Gå til innhold

Flere som er lei av Kvinneguiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, når det kommer til det faglige; Av 20 ulike negative personlighetstrekk, så skal minst 15 av dem være til stede hos en person før man kan kalle vedkommende psykopat/sosiopat. 

Sier pyskologien rent teoretisk, men begrepet pyskopat/sosiopat har alltid vært veldig omdiskutert. Det er også forskning som antyder at også psykopater kan føle ekte samvittighetskvaler og empati f.eks, i gitte situasjoner.  

Det er dog et alvorlig begrep å sette på en annen person, så det er egentlig ikke noe man bare skal strø rundt seg når man snakker om andre mennesker. ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/17/2020 at 8:18 AM, nomore said:

Så jeg er ikke enig i overforenklingen av forklaringen på hvorfor du mener at folk blir kastet ut. Og til tross for at jeg ikke alltid klarer å holde meg like saklig i alle debatter så har jeg enda til gode å bli kastet ut.

Enkelte klarer ikke se hvordan de fremstår gjennom egne poster og nekter da å forstå hvorfor de blir kastet ut. Svært mange av de som blir kastet ut mangler totalt selvinnsikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Computron skrev (37 minutter siden):

Vel, når det kommer til det faglige; Av 20 ulike negative personlighetstrekk, så skal minst 15 av dem være til stede hos en person før man kan kalle vedkommende psykopat/sosiopat. 

Sier pyskologien rent teoretisk, men begrepet pyskopat/sosiopat har alltid vært veldig omdiskutert. Det er også forskning som antyder at også psykopater kan føle ekte samvittighetskvaler og empati f.eks, i gitte situasjoner.  

Det er dog et alvorlig begrep å sette på en annen person, så det er egentlig ikke noe man bare skal strø rundt seg når man snakker om andre mennesker. ;)

Hvem har sagt at jeg strør det rundt meg? Du antar ting om meg, og dét er også et dårlig trekk.

Lenke til kommentar
nomore skrev (19 minutter siden):

Du tar slike ting som dette svært personlig. Du slenger ut en ganske grov påstand mot moderatorene der, og når da noen tar til motmæle mot denne påstanden så er det altså greit for deg å kalle vedkommende uintelligent og uempatisk. Er ikke det litt motstridende med den personen du påstår at du er?

 

Nettopp :)

Så du mener man skal vende det andre kinnet til helt til man er utslettet? La psykopatene vinne? At urettferdighet er noe man bare skal spise og spise helt til man er så forgiftet av løgner og usannheter at man ikke lenger klarer å se hva som er rett og galt? Som du jo insinuerer at man skal gjøre her.

Du skriver "nettopp" til den kommentaren. Men i likhet til alle andre som slår mot det jeg skriver, så er det -ingen- som enda har spurt hvorfor jeg føler det som jeg føler det. Det er ingen som viser empati. Så dere er ingenting bedre. Dere bare ubevisst tar parti med de jeg slåss mot. Og dét er like ille som å være en psykopat.. å -tro- ting før man -vet-.

Og dét har i grunnen vært mye av problemet mitt på forum. Jeg skriver ting som kanskje er litt hardt, og som er litt dypt. Men så misforstår -en- eneste person det, skriver noe dritt om meg, så får han eller hun med seg hele forumet og moderatorene mot meg. Uten å diskutere rasjonelt.

Jeg tilskriver dette et utilfredsstilt liv, og en måte å vise dominans og makt over andre på. En syk måte å få tilfredsstilt maktbehovet sitt. Og moderatorer som ikke tenker og dømmer klart, er i akkurat den samme gruppa.

Du skriver jeg tar ting personlig. Jeg tar ikke alt personlig, men jeg opplever at alle andre gjør det. Det er når folk dømmer meg urettferdig at jeg velger å ta igjen. For jeg synes det er urettferdig at folk får dårlig rykte når det er den som dømmes urettferdig som tar støyten. Det er god gammeldags lynsjestemning, og dét prøver vi vel å heve oss over i dagens tidsalder.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (11 minutter siden):

Så du mener man skal vende det andre kinnet til helt til man er utslettet? La psykopatene vinne? At urettferdighet er noe man bare skal spise og spise helt til man er så forgiftet av løgner og usannheter at man ikke lenger klarer å se hva som er rett og galt? Som du jo insinuerer at man skal gjøre her.

Du skriver "nettopp" til den kommentaren. Men i likhet til alle andre som slår mot det jeg skriver, så er det -ingen- som enda har spurt hvorfor jeg føler det som jeg føler det. Det er ingen som viser empati. Så dere er ingenting bedre. Dere bare ubevisst tar parti med de jeg slåss mot. Og dét er like ille som å være en psykopat.. å -tro- ting før man -vet-.

Så du mener at du faktisk kan forsvare det du gjør?

Ok - what the hekk. Hvorfor føler du det slik du føler det @Taurean?

Endret av nomore
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Taurean skrev (20 minutter siden):

Hvem har sagt at jeg strør det rundt meg? Du antar ting om meg, og dét er også et dårlig trekk.

Jeg har ikke sagt noe som helst om at du strør noe som helst rundt deg, det var ikke rettet mot noen personer her inne. 

Med andre ord har jeg ikke kommet med noen antagelser om din person. Du derimot, har åpenbart gjort nettopp det om undertegnede, på 2 områder til og med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nomore skrev (16 minutter siden):

Så du mener at du faktisk kan forsvare det du gjør?

Ok - what the hekk. Hvorfor føler du det slik du føler det @Taurean?

"Det jeg gjør" ... Du gjør ikke noe bedre enn meg, hvis du tror det, når du diskuterer på denne måten. Enten vær åpen eller empatisk, eller observér og spør når du føler det er riktig å gjøre det. Aldri forhåndsdøm. Det blir min livslekse til deg.

Kort fortalt, jeg bidro med tusenvis av hjelpsomme poster, aldri frekk mot en sjel. Folk skrev stygge ting og ble aldri dømt. Så skriver jeg om kokainbruk i en tråd som handlet om det, ut fra personlig erfaring (bare prøvd, ikke brukt over tid). Så ble jeg utestengt permanent fordi moderatorene mente jeg ikke hadde peiling på det jeg skrev om.

Dét mener jeg er i tråd med psykopati. Å nekte noen deltagelse i en integrert sosial funksjon som -de- står i makt over. Spesielt når noen har bidratt og integrert seg der med 100% hjelpsomhet og godhet i mange år.

Egentlig bryr jeg meg ikke om internett i så stor grad. Men jeg ser ikke noe galt i å slåss litt mot folk som gir totalt f i andre mennesker. Koster meg ingenting.

Computron skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe som helst om at du strør noe som helst rundt deg, det var ikke rettet mot noen personer her inne. 

Med andre ord har jeg ikke kommet med noen antagelser om din person. Du derimot, har åpenbart gjort nettopp det om undertegnede, på 2 områder til og med.

Hvorfor skrev du det da? Hvorfor følte du det var nødvendig å komme med den forrige kommentaren midt inne i denne diskusjonen i tråden? Vær 100% ærlig og ikke lyv for å redde skinnet ditt. Jeg dømmer nemlig ikke folk som er ærlige. Det er løgnaktige folk jeg ikke har noe igjen for.

Endret av Taurean
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (12 minutter siden):

Kort fortalt, jeg bidro med tusenvis av hjelpsomme poster, aldri frekk mot en sjel. Folk skrev stygge ting og ble aldri dømt. Så skriver jeg om kokainbruk i en tråd som handlet om det, ut fra personlig erfaring (bare prøvd, ikke brukt over tid). Så ble jeg utestengt permanent fordi moderatorene mente jeg ikke hadde peiling på det jeg skrev om.

Vel - nå tror jeg ikke noe på at du ble kastet ut pga ETT innlegg.

Og uansett er det ganske drøyt å gå fra at du ble utestengt den ene gangen der og til at ALLE moderatorene der inne er psykopater.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Taurean skrev (13 minutter siden):

"Det jeg gjør" ... Du gjør ikke noe bedre enn meg, hvis du tror det, når du diskuterer på denne måten. Enten vær åpen eller empatisk, eller observér og spør når du føler det er riktig å gjøre det. Aldri forhåndsdøm. Det blir min livslekse til deg.

Kort fortalt, jeg bidro med tusenvis av hjelpsomme poster, aldri frekk mot en sjel. Folk skrev stygge ting og ble aldri dømt. Så skriver jeg om kokainbruk i en tråd som handlet om det, ut fra personlig erfaring (bare prøvd, ikke brukt over tid). Så ble jeg utestengt permanent fordi moderatorene mente jeg ikke hadde peiling på det jeg skrev om.

Dét mener jeg er i tråd med psykopati. Å nekte noen deltagelse i en integrert sosial funksjon som -de- står i makt over. Spesielt når noen har bidratt og integrert seg der med 100% hjelpsomhet og godhet i mange år.

Egentlig bryr jeg meg ikke om internett i så stor grad. Men jeg ser ikke noe galt i å slåss litt mot folk som gir totalt f i andre mennesker. Koster meg ingenting.

Hvorfor skrev du det da? Hvorfor følte du det var nødvendig å komme med den forrige kommentaren midt inne i denne diskusjonen i tråden? Vær 100% ærlig og ikke lyv for å redde skinnet ditt. Jeg dømmer nemlig ikke folk som er ærlige. Det er løgnaktige folk jeg ikke har noe igjen for.

Jeg uttalte meg veldig generelt om teamet, noe posten min bærer veldig preg av. Det er kun deg og og din oppfatning at dette var rettet mot deg. 

Igjen, her kommer du med antagelser, det samme som du påstår at jeg og andre her kommer med. Men den eneste som slenger ut angrep og antagelser ser mest ut til å være deg, for å være helt ærlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Det er jeg 50% enig i. Hvem bestemmer hva som er psykopatisk, og i hvilken hensikt brukes den informasjonen?

Det bestemmer DSM-systemet som opprinnelig er fra USA men som også brukes her i Norge som offisiell ''sjekkliste'' for så og si alle psykiske lidelser. Vi er for øyeblikket på versjon 5 og denne utgaven har de brukt 10 år på. 

https://www.psychiatry.org/psychiatrists/practice/dsm

Så nei, psykopati eller noen som helst annen psykisk lidelse finnes ikke subjektiv. Alle mentale lidelser er objektive, sånn er det bare på tross av at du er 50% enig.

Ser noen av dere misforstår hvordan systemet er satt opp og hvordan det praktiseres. Denne manualen (blant annet) er ''sjekklisten''. Den er definitiv, helt til en ny versjon kommer ut og ved nye utgaver har de fjernet gamle ''lidelser'' og lagt til nye. 

Det finnes ingen fasit på hvordan den menneskelige psyke skal være sammensatt, men når det komme til visse avvik vil det bli f.eks en personlighetsforstyrrelse når avviket kompliserer livskvalitet eller evnen til å leve i det hele tatt. 10 av 15 osv stemmer ikke. Det er en helhetsvurdering, gjennom utredning og gjerne også med familie og venner slik at man kan få så god forståelse som overhode mulig av individet.

Hadde de gått for en 10 av 15-løsning hadde de avfeid det at enkelte episoder, enkelte følelser og enkelte tanker ikke definerer individet. Se for deg at du sitter å svarer på spørsmål under utredning, du blir spurt om noe sånt som ''kan du være kald eller distansert?'' - akkurat denne dagen har du friskt i minne da kjæresten din sa ett eller annet du ikke likte, du ga han den kalde skulderen og svarer derfor ja. Dette fungerer ikke for å identifisere og dermed behandle psykiske lidelser,

Endret av Betula
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Betula skrev (22 timer siden):

Ja herregud. Det finnes så mye tafatte mennesker der inne, og oppsettet deres gjør det veldig vanskelig å ha en oversikt over aktive emner uten at det blir på løpe-båndet deres som oppdateres for fort og uten mulighet for filtrering. Utrolig mye anons der, og de er mildt sagt aggressive hele gjengen. 

1. Bruk ad-blocker.

2. Bruk «Siste innlegg»-fanen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanomi skrev (På 10.8.2020 den 23.05):

 

Flere her på forumet som også befinner seg på Kvinneguiden? 

Synes virkelig forumet trenger en fornyelse av moderatorer. Der inne blir man suspendert over en lav sko, og jeg er så lei av det. Man kan ikke ytre meninger uten at det blir sett på som et slags regelbrudd. Brukerangrep/brukerdiskusjon? Eh, er det virkelig et angrep å dele sine meninger og rett og slett diskutere. Haff. 

Absolutt.

De som faktisk kommer med fakta og diskuterer normalt blir ofte utestengt faktisk, mens de som kommer med konspirasjoner og spekulerer som gærninger, DE FÅR BLI. 

Tipper flere av moderatorene der er konspi-skruller selv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt skremt av å lese på underforumet de har laget for koronaviruset. Der er det en salig blanding av trolling, redsel for sykdommen og redsel for vaksinen. Iblandet innlegg som syns tiltakene er latterlig strenge og korona er oppskrytt. Så mye konspirasjonsteorier, skittkasting og skremmerier. Det burde vært en moderator som fulgte med der inne 24/7.

I stedet så er modereringen helt vilkårlig. Kunnskapsrike brukere blir utestengt, vaksineskepsis får stå, og folk er generelt utrivelige. 

God bedring til hønseflokken der borte. 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, :utakt said:

Jeg blir litt skremt av å lese på underforumet de har laget for koronaviruset. Der er det en salig blanding av trolling, redsel for sykdommen og redsel for vaksinen. Iblandet innlegg som syns tiltakene er latterlig strenge og korona er oppskrytt. Så mye konspirasjonsteorier, skittkasting og skremmerier. Det burde vært en moderator som fulgte med der inne 24/7.

Har du sett hvor mange konspirasjonsteorier og liknende tråder om korona og altmulig annet du finner på dette forumet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (7 minutter siden):

Jeg blir litt skremt av å lese på underforumet de har laget for koronaviruset. Der er det en salig blanding av trolling, redsel for sykdommen og redsel for vaksinen. Iblandet innlegg som syns tiltakene er latterlig strenge og korona er oppskrytt. Så mye konspirasjonsteorier, skittkasting og skremmerier. Det burde vært en moderator som fulgte med der inne 24/7.

I stedet så er modereringen helt vilkårlig. Kunnskapsrike brukere blir utestengt, vaksineskepsis får stå, og folk er generelt utrivelige. 

God bedring til hønseflokken der borte. 

 

Ja, flere av dem som faktisk kom med saklige innlegg gang på gang på gang, som virkelig stod på for å opplyse folk og ikke la haugen av konspi-skruller der inne få ture fritt frem, er nå utestengt. Forstå det den som kan.

Det er en moderator der som selv deltar i å trådene i koronaforumet, og er den som tydeligvis moderer akkurat det underforumet. Det er flere som mener at denne moderatoren er en konspi-skrulling selv og derfor er det underforumet blitt slik.

Selv har jeg vært der i flere år og deltatt i mange ulike tråder, og det er ikke før jeg begynte å være aktiv på Koronaforumet at jeg fikk advarsler og tilslutt ble utestengt. Det er absolutt noen som favoriserer konspirasjonsteorier i det moderator-teamet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (20 minutter siden):

Så ofte det har blitt opprettet tråder her inne om håndteringen blandet moderatorene hos kvinneguiden får meg til å avsky plassen. Det overrasker meg egentlig at det enda ikke har blitt en større sak ut av dette slik enkelte påstår ting blir håndtert der inne. 

Hvem skulle gjort det til en stor sak...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...