Gå til innhold

Hjelp! Jeg har søkt på flere IT-jobber og skal på intervju på flere


KGMK

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg føler jeg har gjort noe dumt nå og sendt ut en søknad til ca 10-15 firmaer og fått 5 intervju tilbake. I det første intervjuet (et firma som jeg likte veldig godt) gjor jeg en rookie mistake og svarte at jeg var fleksibel i forhold til lønn. Her ble lønn nivået satt til 450.000kr + mobil og betaling for eksamener fra videregående. I det andre intervjuet klarte jeg å få diskutert lønnen til 550.000kr men følte at dette firmaet hadde et litt eldre miljø og jeg ville nok ikke hatt så mye å diskutere med kollegaer om. Jeg har et tredje og fjerde intervju jeg skal på men usikker om jeg skal takke ja til disse. Hva ville dere anbefalt meg å gjøre? Vil helst finne meg en jobb og et miljø jeg trives i men ønsker jo ikke å bli lurt lønnsmessig heller. Burde jeg for eksempel godta start lønnen på 450.000kr i første jobben med en betingelse på at denne må bli økt til 550.000 i løpet av 6-12 måneder? Er det noen som har vært i lignende situasjon og har noen råd?

Litt bakgrunn om meg:

Alder: 25 år

Erfaring: 6 år jobb erfaring og 2 år hobby erfaring

Utdanning: Ingen

Programmering språk: Høyt nivå innen C#, PHP, Java, LAMP & MEAN stak og inkludert NoSQL og RDBMS databaser. Har satt opp nettbutikker med over 100.000 produkter. Node.js og Angular er noe jeg driver å lærer meg nå.

Erfaring fra utvikler miljø: Ingen da jeg har drevet som selvstendig i 6 år.

Endret av KGMK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å ta kontakt med det første stedet og si at du fikk veldig godt inntrykk, men at noen andre har tilbudt deg 550K. Si at det er veldig mye penger for deg og at det er vanskelig å starte hos firma 1 hvis de ikke kan matche det andre tilbudet.

Når de har svart, antagelig med et tilbud et sted mellom 450K og 550K, så kan du bestemme deg. Om firma 1 ikke justerer startlønnen vil den  neppe stige mye de første årene heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nirolo skrev (8 timer siden):

Bare å ta kontakt med det første stedet og si at du fikk veldig godt inntrykk, men at noen andre har tilbudt deg 550K. Si at det er veldig mye penger for deg og at det er vanskelig å starte hos firma 1 hvis de ikke kan matche det andre tilbudet.

Når de har svart, antagelig med et tilbud et sted mellom 450K og 550K, så kan du bestemme deg. Om firma 1 ikke justerer startlønnen vil den  neppe stige mye de første årene heller.

Jepp, godt forslag for metodikk, en gylden mulighet til å rette opp i feilen angående «fleksibel om lønn». Tror nok alle arbeidsgivere forstår at 100.000 er mye, og er de interessert vil de i det minste kunne nærme seg dette betraktelig.

Lenke til kommentar

Alle løfter om at du skal stige i lønn om et visst antall måneder bør tas med en klype salt. Det er ikke alltid det ender opp sånn.

Dessuten er det sannsynlig at du vil stige videre fra 550.000 i den andre jobben. Et forsprang på 100.000 vil bli vanskelig å ta igjen uten å skifte jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...