Gå til innhold

Hvor gode er disse "Super-drivverkforsikringene" til bil?


Windoge

Anbefalte innlegg

Jeg har for eksempel hatt superforsikring på min 10 år gamle bil i noen år nå. Forskjellen fra vanlig kasko er at den dekker skader på gir og motor opp til 150.000 km, men ikke opp til en spesifikk alder. Samtidig står det presisert at de ikke dekker skader som skyldes slitasje. La oss si at bilen går 120.000 og motor/girkasse begynner å fjuske. Da ser jeg ikke helt hvordan man kan vri seg unna at dette skyldes slitasje, selv om forsikringsselskapet har påtatt seg å dekke dette opp til 150.000 km uavhengig av hvor gammel bilen er.

Noen som kan forklare? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les litt her hos If: https://www.if.no/privat/meld-skade/ved-bilskade/motorhavari
Regner med at andre selskap har noe tilsvarende.

De dekker opp til 200k km og det gjelder "skader eller feil som skjer plutselig og uforutsett". Noe som begynner å fjuske går nok ikke under havari. Det er forresten interessant å se egenandelene der, over 175k km er det egenandel på minst 10k (eller 30%, hva enn som er høyest), pluss 6k i tillegg til det igjen. Ryker en turbo til 20k på 175k km må du altså ut med hele 16k i egenandel, ganske ræva deal med andre ord. Bytte to dyser til 12k ved 120k km vil da koste 7,2k, ikke all verdens besparelse der heller. Ryker hele motoren eller girkassa før 100k km så har man en god sak, men da er det ikke vits å tegne en slik forsikring før garantien går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...