Gå til innhold

Fisken vår blir ødelagt.


Anbefalte innlegg

Politikerne vet, at fisken blir ødelagt. Den er full av plast. Mikroplast forurenser fisken, og vi får det i næringskjeden vår. Da får vi masse plast i blodet.

 

Dette vet politikerne, men de velger å ikke gjøre noe med det.

 

Hva synes du? Synes du at politikerne gjør en dårlig jobb med å håndtere dette problemet? For dette er alvorlig. Vi får i oss plast!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det føles for meg som at politikere bare gjør som befolkningen generelt "føles" som at de (befolkningen) bestemmer. Og når ting går galt, skylder politikerne på befolkningen.

Jeg har hele livet trodd at politikk dreide seg om lederskap. Det viser seg gang på gang at politikk heller dreier seg om å suge ut av fellesskapet som igler, og dekke over egne spor etterpå. Ikke å faktisk jobbe for fellsskapet og gjøre noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
grovetussen skrev (13 timer siden):

For ordens skyld, er det faktisk farlig å spise plast i de mengder som sies å være i fisk? 

Ikke ennå, men om 13 år vil all fisken være forgiftet. Fuglene vil dø ut, og insektene vil også dø ut. Hvis ikke politikerne gjør noe, vil alle flercellede organismene dø ut. De eneste som kommer til å være igjen, er somm og lav.

Lenke til kommentar

Politikerne er vel de som setter rammebetingelsene for samfunnet i helhet, når de ikke er opptatt med toppmøter, flyturer, studiereiser og selvberikning.

Om dette er noe du er lidenskapelig opptatt av er det fullt mulig å konkretisere en idé (finne opp en plastsamler) så står Innovasjon Norge og flere andre klare til å kaste penger og kompetanse etter deg.

Lenke til kommentar
18 hours ago, grovetussen said:

For ordens skyld, er det faktisk farlig å spise plast i de mengder som sies å være i fisk? 

Det ser ikke ut til at det er skadelig, men det er enda litt tidlig å si. Det har blitt forsket en del på det, men så vidt jeg vet er det ingen som har påvist alvorlige negative konsekvenser.

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar
NoTrace skrev (29 minutter siden):

Står ingenting om at det ikke fins fisk, fugl og insekter om 30 år. Det er bare din egen synsing.

Jeg tror ikke det finnes fisk om 30 år. Jeg tror at vi mennesker dør ut. Vi kommer til å dø ut, klimaendringene vil ta os, og det som verst kan tenkes. Nå må menneskeheten ta seg sammen, og skjønne hva jorda gjør tilbake mot oss. Det er jo usannsynlig at denne ødeleggelsen som menneskeheten skaper, ikke vil føre til konsekvenser. Og ingen gjør noe. Ingen.

Lenke til kommentar
Blåbanan skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke det finnes fisk om 30 år. Jeg tror at vi mennesker dør ut. Vi kommer til å dø ut, klimaendringene vil ta os, og det som verst kan tenkes. Nå må menneskeheten ta seg sammen, og skjønne hva jorda gjør tilbake mot oss. Det er jo usannsynlig at denne ødeleggelsen som menneskeheten skaper, ikke vil føre til konsekvenser. Og ingen gjør noe. Ingen.

Kan du vennligst slutte med trollingen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
grovetussen skrev (15 timer siden):

Kan du vennligst slutte med trollingen? 

Selv om du mener det ert trolling, er det flere studier som sikter til det jeg skrev. Husk at vi ikke vil slippe billig unna ødeleggelsene på jorda. Hvis du er uenig, må du følge mer med på forskningen. Du må bli opplyst. Les deg opp på forskningssider, så ser du at jeg har rett. For dette er ikke trolling, men nødvendig arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...