Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det med menn og tatoveringer, spesielt i ansiktet?


Gjest b573a...c84

Anbefalte innlegg

Gjest b573a...c84

Litt småopprørt kvinne her. Til min store fortvilelse ser jeg at mange menn velger å tatovere seg i ansiktet. Når oppsto denne trenden og hvordan stopper vi den? Jeg er selv glad i tatoveringer og har mange selv, men når det kommer til tatovering i ansiktet så syns jeg der går en grense. Man får automatisk et HELT annet image med tatovering i ansiktet, og jeg får inntrykk av at disse mennene ønsker å fremstå som bad boys, kriminelle og "farlige". En mann jeg har hatt et crush på lenge har valgt å tatovere seg i ansiktet og det er faktisk så avtennende at følelsene mine forsvant på sekundet. Jeg har aldri vært en overfladisk person og er egentlig overrasket over min egen reaksjon ovenfor denne typen tatoveringer. Det er faktisk min eneste turn-off når det kommer til utseende. Utelukkende. 

Registrerer også at for mange kvinner er det et "must" at mannen har tatoveringer. Jeg syns dette er en merkelig preferanse og lurer hva som er greia rundt det? Når jeg ser etter en mann ønsker jeg at han skal være snill, lojal, ha gode verdier, og jeg har noen ting jeg liker "ekstra godt" som f.eks hår på brystkassa og store hender, men en mann med vanlige hender og uten hår på kassa kan likevel være flott og aktuell. Jeg vet vi alle er forskjellige men driver menn å tatoverer seg i trynet fordi de fleste kvinner plutselig vil ha en fyr med tattiser? Den økende preferansen for menn med tatoveringer er veldig tydelig, og ser jo da hvor mange som plutselig har tatoveringer på halsen og i ansiktet. 

Nå dømmer jeg mens jeg er dømmende selv. Jeg er klar over det. Jeg trodde at tatoveringer gikk mot å være utrendy en periode, men ser ut som det er mer trendy enn noen gang hos gutta - men ikke hos damene? De færreste menn liker tatoveringer på damer, men de fleste syns det er greit så lenge det ikke er voldsomme greier. Det er min erfaring som tatovert selv. Har kun vært med èn som elsket tatoveringer på kvinner, han hadde en del selv også. De fleste jeg har vært med har likt mine uansett ettersom de er ganske flotte og bra kunst. Mange tatoveringer ser fæle ut. 

Anonymous poster hash: b573a...c84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest b573a...c84
agvg skrev (2 minutter siden):

Det er hvertfall en enkel måte for og bli en outsider, de må vanke i ett spesielt miljø hvor slikt er akseptert både på jobb og sosialt.

Tenker jeg også. F.eks et rusmiljø. Når det kommer til yrke så er det jo en del yrker man kan ha tipper jeg, men yrker som vanlige kontorjobber, innen helse og omsorg, politi osv er ikke noen av dem. De fleste vanlige yrker når jeg tenker meg om kan det nok være vanskelig å få jobb i. 

Merko skrev (1 minutt siden):

Strengt tatt mange damer med tatoveringer i ansiktet. Jeg blir opprørt over at du blir opprørt. 

Ser du mange damer med tatoveringer i ansiktet? Det ser jeg sjeldent. Og takk for omtanken! 

Anonymous poster hash: b573a...c84

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (2 minutter siden):

Ser du mange damer med tatoveringer i ansiktet? Det ser jeg sjeldent. Og takk for omtanken! 

Nei, ser ikke spesielt mange mannfolk med tatoveringer i ansiktet heller. Folk må få gjøre som de vil uten at folk skal bli krenka eller opprørt over det. :)

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84
Merko skrev (Akkurat nå):

Nei, ser ikke spesielt mange mannfolk med tatoveringer i ansiktet heller. Folk må få gjøre som de vil uten at folk skal bli krenka eller opprørt over det. :)

Opprørt er kanskje å ta i. Krenka blir jeg heller ikke. Syns bare det er synd at man ødelegger seg selv på den måten!

Anonymous poster hash: b573a...c84

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (Akkurat nå):

Opprørt er kanskje å ta i. Krenka blir jeg heller ikke. Syns bare det er synd at man ødelegger seg selv på den måten!

Joda, men det er jo din mening. Mi bestemor feks syns ingenting om tatoveringer, så da ødelegger du pr definisjon deg selv også med disse tatoveringene dine. ? 

Lenke til kommentar
Gjest bc209...0f1

Nå dømmes det fælt her, jeg har ikke sett mye til menn med tatoveringer i ansiktet skal jeg være ærlig, jeg er selv en mann med tatoveringer i ansiktet, hele halsen, siden av hodet og bakhodet men jeg har fortsatt en respektabel jobb å vanker ikke i slike miljøer der dette er mer normalt. 

At man blir opprørt av hva andre velger å gjøre med kroppen sin blir litt dumt, mange syntes sikkert det er et dumt valg ja, å en må få ha sine meninger, men kan ikke velge hva andre skal og ikke skal dessverre?

Anonymous poster hash: bc209...0f1

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84
Merko skrev (10 minutter siden):

Joda, men det er jo din mening. Mi bestemor feks syns ingenting om tatoveringer, så da ødelegger du pr definisjon deg selv også med disse tatoveringene dine. ? 

Forsto ikke helt den her. En ting er å ha tatovering på armen, en annen er å ha det midt i trynet. Alt med måte? Min bestemor digger tatoveringer, min far derimot.... :D 

Gjest bc209...0f1 skrev (8 minutter siden):

Nå dømmes det fælt her, jeg har ikke sett mye til menn med tatoveringer i ansiktet skal jeg være ærlig, jeg er selv en mann med tatoveringer i ansiktet, hele halsen, siden av hodet og bakhodet men jeg har fortsatt en respektabel jobb å vanker ikke i slike miljøer der dette er mer normalt. 

At man blir opprørt av hva andre velger å gjøre med kroppen sin blir litt dumt, mange syntes sikkert det er et dumt valg ja, å en må få ha sine meninger, men kan ikke velge hva andre skal og ikke skal dessverre?

Anonymous poster hash: bc209...0f1

Kjenner selv en med tatovering i ansiktet og han har en respektabel jobb men vanker dessverre i "feil miljø". 

Klart det. Jeg bare uttrykker min mening om noe jeg ikke liker så godt. Har jo tatoveringer selv og er vandt til å høre andres meninger enten jeg vil det eller ikke. :) 

Anonymous poster hash: b573a...c84

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (2 minutter siden):

Forsto ikke helt den her. En ting er å ha tatovering på armen, en annen er å ha det midt i trynet.

Du nevnte bare at folk som hadde tatoveringer i ansiktet ødela seg selv, mens du som hadde tatoveringer andre steder på kroppen ikke gjorde? :) Nesten litt selvmotsigende.

Noen personer synes tatoveringer i seg selv er "ødeleggende" for kroppen, mens andre ikke. Om du synes folk som har tatoveringer i ansiktet ødelegger seg selv, så må du jo synes det for all del, men finnes flust av damer med samme type tatoveringer. Kanskje mer vanlig i andre land enn Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84
Merko skrev (Akkurat nå):

Du nevnte bare at folk som hadde tatoveringer i ansiktet ødela seg selv, mens du som hadde tatoveringer andre steder på kroppen ikke gjorde? :) Nesten litt selvmotsigende.

Noen personer synes tatoveringer i seg selv er "ødeleggende" for kroppen, mens andre ikke. Om du synes folk som har tatoveringer i ansiktet ødelegger seg selv, så må du jo synes det for all del, men finnes flust av damer med samme type tatoveringer. Kanskje mer vanlig i andre land enn Norge.

Selvmotsigende? Jeg liker sjokolade men det betyr ikke at jeg liker alle typer sjokolade? Jeg liker tatoveringer men det betyr ikke at jeg liker alle typer tatoveringer og at uansett hva du har av blekk på kroppen, så er det positivt... :) Nå var jo heller poenget i hovedinnlegget mitt om dette er en økende trend pga der finnes en del kvinner som absolutt skal ha en mann med tatoveringer, ser det flere steder på sosiale medier og på realityprogram osv. Hva JEG mener er jo rivruskende likegyldig for de fleste her vil jeg tro, og ikke poenget i det hele tatt... 

Anonymous poster hash: b573a...c84

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (2 minutter siden):

Nå var jo heller poenget i hovedinnlegget mitt om dette er en økende trend pga der finnes en del kvinner som absolutt skal ha en mann med tatoveringer

 

Okai, hengte meg mest opp i tittelen hvor det står "Hva er det med menn og tatoveringer i ansiktet". :) 

Om det er kvinner som absolutt vil ha menn med tatoveringer, så er det vel ikke så galt i det. Alle har jo forskjellige preferanser på hva de liker. Gjelder heldigvis ikke alle. :)

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (9 timer siden):

Når oppsto denne trenden og hvordan stopper vi den?

Jeg vil påstå at trenden er like gammel som tatovering i seg selv. Flere urfolk som har hatt ansiktstatovering i sin kultur, har hatt det i flere hundre år. Jeg tror ikke det verken er noe vi kan, eller bør forsøke å stoppe.

Gjest b573a...c84 skrev (9 timer siden):

...for mange kvinner er det et "must" at mannen har tatoveringer. Jeg syns dette er en merkelig preferanse og lurer hva som er greia rundt det?

Det er en egen doktoravhandling å definere kvinners preferanser ved valg av partner. Men vi kan i det minste fastslå at det er individuelt og at det er stor forskjell i valg av forlystelsepartner og livspartner.

Gjest b573a...c84 skrev (9 timer siden):

Jeg vet vi alle er forskjellige men driver menn å tatoverer seg i trynet fordi de fleste kvinner plutselig vil ha en fyr med tattiser?

Menn er på noen livsområder enkle. Herunder foretas det av noen ureflekterte valg, fordi belønningen er umiddelbar og langsiktig konsekvensforståelse er fraværende. 

Gjest b573a...c84 skrev (9 timer siden):

...mer trendy enn noen gang hos gutta - men ikke hos damene?

Kvinner er på noen livsområder kompliserte. Herunder foretas det reflekterte valg, fordi langsiktig konsekvensforståelse er intakt.

Lenke til kommentar

Post Malone er vel ikke «mange menn»? Bortsett fra han er det ikke mange jeg har sett som har tatoveringer i ansiktet. I hvert fall ikke sånn i levende live. 

Jeg er enig i at tatoveringer i ansiktet sementerer et visst image av en, og det er ikke noe man bør gjøre hvis ikke man kan leve med det imaget. 

Lenke til kommentar
Gjest b573a...c84 skrev (På 19.8.2020 den 22.21):

Når oppsto denne trenden og hvordan stopper vi den?

Hvorfor stoppe den? I den grad det er en trend. Selv kjenner jeg bare en som har det..

Om folk selv velger å ta tatoveringer av egen fri vilje på sin egen kropp, så burde vel det være greit og ikke noe man bør stoppe?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...