Gå til innhold

Klipsch SW-110 Subwoofer : Hvorfor vil den ikke fungere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, ilpostino said:

Kanskje flåsete spørsmål men du har skrudd på subben igjen? Har den en sikring som kan ha gått?

Ja den står på on:) Hvordan vet man om en sikring har gått? Synes det er rart jeg ikke får lys på subben skal være grønt lyd når den er online

 

Lenke til kommentar
Susielund skrev (20 minutter siden):

Ja den står på on:) Hvordan vet man om en sikring har gått? Synes det er rart jeg ikke får lys på subben skal være grønt lyd når den er online

Helt nederst, der som strømkabelen er koblet til, så står det "FUSE 2A" eller noe lingende. Denne kan plukkes ut. Holderen ser slik ut:

s-l1600.jpg

Når du har fått den ut, så ser du sikringen her:

s-l1600.jpg

Denne kan plukkes rett ut.
Om sikringen som allerede sitter der har et rent glass, så skal du kunne se at den lederen som ligger inne i der, er brutt. Alternativt, ta den gamle sikringen med deg til butikken og be om tilsvarende :)
Bytt den ut og sett den inn igjen. Her får andre arrestere meg om jeg tar feil, men denne skal gjøre susen:
https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/sikringer/glassikringer-5-stk-2000016473 (Velg 2A - Art.nr. 35-1100)

Håper dette hjalp :)

EDIT: Vil også legge til at du får tak i slike sikringer omtrent overalt. Her er en 10-pack til 9.90 hos Clas Ohlson:
https://www.clasohlson.com/no/Glassrørsikring-5x20%2C-treg/p/Pr120303500

Ellers så er det bensinstasjoner, bilverksteder, HiFi-butikker (også bilstereo), elektrobutikker osv osv, disse er svært vanlige. Typebekjennelsen på den sikringen du skal ha er T2AL 250V og er 5x20mm :) 

Endret av bshagen
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, bshagen said:

enne kan plukkes rett ut.
Om sikringen som allerede sitter der har et rent glass, så skal du kunne se at den lederen som ligger inne i der, er brutt. Alternativt, ta den gamle sikringen med deg til butikken og be om tilsvarende

Ser ikke sikringen min helt fin ut? Se vedlegg

sikring sub.JPEG

Lenke til kommentar

Ja, den ser tilsynelatende helt fin ut. Tråden er hel, hele veien - uten brudd? Alternativt så kan du bruke et multimeter og måle motstanden over sikringen, du skal ikke få kontakt i det hele tatt om den er brutt. Men som sagt, den ser hel ut, så da mistenker jeg at det selve forsterkeren din der er noe galt med, og det veit jeg ikke om er noe å fikse på. Det eneste andre jeg kan tenke meg av "enkle" ting er at Subben din er koblet til en stikkkontakt som er på en annen kurs i sikringsskapet ditt, og at du kan se der om noen av sikringene har gått. Men sannsynligheten er vel heller liten ville jeg tro

Lenke til kommentar
23 minutes ago, bshagen said:

Ja, den ser tilsynelatende helt fin ut. Tråden er hel, hele veien - uten brudd? Alternativt så kan du bruke et multimeter og måle motstanden over sikringen, du skal ikke få kontakt i det hele tatt om den er brutt. Men som sagt, den ser hel ut, så da mistenker jeg at det selve forsterkeren din der er noe galt med, og det veit jeg ikke om er noe å fikse på. Det eneste andre jeg kan tenke meg av "enkle" ting er at Subben din er koblet til en stikkkontakt som er på en annen kurs i sikringsskapet ditt, og at du kan se der om noen av sikringene har gått. Men sannsynligheten er vel heller liten ville jeg tro

Ja jeg synes det virker rart. Men pussig at den sto tilkoblet strøm i går og funket fint, så når jeg skulle legge meg tok jeg bryteren bak fra ON til OFF. Og når jeg da står opp og slår på ON igjen kommer ikke lyset på og den er helt død. 

sub bak.JPG

Lenke til kommentar
10 minutes ago, sedsberg said:

Går ut i fra du da faktisk hadde signal/lyd på kabelen også, og ikke bare stod tilkoblet?

Får lyd i alt minus Subben. Har byttet både strømkabel og rca kabler etc for å sjekke, men samme resultat, men ser jo at jeg ikke får Grønt lys på sub som tyden på den ikke slår seg på

 

Lenke til kommentar

Den var jo koblet opp og fungerte fint i går, så ingenting er forandret - med unntak av at subben er død. Jeg kommer ikke fra tanken av at den faktisk er død, kjipt å si men skjønner ikke hva annet det kan være. Du sjekket også at sikringen i sikringsskapet var bra også, i tilfelle Reciever og Sub er på to forskjellige kurser i huset ditt? 

Lenke til kommentar

Har elektronikken til min sub (R-112SW) inne til service nå. Den kunne generelt finne på å slå seg av og ville ikke slå seg på igjen - før den plutselig kunne slås på. I hvert fall for den modellserien, har google-søk sterkt antydet på at det har vært et temmelig vanlig problem.

Minner meg ellers på at jeg vel bør sjekke hva status er, for det begynner vel å bli noen uker siden jeg sendte inn dette nå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...