Gå til innhold

Asus Prime Z490-P. Bra nok når man ikke skal oc ?


loddebolten

Anbefalte innlegg

Har bygd en maskin med Asus Prime Z490-P for noen uker siden.   CPU I5-10600K. 

Dette har så langt fungert helt supert. Minne jeg satt inn var Corsair LPX 3200,mz. Og et Gainward RTX 2070.

Får ca 8500 i 3Dmark, og alt virker heelt fint !  Jeg overklokker ikke, og kommer heller ikke til å gjøre det, må ha noen "stock" dønn stabile maskiner og fordele ut til div folk i familjen :)  ( PSU jeg bruker Corsair RM750x )  

Nå skal jeg begynne på maskin nr,2 ,, ( blir ikke kjøpt flere GPU før neste NVidea serie er ute ) Denne maskina er til meg sjøl og der har jeg tenkt å gå litt "hardt ut",  Vente på GPU fra NVidea som nevnt, og muligens på ny CPU serie fra Intel hvis den kommer like over nyttår da som jeg har sett håp om.

Såå Jeg vil ha best mulig ytelse uten OC.  ( men det skader ikke med HW som takler det, )

Det er jo fristende å bare kjøpe samme hovedkort og Ram, i og med at jeg vet at disse virker helt fint sammen !

Nå hadde det ikke vært et problem å bruke feks en tusing mer på hovedkort, ( Z490-P koster ca 2150,-)  

Så har det igrunn noe for seg å "gå opp" til et "bedre" HK ?  Og i tilfelle hvilket ?   

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...