Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ingenting jeg, derfor bruker jeg ordet sannsynligvis, som jeg vil tro og håpe at dere vet hva betyr.

Jeg vet heller ikke om kong Harald egentlig er en vampyr som suger blod av unge Oslo-jenter. Derfor konkluderer jeg med at han «sannsynligvis er det».

-k

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Sjølvsagt er det ein Frp'er som hoppe rett til antagelsen at det var ekstremvenstre. Same gjengen som antok at det var muslimer som sto bak 22. Juli fram til Breivik blei oppdaga... 😶

Hugse ein kollega av meg fortalte i ettertid at han og kamerater (alle djupt inn i Frp) hadde hoppa i biler og kjørt retning Oslo for å utrette rettferdighet mot antatte muslimer. Det var visst bra ydmykende når det blei klart at det var ein nordmann som sto bak det hele, og det hadde visst kommet ut før han sjølv i det minste hadde nådd kameratene sine. 

Det er jo nøyaktig kva Per-Willy Amundsen påstår, så kva meine du med at "ingen sier her at ytre venstre eller islamister har utført drapet"?

Ikke slik jeg tolker det. Åja mange trodde at det var islamsk terror (ikke bare Freppere) Det er og var det best dominante form for terror i nyhetsbildet. Ironisk nok trodde flere av mine Frp-bekjente at det var noen rabiate SV-ere som stod bak.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mr.Duklain said:

 

Då har du ein veldig generøs tolkning sida han ganske direkte anklager "ekstremvenstre".

Først spør han om "det gode hatet" har kostet menneskeliv, som impliserer progressive policier. Så meine han at ekstremvenstre må tas på alvor, som direkte knytter "det gode hatet" mot ei gruppe. Så fortel han om at SIAN skal kunne ytre seg, som er typisk kritikk kastet i retningen av venstre-orienterte.

Så kjem han med ein politikonspirasjon midt i det heila. 🤔😪

Men så er det tilbake til "the violent left," ei typisk retorikk no om dagene frå høgre-ekstreme i USA.

 opne han endelig for ei plausible deniability med å basically formidle at "men kanskje det ikkje er politisk i det heila tatt," som i bunn og grunn eksistere kun fordi han skal kunne snu rundt og sei "men eg opna for at det kunne vera anna? Men venstrevold er framleis skummelt" seinare.

Eg har vanskelig for å tru at du ikkje ser at han anklage venstre for ekstremisme, vold, og enda meir spesifikt med ein anklage for at det står bak drapet her.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 4
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Tåkefyrste said:

Jeg vet ingenting jeg, derfor bruker jeg ordet sannsynligvis, som jeg vil tro og håpe at dere vet hva betyr.

Du vet ikke hva ordet sannsynligvis betyr.

Dersom du ikke vet noen ting, så kan du heller ikke anslå hva som er sannsynlig. Du ma ha noe forkunnskaper som taler i en eller annen retning, for å kunne anslå sannsynlighet.

Jeg kan ikke si om det er sannsynlig at Hans Hansen i Molde mener at dette er utført av islamister og er politisk, men jeg kan si at det er sannsynlig at Tore Tvedt mener at det er utført av islamister og er politisk.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Tåkefyrste said:

Jeg vet ingenting jeg, derfor bruker jeg ordet sannsynligvis, som jeg vil tro og håpe at dere vet hva betyr.

Det betyr at du tror at det er tilfelle. Hvorfor tror du det? Det finnes ingen opplysninger som tilsier at det stemmer. Den eneste opplysningen vi har i saken er at fyren er død og all statistikk tilsier at  det er størst sannsynlighet for at en eventuell gjerningsmann er i relasjon med avdøde.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (9 minutter siden):

Ja for det er akkurat slik sannsynlighet fungerer. Fint innspill....

Jeg er sikker på at myndighetene gir oss mer informasjon om dødsfallet når de som vet hvordan sannsynlighet fungerer har fått gjort jobben sin.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den avdøde SIAN-aktvisten Dan Eivind Lid (48) er straffedømt flere ganger, og har vært i problemer privat tidligere. Å snakke om "voldsvenstre" (hvem er det??) gir ingen mening ut ifra det vi vet hittil.

https://www.aftenposten.no/norge/i/zgG5Rr/sian-aktivisten-dan-eivind-lid-er-funnet-doed-politiet-etterforsker-dr

1849e37c-f850-4e63-96ce-5a2dee523560?fit=crop&h=581&w=818&s=139bd6ab828ce235779ec5ef9b7c6b025b9d935b

Sitat

I 2015 ble Lid utsatt for grov vold i sitt eget hjem. Ifølge dommen mot gjerningspersonen var bakgrunnen for voldsutøvelsen en privat konflikt og ikke knyttet til mannens politiske aktiviteter eller meninger.

 

Endret av frohmage
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes man skal roe ned posting fra privatlivet hans. Jeg er absolutt ingen tilhenger av Sian, men dette begynner å bli unødvendig.

Det finnes et utallige muligheter for hva som har skjedd. Det kan være politisk, det kan være vold/uenighet, det kan være personlig tragedie.. Det poenget har kommet godt nok frem, og de som ikke har forstått det til nå kommer aldri til  å ta det inn..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

Jeg synes man skal roe ned posting fra privatlivet hans. Jeg er absolutt ingen tilhenger av Sian, men dette begynner å bli unødvendig.

Det finnes et utallige muligheter for hva som har skjedd. Det kan være politisk, det kan være vold/uenighet, det kan være personlig tragedie.. Det poenget har kommet godt nok frem, og de som ikke har forstått det til nå kommer aldri til  å ta det inn..

Enig fyren var nok ikke en helgen, og jeg er motstander av både hva han og SIAN står for, men når vi snakker om uthenging, så publiserte Tjen Folket denne artikkelen i August: https://tjen-folket.no/index.php/2020/08/30/nazi-karakterene-bak-sian/

Er ikke helt utenkelig at noen har gjort en "Inglorious Bastard" på fyren, men dette vil etterforskingen vise. 

 

Lenke til kommentar

Det er helt sprøtt at NRK konkluderer med: "Ikke noe som tyder på at teorien om politisk motiv står sterkt".
Dette før noen etterforskning i det hele tatt har startet. God mulig det ikke er noe politisk motiv, men det er ikke opp til NRK å drive propaganda for ene eller andre siden av det politiske spekteret slik de gjør her. Det vil bare føre til ytterligere polarisering. Det ville vært helt utenkelig at de hadde konkludert noe så raskt om det f.eks skjedde med noen fra antirasistisk senter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...