Gå til innhold

Bethesda gir bort Quake II og Quake III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

+Helpless/Green

-----

- Jeg antar at ordet/begrepet du tenkte på i denne sammenheng var "FreeWare".

Forskjellen ligger i det at "ShareWare" er i praksis en to delt løsning.

Der man fritt kan spille/bruke det som praktisk talt er en Demo-/Lite-versjon av Spillet/Software produktet.

Men for en gitt sum med penger så kan man låse opp/få tilsendt Fullversjonen av Spillet/Software produktet.

-----

Mens "FreeWare" på den annen side er Fullversjonen av Spillet/Software produktet som har blitt gjort tilgjengelig/lagt ut gratis som navnet antyder på en lovlig måte.

-----

Det kan også nevnes at "ShareWare" i dag svært ofte er tidsbegrenset, som en "Try before you buy"-løsning der man imotsettning til tradisjonelt "ShareWare" produkt får man tilgang til Fullversjonen i f.eks. 30 dager.

Dog der finnes tilfeller der spesielle bonus funksjoner er låst i disse også, og kun tilgjengelig i den registrerte Fullversjonen.

-----

Når det kommer til akkurat disse spillene så er det jammen ikke mange Kronene man sparer på denne "FreeWare" tilgangen av "Quake Nr.2." og "Quake Nr.3.".

Når man pr.dags dato allerede får begge disse i praktisk talt "Deluxe"-utgaver for en samlet sum av grovt regnet Kr75,- via "GoG".

Der også "Quake Nr.1." og "Quake Nr.4." er tilgjengelig for dem som er intereserte.

NB!...: En bonus er at man får også de to første spillene i "TES-RPG"-serien med på kjøpet som allerede har blitt gjort tilgjengelig som "FreeWare" for noen år siden via Website'en til Bethesda.

-----

Lenke til kommentar

-----

+ex-jordbærplukkeren

-----

- Det var nettopp derfor at jeg sa at ordet/begrepet han nok tenkte på var "FreeWare" og ikke "ShareWare".

Og for å være på den helt sikkre siden så la jeg også til en definisjon av dem begge, for å vise til forskjellen mellom dem.

-----

Men som jeg også la til...

Det at dem ble lagt ut som "FreeWare" i en begrenset periode har lite å si med tanke på hvor billig dem er å kjøpe.

Til den prisen som jeg nevnte i innlegget mitt er det praktisk talt "Gis bort"-pris uansett.

Så jeg ser ikke helt problemet?

Problemet er heller det faktum at flere perler blandt Spill, Filmer og/eller (TV-)Serier ikke er tilgjengelig lengre via lovlige alternative betal-løsninger.

Alt trenger ikke nødvendigvis å bli helt gratis bare fordi det er gammelt, bare så lenge det er mulig i det heletatt å oppdrive på lovlig vis.

-----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...