Gå til innhold

Fjerne standardprogram fra filtype (NB: fjerne, ikke endre) i Win10


Anbefalte innlegg

Jeg merker jo at jeg har blitt litt mindre in touch med funksjonene i Windows etter hvert som åra går og jeg blir mer og mer glad i strømlinjeformede løsninger, men baksiden av medaljen er selvfølgelig at jeg er komplett hjelpeløs med en gang jeg skal gjøre noe mer komplisert enn å lage en ny mappe.

Dette gjelder Windows 10. Jeg har ved en inkurie satt en filtype til å åpnes i et gitt program, og jeg skulle gjerne ha nullstilt dette. Spesifikt har jeg satt .ica-filer (protokollfil for å åpne Citrix-avhengig program) til å åpnes i IE, noe jeg selvfølgelig innser var litt dumt. Jeg skulle gjerne ha det ugjort, men jeg klarer bare å finne hvordan jeg endrer hvilket program det skal åpnes i, ikke hvordan jeg nullstiller/resetter programtilhørigheten. Er dette noe jeg kan gjøre et sted i regedit, for eksempel?

Google-fu'en min svikter meg, antakelig klarer jeg ikke å finne rett måte å beskrive problemet mitt på, så da tyr jeg til dere, kjære, norske, forum-mennesker. På forhånd takk for hjelpen!

Edit: det konkrete tilfellet mitt har heldigvis ordnet seg, men jeg er fortsatt nysgjerrig på generelt grunnlag. ?

Endret av JoeDohn
Har løst det konkrete problemet. Haster derfor ikke like mye lenger.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...