Gå til innhold

Fjerne streker/linjer fra pass foto


Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker å bruke bildet av ansiktet mitt på passet i en annen sammenheng (kun ansiktet, ikke resten av pass infoen). Men passet har jo slike grå/svarte linjer over bildet, og jeg har jo ikke orginalene jeg tok på politihuset.

Noen som har erfaring med å redigere bort disse linjene fra bildet? Finnes det programvare som kan gjøre det?

Ønsker rett og slett bare bildet av ansiktet mitt, uten disse linjene i passet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
todernskjold skrev (9 minutter siden):

Hvordan gjøres dette? Finnes det en tutorial du kan anbefale for dette caset og er det en quick fix? Eller en større manuell jobb?

Spørs hvor nøye du skal ha det og oppløsninga samt hvor lett det er for Photoshop å skjønne. Beste er om du kan laste opp et beskjært bilde så kan jeg/vi prøve, eller om du sender hele på PM så kan jeg fikse det for deg. Dvs gir det en halvtime, pleier å gå på 5-10min for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (20 timer siden):

Det skal finnes programvare eventuelt gode bilderedigerarar som kan gjere dette. Har sett teknikk brukt i dokumentarar frå andre verdenskrig der dei med utgangspunkt i stempla passbilde frå verepliltsboka har fjerna stempel og tekst i tillegg til å gjenskape fargane. 

Noen tips til spesifikk programvare/tutorials? Noen som har gjort dette før her? Tar i mot alle tips! Har ingen erfaring fra bilderedigering tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...