Gå til innhold

Idiotisk å kjøpe 2070 super nå? Til lett gaming


Conkey

Anbefalte innlegg

Datteren trenger ny gpu, far ser sitt snitt i å gi henne mitt famle 1060 kort mens jeg oppgraderer mitt. Oppgraderte maskinen ellers i vinter så det passer seg fint. Men må innrømme interessen ikke er hva den var Ift gaming så trenger ikke noe monster (kan ikke rettferdiggjøre å bruke 10.000,- pluss). 
har mulighet til å kjøpe et nytt rtx 2070 super kort til en meget kjekk pris. Spørsmålet er pm den nye rtx 3070 a) vil komme langt utpå høsten og b) hva som vil være realistisk pris?

Spiller i dag på en 1080p 144hz skjerm og tror ikke jeg vil prioritere ny skjerm (før datterens ryker?). Da blir det trolig ikke mer enn 1440p. 
innafor med 2070 super i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Centy88 skrev (2 minutter siden):

Kommer ikke rtx 3070 i september da ? Er jo helt nye kort og sikkert mye bedre ytelse. Vet ikke hva prisen blir

Jeg skal vente med å oppgradere allt til det kortet kommer,

Er vel 3080 kortene som kommer sept, leste at 3070 vil komme senere, men mulig jeg tar feil. 
Det er for min del effekt PR krone jeg har litt tvil vil være særlig bedre??

Lenke til kommentar
MysticoN skrev (1 time siden):

Er det effekt pr krone du er ute etter og du kan vente "litt" så hadde vertfall jeg ventet til neste mnd. Ikke sikkert du velger de nye kortene men de muligens presse prisen på eldre kort litt ned. 

 

Har vel konkludert med det samme selv om lysten på noe nytt er sterk. 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, fwj__ said:

Det er bare å vente til DNB Mastercard supertilbud for Power (20% rabatt) som kommer mest sannsynlig i oktober i henhold til tidligere historikk. Smart å kjøpe da.

Sist jeg prøvde meg på det der DNB-tilbudet på Power var det merkelig hvor tom de plutselig ble for interessante varer før tilbudsperioden begynte, og hvor fort det igjen ble mulig å bestille de samme varene på nytt når tilbudsperioden var over.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (35 minutter siden):

Sist jeg prøvde meg på det der DNB-tilbudet på Power var det merkelig hvor tom de plutselig ble for interessante varer før tilbudsperioden begynte, og hvor fort det igjen ble mulig å bestille de samme varene på nytt når tilbudsperioden var over.

Ja, Power er generelt noe dritt. Må nesten sjekke i butikkene, vet ikke om de har grafikkort liggende der. Kanskje før neste periode at man kan reservere og hente i butikk, betale i DNB supertilbud perioden. Tenkte å handle hos Power denne ene gangen rett og slett p.g.a grafikkortene er dyre og prisene er ganske konstante.

Edit: "Gjelder ikke for varer som allerede er i bestilling" Vet ikke om reservering og henting i butikk går under dette. Uansett så klarer vel Power å vri seg unna med treg levering til butikk.

Endret av fwj__
Legge til tekst.
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (4 timer siden):

Det er bare å vente til DNB Mastercard supertilbud for Power (20% rabatt) som kommer mest sannsynlig i oktober i henhold til tidligere historikk. Smart å kjøpe da.

Var gjennom denne kampanjen samt noe utestående hos power jeg får mulighet til MSI 2070 super gaming x. Kan leve med masing fra jentungen i noen uker og vente å se Ift pris. Jeg er med på at selv med grei rabatt er det tullete tidspunkt å handle gpu

Lenke til kommentar
Conkey skrev (17 timer siden):

Spiller i dag på en 1080p 144hz skjerm og tror ikke jeg vil prioritere ny skjerm (før datterens ryker?). Da blir det trolig ikke mer enn 1440p. 
innafor med 2070 super i dag?

Er bruktmarkedet alternativ? selv om det er mere risko med tanke på cornavirus og om selgeren gir kvitering. Selv ville jeg nok vurdert brukt med mindre du har særlig god grunn å kjøpe nytt vil si fra GTX 1080 TI brukt er det kun strålesporing og muligens litt bedre ytelse og mindre strømbruk ergo lite vits hvis ikke stålesporing er viktig.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (5 timer siden):

Er bruktmarkedet alternativ? selv om det er mere risko med tanke på cornavirus og om selgeren gir kvitering. Selv ville jeg nok vurdert brukt med mindre du har særlig god grunn å kjøpe nytt vil si fra GTX 1080 TI brukt er det kun strålesporing og muligens litt bedre ytelse og mindre strømbruk ergo lite vits hvis ikke stålesporing er viktig.

Fulgt litt med på Finn en stund (kanskje helt feil plass å lete) men ikke funnet noe som jeg har synes ga mening å slå til på. Så er jeg også en type som liker å ha en profesjonell selger å evt krangle med

Lenke til kommentar
1 hour ago, Conkey said:

Fulgt litt med på Finn en stund (kanskje helt feil plass å lete) men ikke funnet noe som jeg har synes ga mening å slå til på. Så er jeg også en type som liker å ha en profesjonell selger å evt krangle med

Jeg har en GTX 1080 Ti til salgs. Send meg en pm, så kanskje vi blir enige om noe?

Lenke til kommentar
Aetius skrev (9 timer siden):

Jeg har en GTX 1080 Ti til salgs. Send meg en pm, så kanskje vi blir enige om noe?

Takker for tilbudet. Tenker jeg ser hva 30 serien legger seg på og tar en vurdering da. Mulig du ser en pm da (og vi blir enige om du fremdeles har det for salg)

Lenke til kommentar

Har ett RTX 2070 (ikke super) som jeg betalte 4500kr for med DNB avtalen på power. Men er snart 2 år siden.

Har overclocka det til 2080 ytelse, og spiller alt på ultra i 4K. Spiller og en del VR og det leverer som bare det der og.

Men ville ikke gikk mye penger for ett slikt nå som den nye serien er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...