Gå til innhold

Ny telefon - Kamera viktigst


KoKo_

Anbefalte innlegg

Jeg bruker kameraet for å ta bilder på turer/ferier og barn (portretter, action, landskap osv...).  Og vil gjerne ha bilder i fokus av god kvalitet ofter enn ikke. Har en Huawei P20 Pro nå, som er bra nok, slik at jeg kunne pensjonere kompakt-kameraet men den synger på siste verset pga usikkerhet fra google-oppdatering.  Vil ikke gå ned på kamerakvalitet når jeg bytter.

Hadde en Samsung S6 før, og den var ikke bra nok. Mange uskarpe bilder.  Derfor er det viktigste at auto-innstillingene og bilder på farta blir bra nok til å kunne lage gode bilder med fine farger og fokus. Og erstatte behov for å ha med eget kamera på tur.  Bildene brukes i blant til kalendere og andre gaver til familie, og da er det irriterende at blinkskudd kommer ut av fokus.

 

Så kanskje det er autofokus-funksjonen som er viktigst for min del, kombinert med gode autoeffekter på portrett og bilder med bevegelse.  Er det noen som stikker seg ut i positiv eller negativ retning der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KoKo_ skrev (2 timer siden):

Jeg bruker kameraet for å ta bilder på turer/ferier og barn (portretter, action, landskap osv...).  Og vil gjerne ha bilder i fokus av god kvalitet ofter enn ikke. Har en Huawei P20 Pro nå, som er bra nok, slik at jeg kunne pensjonere kompakt-kameraet men den synger på siste verset pga usikkerhet fra google-oppdatering.  Vil ikke gå ned på kamerakvalitet når jeg bytter.

Hadde en Samsung S6 før, og den var ikke bra nok. Mange uskarpe bilder.  Derfor er det viktigste at auto-innstillingene og bilder på farta blir bra nok til å kunne lage gode bilder med fine farger og fokus. Og erstatte behov for å ha med eget kamera på tur.  Bildene brukes i blant til kalendere og andre gaver til familie, og da er det irriterende at blinkskudd kommer ut av fokus.

 

Så kanskje det er autofokus-funksjonen som er viktigst for min del, kombinert med gode autoeffekter på portrett og bilder med bevegelse.  Er det noen som stikker seg ut i positiv eller negativ retning der?

Samsung S20 er et godt valg ja. Samsung S10 er jo ca. på nivå med Huawei P30 som også er en god telefon, så S20 er jo en smule bedre på enkelte punkter. Om du vil gå "all in" så er det i såfall S20 Ultra som gjelder, men er ikke verdt prishoppet for min del når det kommer til bildekvaliteten.

Trenger du en budsjett-telefon, så er vel kanskje OnePlus Nord til 4500-5500 et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...