Gå til innhold

Xbox Series X kommer i november


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, CommanderKeen said:

Si ikke det. Så lav som kronekursen er nå ser jeg ikke bort fra at de nye konsollene kan koste både syv og åtte tusen. Innmaten på begge er jo relativt heftig, spesielt sammenlignet med både PS4 og Xbox One da de ble lansert. De var jo strengt tatt utdatert maskinvare før lansering, mens dette er nærmere «blending edge». 

Haha, morsom du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mazeking skrev (18 minutter siden):

Vi snakker vel omtrent 2080Ti ytelse, eller blir det å ta for hardt i?

Her var det snakk om forrige generasjon, men de nye konsollene ligger på rundt 2080 - 2080 super i tflops ytelse, men hvordan de yter i spill er vanskelig å si.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Her var det snakk om forrige generasjon, men de nye konsollene ligger på rundt 2080 - 2080 super i tflops ytelse, men hvordan de yter i spill er vanskelig å si.

 

Konsoller har alltid hatt ein tendens til å yte bedre, for mindre. Og konsollene i seg sjøl, sett bort i fra GPU, er eit beist av ei maskin, til og med PCer ikkje matcher. Vertfall ikkje PS5 sin I/O/SSD arkitektur. Veldig mykje tilpasset maskinvare, som gjere at det er vanskelig å sammenligne kun skjermkortet, når ein snakker om ytelse i spel og andre programvare.

Det eg kanskje gleder meg mest til, er å sjå Flight Sim kjøre på Series X, kontra ein PC med 2080 Ti kort. Det blir ein interessant sammenligning. Eller kanskje tredjeparts, cross platform spel sammenligninger mellom konsollene. Blir interessant det også.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Det eg kanskje gleder meg mest til, er å sjå Flight Sim kjøre på Series X, kontra ein PC med 2080 Ti kort. Det blir ein interessant sammenligning. Eller kanskje tredjeparts, cross platform spel sammenligninger mellom konsollene. Blir interessant det også.

Vi har allerede en sammenligning med Gears 5. Med samme innstillinger ligger en PC med 2080, 16 core threadripper og 64GB ram omtrent likt med XBSX. Spillet var nok mer GPU begrenset her enn noe annet.

https://youtu.be/oNZibJazWTo
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...