Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avvikling av samboerskap m. hus.


Gjest 06eca...cbd

Anbefalte innlegg

Gjest 06eca...cbd

Hei.

Skal ut av et samboerskap hvor jeg flytter ut av huset, mens den andre tar over.

I lån så er vi satt opp 50/50.

Den andre parten har vært heldigere stilt enn meg økonomisk ifbm. pengegaver og arv og har kunnet legge inn anslått 500k i oppussing/utbedring etc. på eiendommen. Jeg har bidratt i form av ytelse i forbindelse med prosjektene. I tillegg til å ha betalt ca 30k for en liten del i oppussing.

Her starter min forvirring:

"Har hørt" at alt skal beregnes som 50/50 uavhengig av hvem som har betalt mest ifbm. oppussing/utbedring etc. Stemmer dette? Eller økes andelen til den som har lagt mest inn i huset ukritisk, altså krone for krone?

Anonymous poster hash: 06eca...cbd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis motparten har stilt med  xx kr i egenkapital ved kjøp av hus så er det vanlig at motparten får xx pluss  tilsvarende mer av verdistigningen ut igjen.

Det er litt mer uklart hvis midlene har kommet inn i etterkant og brukt til oppussing, og som du sier så har jo du også bidratt til verdistigning i form av arbeidstimer. 

Lenke til kommentar
Gjest 06eca...cbd

Takk for svar!

Felles barn, gikk inn 50/50 i starten, registrert på adressen i over 2 år.

Verdiøkning der vi bor har ikke tilsvart verdien brukt på oppussing.

Anonymous poster hash: 06eca...cbd

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...