig an på di ansatte og va di kjenner til.

Ja, og hvilke varer de velger å ta inn, kanskje. Mange varer er visst obligatoriske for alle filialer, men ikke alle.

bshagen skrev (44 minutter siden):

Sett de på Rema 1000 her jeg holder til. Meny har de helt garantert, de lister den her:

Takk for tips! Men helt garantert veit jeg ikke. Jeg har spurt på én av Meny-butikkene her, og de hadde dem ikke ? Skal leite litt til. Vanlig ostesmørbrød med kryddersmør hørtes så digg at dette skal kjøpes inn uansett. Ellers har jeg alltid vært en Norwegia-fyr når det kommer til ostiser, men kanskje cheddar også burde kjøpes inn? Fanken, nå ble jeg sulten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Ser at Spar/Meny og Rema1000 (kolonial.no) har i sortimentet sitt, så de kan i alle fall få tak i for deg, om butikksjefen er av den hyggelige typen :)

Jepp. Skal rusle oppom Meny Ringnes Park i morra og sjekke der, og be dem ta de inn om de mangler dem. Jeg MÅ få tak i de der snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...