Gå til innhold

Er Norge ødelagt av bankmafiaen?


Barsen

Anbefalte innlegg

3 hours ago, freddy85 said:

Egenandelen er så høy for at bankene ikke skal kollapse når boligprisene havarerer, hilsen en som som er relativt ny på boligmarkedet.

Egenandelen er høy slik at de rike (inkl. politikerne selv, som lager reglene) skal kunne investere i eiendommer og drive opp prisene i stedet for at folket skal få seg boliger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
freddy85 skrev (23 timer siden):

ER jo ingen private som vil leie ut bolig hvis dem taper penger på det.

Nei. Og da ville de heller ikke klart å beholde eiendommen de selv ikke bor på og selv ikke eier (banken eier den). Da ville banken valgt å låne ut penger til noen som ville kjøpe eiendommen. Leiemarkedet hadde kollapset. Folk måtte kvittet seg med boliger, bankene måtte ha solgt boligene så fort som mulig til hvem som helst. Den fattige hadde fått lov til å låne penger uten sikkerhet for å kjøpe boligen.

Lenke til kommentar
17 hours ago, Barsen said:

 Den fattige hadde fått lov til å låne penger uten sikkerhet for å kjøpe boligen.

Kjøper du en bolig har du sikkerhet...

Hvis du derimot ikke har evne til å betale tilbake lånet pga lav inntekt får du ikke lån. Ser forøvrig ikke helt hensikten med å ødelegge for utleie av boliger, men det virker ikke helt som om logikk er viktig i denne tråden.

 

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (Akkurat nå):

det virker ikke helt som om logikk er viktig i denne tråden.

Nehei nei. Er en av de som suger penger av dine egne du da kanskje.

 

Hensikten med å ødelegge leiemarkedet (ågermarkedet) er jo for å løfte opp nordmenn som lever som slaver i sitt eget land. 

Det var helt sikkert vanskelig å forstå for deg. Alle er født i norge (de fleste) og lever under samme myndighet. Dere som ikke har skjønt noe av livet forsøker å få noe mer ut av det enn dere er tiltenkt. Derfor må sånne som meg lage tråder som denne.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Barsen said:

Nehei nei. Er en av de som suger penger av dine egne du da kanskje.

 

Hensikten med å ødelegge leiemarkedet (ågermarkedet) er jo for å løfte opp nordmenn som lever som slaver i sitt eget land. 

Det var helt sikkert vanskelig å forstå for deg. Alle er født i norge (de fleste) og lever under samme myndighet. Dere som ikke har skjønt noe av livet forsøker å få noe mer ut av det enn dere er tiltenkt. Derfor må sånne som meg lage tråder som denne.

Takk for at du bekreftet min påstand.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Barsen skrev (16 timer siden):

Den fattige hadde fått lov til å låne penger uten sikkerhet for å kjøpe boligen.

Evt hadde rike hamste boliger for utleie senere..

Men det er vel kanskje bedre for deg å planlegge hvordan du kan få til ditt boligkjøp enn å håpe markedet kræsjer totalt så du kanskje får kjøpt?

Ingenting som tyder på noe kræsj fremover, mulig du må vente lenge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, aklla said:

Men det er vel kanskje bedre for deg å planlegge hvordan du kan få til ditt boligkjøp enn å håpe markedet kræsjer totalt så du kanskje får kjøpt?

Ingenting som tyder på noe kræsj fremover, mulig du må vente lenge..

En kompis solgte i 2002-2003 og skulle bare leie et par år i påvente av gigantkrasjen han forutså ville komme.  Han venter fremdeles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (5 timer siden):

Evt hadde rike hamste boliger for utleie senere..

Men det er vel kanskje bedre for deg å planlegge hvordan du kan få til ditt boligkjøp enn å håpe markedet kræsjer totalt så du kanskje får kjøpt?

Ingenting som tyder på noe kræsj fremover, mulig du må vente lenge..

Når man ikke lærer økonomi i skolen så skjønner man ikke dette. Men de rike vil ikke kjøpe eiendommer som ikke lønner seg. 

Kræsjet du antyder kommer når ofrene forstår at de bærer søylen til de rike og slutter med å betjene de rikes banklån. 

En seilbåt til å bo i koster 100 000 kr. Bare for å antyde at det finnes muligheter til å løsrive seg.

Man snakker om at kollaps aldri kommer, men den kommer når de rike ikke lenger klarer å tyne penger av de svake.

Banken må, for  å unngå kollaps, kvitte seg med verdier og gi disse til de fattige.

Det er dessuten flere dokumentasjoner på at bankene har gitt råd om å kjøpe bolig med utleiedel, så det er bevist at banken er med på å opprettholde de grådiges system. 

Vi som har skjønt litt av livet forstår jo at alt dette er meningsløst. Det er snakk om 5 millioner nordmenn som ikke klarer å få til noe rettferdig i verdens 7 milliarder befolkning. Det er klart at de grådige i dette tilfellet er djevelen. Hva skal norge med disse menneskene? Det er ett privilegium å ha blitt født i norge. Norge er et fint land. Ikke alle skal få utfolde seg her, spesielt ikke de som tilnærmer seg dyreriket. Norge er kjempefint! Landets lover og regler er, og var, også nøye uttenkt og fungerer kjempefint om alle hadde fulgt det. Dessverre lider tusenvis under disse primitive som ikke har skjønt  noenting av livet. I Norge lever alle under Kongen. Du blir ikke noe mer av å tilegne deg eiendom på urettmessig grunnlag. Du får fri grav i 20 år som ett siste hint om at alt du har drevet med i livet ditt er urettferdig.

 

Endret av Barsen
Lenke til kommentar
Barsen skrev (4 timer siden):

Når man ikke lærer økonomi i skolen så skjønner man ikke dette. Men de rike vil ikke kjøpe eiendommer som ikke lønner seg. 

Kræsjet du antyder kommer når ofrene forstår at de bærer søylen til de rike og slutter med å betjene de rikes banklån. 

En seilbåt til å bo i koster 100 000 kr. Bare for å antyde at det finnes muligheter til å løsrive seg.

Man snakker om at kollaps aldri kommer, men den kommer når de rike ikke lenger klarer å tyne penger av de svake.

Banken må, for  å unngå kollaps, kvitte seg med verdier og gi disse til de fattige.

Det er dessuten flere dokumentasjoner på at bankene har gitt råd om å kjøpe bolig med utleiedel, så det er bevist at banken er med på å opprettholde de grådiges system. 

Vi som har skjønt litt av livet forstår jo at alt dette er meningsløst. Det er snakk om 5 millioner nordmenn som ikke klarer å få til noe rettferdig i verdens 7 milliarder befolkning. Det er klart at de grådige i dette tilfellet er djevelen. Hva skal norge med disse menneskene? Det er ett privilegium å ha blitt født i norge. Norge er et fint land. Ikke alle skal få utfolde seg her, spesielt ikke de som tilnærmer seg dyreriket. Norge er kjempefint! Landets lover og regler er, og var, også nøye uttenkt og fungerer kjempefint om alle hadde fulgt det. Dessverre lider tusenvis under disse primitive som ikke har skjønt  noenting av livet. I Norge lever alle under Kongen. Du blir ikke noe mer av å tilegne deg eiendom på urettmessig grunnlag. Du får fri grav i 20 år som ett siste hint om at alt du har drevet med i livet ditt er urettferdig.

 

Har det slått deg at det kan være at det er du som tar feil, og at alle andre har gjort det riktige?

Alle de som har spinket og spart til egenandelen på et boliglån, bruker tid, penger og energi på å lage en kjellerleilighet, som de så leier ut til de som enten ikke har lyst til, eller gidder eller greier å få spart opp nok selv? 

Hadde det vært bedre om den leiligheten ikke fantes? Da kunne jo de som ikke får leie den leiligheten som ikke finnes bo under en bro eller i telt i stedet, helt gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
grovetussen skrev (59 minutter siden):

Har det slått deg at det kan være at det er du som tar feil, og at alle andre har gjort det riktige?

Nei, for da hadde ikke regjeringen opphevet ågerparagrafen.

grovetussen skrev (59 minutter siden):

Alle de som har spinket og spart til egenandelen på et boliglån, bruker tid, penger og energi på å lage en kjellerleilighet, som de så leier ut til de som enten ikke har lyst til, eller gidder eller greier å få spart opp nok selv? 

Tror du på dette selv egentlig? Alle vet at banken kun gir lån til folk med rike foreldre. Alle andre sitter i saksa. Klart at noen her og der tjener nok til å legge seg opp penger, men med en vanlig norsk lønn gjør man altså ikke det.

grovetussen skrev (59 minutter siden):

Hadde det vært bedre om den leiligheten ikke fantes? Da kunne jo de som ikke får leie den leiligheten som ikke finnes bo under en bro eller i telt i stedet, helt gratis.

Eeller de kunne jo fått låne de også? Jeg mener, de har jo tydeligvis nok penger til å betjene banklånet til sin husherre. Klart det kan være attraktivt å ha en nisse i kjelleren som betaler regningene dine, men er det riktig egentlig? Er det sånn den norske modellen egentlig er om man fulgte lovverket? Det er jo slaveri det er snakk om. 

Lenke til kommentar
Barsen skrev (1 minutt siden):

Tror du på dette selv egentlig? Alle vet at banken kun gir lån til folk med rike foreldre. Alle andre sitter i saksa. Klart at noen her og der tjener nok til å legge seg opp penger, men med en vanlig norsk lønn gjør man altså ikke det.

De aller, aller fleste i landet er verken rike eller har rike foreldre..
Men de fleste klarer alikevel å få lån med en vanlig norsk lønn.

77% eier sin egen bolig, mener du 77% av landets befolkning har en uvanlig god lønn og har rike foreldre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

De aller, aller fleste i landet er verken rike eller har rike foreldre..
Men de fleste klarer alikevel å få lån med en vanlig norsk lønn.

77% eier sin egen bolig, mener du 77% av landets befolkning har en uvanlig god lønn og har rike foreldre?

Ja.

Det betyr at 23% av befolkningen ikke får lån til bolig, som er nesten 1/4 del av landets befolkning. 

Hva med å slippe dem inn på boligmarkedet? Kunne det være en løsning for dem tror du?

Lenke til kommentar
Barsen skrev (1 minutt siden):

Ja.

Det betyr at 23% av befolkningen ikke får lån til bolig, som er nesten 1/4 del av landets befolkning. 

Hva med å slippe dem inn på boligmarkedet? Kunne det være en løsning for dem tror du?

Dørene er åpne, bare å fylle de samme krav som de 77% gjerne har brukt årevis med sparing for å få til..
Selv sparte jeg opp i 4-5 år før jeg klarte å kjøpe min første bolig.

Bolig gjør seg ikke selv og er ett langtidsprosjekt for de aller fleste, bare å spare opp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Barsen said:

Ja.

Det betyr at 23% av befolkningen ikke får lån til bolig, som er nesten 1/4 del av landets befolkning. 

Hva med å slippe dem inn på boligmarkedet? Kunne det være en løsning for dem tror du?

Du generaliserer veldig, og trekker forhastede konklusjoner over hele linja. At 77% har egen bolig er ikke ensbetydende med at 23% ikke får lån. Mange leier, selv om de egentlig har råd til egen bolig, en del får kommunale boliger osv...

Sånn ellers virker det bare som at du er snurt fordi du ikke får lån, og ønsker derfor at alle andre skal hjelpe deg med å få en egen bolig. Du snakker i voldsomme ordlag om at nordmenn må hjelpe nordmenn, men når det kommer til stykket er det jo du som trenger hjelp, og alle andre skal hjelpe deg.

Endret av NoTrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

Dørene er åpne, bare å fylle de samme krav som de 77% gjerne har brukt årevis med sparing for å få til..
Selv sparte jeg opp i 4-5 år før jeg klarte å kjøpe min første bolig.

Bolig gjør seg ikke selv og er ett langtidsprosjekt for de aller fleste, bare å spare opp :)

Dette tror du ikke på selv. 

Ta regnestykket ditt, 77% har egen bolig? Om folketallet er 5 000 000, så har du 1 150 000 mennesker som betaler leie til noen som leier ut. Leien er høyere enn et avdrag på normale boliglån. Tar man i betrakting at ikke alle leier ut, av 3 850 000 mennesker med egen bolig, så er det kanskje 1 150 000 som leier ut til de 1 150 000 som ikke eier selv. Da er det 2 700 000 boligeiere som må slite mot de 1 150 000 fattige som genererer kriminalitet, narkotika trafikk og ødelegger landet i sine forsøk på å komme inn på boligmarkedet. Elendigheten kan altså spores til de 23% du nevner som må bo i kjelleren til en rik nordmann. 

Selvfølgelig er ikke alle som leier sånn som jeg beskriver det, men i et rent klasseskille så kommer disse samfunnsproblemene fra denne klassen.

Hvor mye tror du samfunnet taper på det? 

 

 

Lenke til kommentar
NoTrace skrev (2 minutter siden):

Du generaliserer veldig, og trekker forhastede konklusjoner over hele linja. At 77% har egen bolig er ikke ensbetydende med at 23% ikke får lån. Mange leier, selv om de egentlig har råd til egen bolig...

Sånn ellers virker det bare som at du er snurt fordi du ikke får lån, og ønsker derfor at alle andre skal hjelpe deg med å få en egen bolig. Du snakker i voldsomme ordlag om at nordmenn må hjelpe nordmenn, men når det kommer til stykket er det jo du som trenger hjelp, og alle andre skal hjelpe deg.

Tja. Ved å hjelpe meg, hjelper du deg selv. Tenk deg et Norge der alle har egen bolig, uten kriminalitet, uten fattigdomsproblematikken. Også er det bare 23% som trenger litt hjelp? Og det klarer dere altså ikke å gi?

Lenke til kommentar

Det kan likevel virke som om bankmafiaen har ødelagt landet når man betrakter problemstillingen på den måten. 

For meg er det egentlig det samme, jeg er en uønsket person og lever med det, men at 5 millioner nordmenn i verdens 7 milliarder mennesker, de aller fleste fattige, ikke klarer å rette opp i det som er åpenbart feil i landet, når det er snakk om 1 150 000 mennesker som kunne blitt tatt opp og blitt gjort til skikkelige folk synes jeg er rart. 

Det er ikke sånn at jeg må ha et hus med en eplehage for å føle meg vel..det er heller følelsen å bli tråkket på som gjør meg uvel. 

At mennesker går i årevis uten å få de samme fremtidsutsiktene som de fleste andre i samme land, den fattige klasse, de som ikke skal få noe lån og som må unngås sånn at det ikke "smitter" over. 

Kriminaliteten har økt gradvis med fattigdomsproblematikken. Derfor er min påstand at bankmafiaen ødelegger landet.

Lenke til kommentar
Barsen skrev (10 minutter siden):

Ta regnestykket ditt, 77% har egen bolig? Om folketallet er 5 000 000, så har du 1 150 000 mennesker som betaler leie til noen som leier ut. Leien er høyere enn et avdrag på normale boliglån. Tar man i betrakting at ikke alle leier ut, av 3 850 000 mennesker med egen bolig, så er det kanskje 1 150 000 som leier ut til de 1 150 000 som ikke eier selv. Da er det 2 700 000 boligeiere som må slite mot de 1 150 000 fattige som genererer kriminalitet, narkotika trafikk og ødelegger landet i sine forsøk på å komme inn på boligmarkedet. Elendigheten kan altså spores til de 23% du nevner som må bo i kjelleren til en rik nordmann. 

Leien er også stabil, man slipper å plutselig måtte ut med ett par hundre tusen fordi dreneringen er tett eller taket lekker.
Du slipper å tenke på kommunale avgifter, kjøp og salg som alltid er en risiko, vedlikehold, pluss sikkert mer.
Dette er jo grunnen til at leieprisen ligger over avdraget på boliglånet, fordi utgiftene er større.
Det er ikke bare negativt å leie heller.

Kjenner flere som leier fordi de ønsker, ikke fordi dem ikke får lån.

Barsen skrev (15 minutter siden):

Tja. Ved å hjelpe meg, hjelper du deg selv. Tenk deg et Norge der alle har egen bolig, uten kriminalitet, uten fattigdomsproblematikken. Også er det bare 23% som trenger litt hjelp? Og det klarer dere altså ikke å gi?

Er vel veldig optimistisk på effekten her?

Barsen skrev (23 minutter siden):

Dette tror du ikke på selv. 

Hva da tenker du på?
Alle jeg kjenner som har hus, utenom ett par, har en ganske normal inntekt uten rike foreldre som har spart opp og kjøpt.
Det er faktisk helt vanlig å spare til egenkapital med en normal inntekt så kjøpe en bolig etter noen år.

Gjelder å ta ansvar selv, ingen andre kommer til å ta ansvar for at du får bolig for deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...