Gå til innhold

Verdt å oppgradere komplett gamer pc fra 2015?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Komplett winter gamer fra 2015 , dette er noe av innmaten ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo , HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB,  Intel Core i7-4790 Prosessor  Quad Core 3.6GHz , ASUS B85M-G, S-1150 hovedkort
 
Men har i det siste merket at det kan hakke endel og mister veldig mye fps når jeg har andre ting som twitch osv gående i tilegg
 
Jeg har oppgradert minnet fra 8 til 16gb og en ssd.
Det jeg lurer på om det er verdt pengene å oppgadere noe annet? skjermkort? til 2-3000kr max?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må du selv avgjøre. Om du vil ha bedre ytelse / opplevelse i spill, så er det jo verdt det. :)

Ville nok ha ventet en måneds tid da Nvidia kommer med nye skjermkort, da kan det godt være du får god pris på noe som er i salg nå, eller at de kommer med gode budsjettkort som passer deg. Så ville nok ha oppgradert skjermkortet, så får du heller vurdere om du vil bytte ut CPU,HK og Minne i neste ledd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal ikke bli noe flaskehals om du oppgraderer til f.eks gtx 1070. Men det spørs jo hvilken spill du spiller. Selg 960 kortet dit for 300 kroner, også kjøper du deg et 1060 6GB (max 1000 kroner) eller 1070 (max 1700 kroner) på finn.  Evt rx 580

Endret av CetOr
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme PC som deg og satt inn et 1070 kort for litt siden. FPS i de fleste spill ble markant bedre.

Sliter med å kjøre MSFS2020 fint men så er jo dette et veldig krevende spill også. Skal etterhvert erstatte HK, CPU og Minne med nytt og beholde 1070 kortet samt kabinett og PSU..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...