Gå til innhold

Elite Dangerous-video viser glimt av spillets neste store utvidelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paulex skrev (2 timer siden):

Tror ikke han skrev at de burde kunne lande på planeter, men hvis du leser etter "," så mener han at de burde lage et produkt, for så å komme med oppdateringer/tilleggsfunksjoner. Slik kommer kanskje spillet ut i 1.0 før halve kickstarterbasen har dødd ut.

Om du bygger videre på produktet så var det ikke ferdig.

Hva er forskjellen på å lansere et produkt som fungerer helt fint, og det å gi ut en beta av et produkt som fungerer akkurat like godt?

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 timer siden):

Om du bygger videre på produktet så var det ikke ferdig.

Hva er forskjellen på å lansere et produkt som fungerer helt fint, og det å gi ut en beta av et produkt som fungerer akkurat like godt?

Så hvis jeg bygger på huset mitt, så har jeg i praksis bodd i et uferdig hus i alle år. Skjønner. ?

Jeg har støttet Star Citizen selv, men å påstå at det fungerer helt fint er å ta kraftig i. Sist jeg sjekket det, en måned eller to siden, så var det ekstremt lite optimalisert og føltes som sirup på en RTX 2070 Super. Jeg orket ikke bruke resten av kvelden på å finne ut hvordan jeg skulle gjøre noe som helst, så jeg ga meg etter ca 20 min.

Jeg har for lengst gitt opp alle tanker om å spille noe ferdig spill, for jeg regner med at de kommer til å legge på flere features fortere enn de klarer gjøre resten ferdig. Det har de altså gjort i flere år nå. Fortsetter de i samme takt er jeg nok pensjonist før dette er ferdig. Og da er det ikke sikkert jeg er like opptatt av gaming. Men kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Iki said:

Om du bygger videre på produktet så var det ikke ferdig.

Hva er forskjellen på å lansere et produkt som fungerer helt fint, og det å gi ut en beta av et produkt som fungerer akkurat like godt?

SC har litt flere funkjsoner igjen før de når målet som er lovet. ED har allerede alle fungerende funksjoner som ble framlagt, så alt som kommer nå er nye funkjsoner som antaglivis er valgfrie (Horizon DLC) for de som vil ha mer enn kun et basic ED.

Lenke til kommentar
Milarwen skrev (1 time siden):

SC har litt flere funkjsoner igjen før de når målet som er lovet. ED har allerede alle fungerende funksjoner som ble framlagt, så alt som kommer nå er nye funkjsoner som antaglivis er valgfrie (Horizon DLC) for de som vil ha mer enn kun et basic ED.

Men star citizen er et fullstendig ferdig spill.

Du kan gjøre mer i det enn det du kan gjøre i elite dangerous for øyeblikket. (Handel, transport, utforskning, bygging, gå på planeter, racing, pvp, dogfighting, med mere)

 

Det blir ganske rart å klage på at star citizen burde lansert en 1.0 utgave uten noe innhold, når det allerede har alt innholdet og mer.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Men star citizen er et fullstendig ferdig spill.

Du kan gjøre mer i det enn det du kan gjøre i elite dangerous for øyeblikket. (Handel, transport, utforskning, bygging, gå på planeter, racing, pvp, dogfighting, med mere)

 

Det blir ganske rart å klage på at star citizen burde lansert en 1.0 utgave uten noe innhold, når det allerede har alt innholdet og mer.

Så vidt jeg har forstått skal dette bli et slags MMO. Sist jeg sjekka var det 60 player cap. Det kan vel strengt tatt ikke kalles et MMO og en vesentlig del av spillet står uferdig. SC kan knapt sammenlignes med noe annet heller. Det er et prosjekt ut av en annen verden. Pun intended. Spillet er ikke dårlig og mange funksjoner er allerede på plass men det er lang vei å gå til spillet er komplett. ED vil ha en ca utviklingstid i 8-9 år til framover men selve grunnspillet er der. De har en server/servere og alle som spiller kan spille sammen, eller på private verdner.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
Paulex skrev (46 minutter siden):

Det er kanskje det dummeste jeg har lest i min tid her inne. Du får krangle videre om du vil, lykke til.

Om en historie fortsetter i bok 2 så er den ikke ferdig i bok 1.

Om en serie får en til sesong så er den ikke ferdig.

Så bygger du på et spill så er du ikke ferdig med det spillet.

Om dette høres dumt ut for deg så anbefaler jeg et norskkurs.

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Iki said:

Om en historie fortsetter i bok 2 så er den ikke ferdig i bok 1.

Om en serie får en til sesong så er den ikke ferdig.

Så bygger du på et spill så er du ikke ferdig med det spillet.

Om dette høres dumt ut for deg så anbefaler jeg et norskkurs.

Historien er kanskje ikke ferdig, men bok 1 er ferdig skrevet. Det er meget skjelden bøker og spill ikke har en avsluttende slutt. Med den tankegangen er det ingen spill som er ferdig, i tilfelle det gis ut flere spill i serien.

Endret av Milarwen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milarwen skrev (21 minutter siden):

Historien er kanskje ikke ferdig, men bok 1 er ferdig skrevet. Det er meget skjelden bøker og spill ikke har en avsluttende slutt. Med den tankegangen er det ingen spill som er ferdig, i tilfelle det gis ut flere spill i serien.

Så du vil si at elite dangerous sin neste oppdatering ikke er noen vits, da spillet allerede har alt innholdet det kan få, og dermed er helt ferdig?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Så du vil si at elite dangerous sin neste oppdatering ikke er noen vits, da spillet allerede har alt innholdet det kan få, og dermed er helt ferdig?

Teknisk sett er det ikke Elite Dangerous som får en oppdatering, men en ny DLC. Man kan fint spille videre uten.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...