Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi til Bod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må det være wifi? 

 

Jeg går ut i fra at du skal legge inn strøm til hva enn som trenger nett, og da kan nettverk over strømnettet være et alternativ. Som dette: https://www.komplett.no/product/903977/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-pa4010kit-av600-powerline?gclid=CjwKCAjwydP5BRBREiwA-qrCGl42DpGJVJ_dg-BSDqOdEyEE4I85l3wz3ro5VIh4_cWLblakSQgokhoCwmwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
3irik skrev (7 minutter siden):

Må det være wifi? 

 

Jeg går ut i fra at du skal legge inn strøm til hva enn som trenger nett, og da kan nettverk over strømnettet være et alternativ. Som dette: https://www.komplett.no/product/903977/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-pa4010kit-av600-powerline?gclid=CjwKCAjwydP5BRBREiwA-qrCGl42DpGJVJ_dg-BSDqOdEyEE4I85l3wz3ro5VIh4_cWLblakSQgokhoCwmwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Må ikke være Wifi nei, men jeg har dårlig erfaring med nett over strømnettet når man må over på andre kurser. Routeren står på 1 kurs og strøm til boden blir på egen kurs. 

Lenke til kommentar
tingo skrev (2 minutter siden):

to stk. mesh network AP'er; den i huset koblet til via kabel, den i boden via trådløst.

Ja, mesh virker mest lovende, men er usikker på om de klarer avstanden jeg trenger. For min del må det blir 1punk koblet til ruter, 1punkt koblet til ved vegg ut og 1 punkt i boden

Lenke til kommentar
NoTrace skrev (3 minutter siden):

10 meter frisikt? Kan du henge et AP på innsiden av veggen, evt. utvendig AP på husveggen, nærmest boden, så bør du få nok dekning dit.

Ja, skal faktisk få til å henge AP på utsiden av husveggen også. Da har jeg 10m fri sikt ned til boden. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...