Gå til innhold

Hvor finner man rimeligste iPhone(7/8/SE) akkurat nå?


edyrli

Anbefalte innlegg

Junior klarte glemme telefonen sin ute i pøsregn. Dette var en iPhone 6 og den tålte dessverrre ikke dette. Det kom inn så mye vann at flere av skruene inni telefonen har begynt å ruste.

Nå trenger jeg en ny iPhone så billig som mulig, men ikke eldre enn iPhone 7 da dette er den første som var vanntett.

Jeg kan gjerne ha telefon med binding så lenge det er et fornuftig abonnement. I dag bruker han Telia Barn 1GB. For en stund siden hadde Telia tilbud på iPhone 7 med binding til 1799. Dette tilbudet hadde vært perfekt, men Telia har ikke dette lenger.

Foreløpig har jeg funnet:
iPhone 7 til 3390. Men jeg synes det er litt drøyt for en telefon som ble lansert for snart 4 år siden.
iPhone 8 (Telia Like Fin) med riktig abonnement til 3599. (Uvisst hvor mye brukt disse er)
iPhone SE(2020) til 4989. Men det er litt i meste laget på å bruke på telefon til en 10 åring.

iPhone SE(2020) er vel det beste alternativet så langt med tanke på at dersom den ikke går i bakken, så vil den kunne vare i mange år.

Noen som har sett noen bedre tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, edyrli said:

Den på elkjøp var rimelig. Tasta er en halv times kjøring fra meg. Absolutt aktuelt.

Husk å bestille/reservere den på nett før du drar, så den ikke er solgt før du kommer dit. Sjekk at tilstand er som beskrevet før du aksepterer. Min erfaring fra tidligere kjøp fra Elkjøp Outlet er at ting er i minst like bra stand som beskrevet, men at det kan mangle tilbehør der det ikke står at den er "komplett".

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha med abonnement, kan du kjøpe på Power, hvor det er 20 % DNB MC-supertilbud 13.-15. august. 4989 for telefonen, som med rabatten gir netto pris på 3991: https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/apple-iphone-se-64-gb-svart/p-1071854/ (velg farge).

Følgende betingelser gjelder: Iphone kan kun kjøpes med abonnement fra dagens porteføljer.
Telenor: Videreføring eller nytegning
Telia: 12 md. avtaletid eller nytegning
Ice: 12 md. avtaletid og abonnement fra 3 GB og opp.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene. Tok rådet med at han gjerne ikke trengte ny telefon så kjøpte en A-Grade iPhone 7 hos Teleoutlet, fikk en 128GB for 1990 siden de var tom for 32GB. Det er i utgangspunktet en grei pris da telefonen så strøken ut. Meeeeeeeeen. Batterikapasiteten var på 62%. Fikk beskjed om jeg kunne heve kjøpet eller sende den inn på service. Sendte den inn på service siden prisen for telefonen var bra. Det blir så litt fram og tilbake med verkstedet, og så hever de kjøpet allikevel.

Jaja, da er det bare å begynne letingen igjen.

Lenke til kommentar
edyrli skrev (12 minutter siden):

Takker for tipsene. Tok rådet med at han gjerne ikke trengte ny telefon så kjøpte en A-Grade iPhone 7 hos Teleoutlet, fikk en 128GB for 1990 siden de var tom for 32GB. Det er i utgangspunktet en grei pris da telefonen så strøken ut. Meeeeeeeeen. Batterikapasiteten var på 62%. Fikk beskjed om jeg kunne heve kjøpet eller sende den inn på service. Sendte den inn på service siden prisen for telefonen var bra. Det blir så litt fram og tilbake med verkstedet, og så hever de kjøpet allikevel.

Jaja, da er det bare å begynne letingen igjen.

Grade A og så dårlig batteri?  hadde sett på modeller i Grade B, trur æ skipper det nå gitt.. 

Lenke til kommentar
edyrli skrev (2 minutter siden):

 

Ja, de gjorde sånn sett opp for seg. Men stusser på at graderingene ikke sier noe om gjenværende batteri kapasitet.

Virker jo som servicen er bra hvertfall :) 

Står på første siden Grade A sjekket av tekniker, merkelig at batterikapasitet ik er blitt sjekket.

Lenke til kommentar
bbios skrev (3 minutter siden):

Virker jo som servicen er bra hvertfall :) 

Står på første siden Grade A sjekket av tekniker, merkelig at batterikapasitet ik er blitt sjekket.

Ja, velger egentlig å tro at det er en glipp. Telia garanterer 80% på LikeFin telefonene.

Lenke til kommentar

Outlet- og B-varemobiler har ofte vært brukt til utstilling. De står da med lading på hele tiden når de er i bruk, og kan bli liggende utladet lenge før salg. Dette svekker batteriet, men dersom produktet er beskrevet som bra bør det gå greit å få byttet batteriet på garanti/reklamasjonsrett hvis man tar det så snart man oppdager det.

Med iPhone er det enkelt å se status på batteriet, men hvordan ser man det på Android?

Lenke til kommentar

Endte opp med Ny iPhone SE. Power sitt tilbud til 4989. Med ett års binding til telia (barn 1GB) havnet jeg på 200 kr/mnd i 24 måneder. Altså 4800. Noe dyrere enn jeg hadde håpet, men den vil iallfall holde lenger enn en snart 4 år gammel iPhone7 med brukt batteri...

Igjen takk for alle tipsene.

Lenke til kommentar

Kommer med en liten oppfølging til denne da teleoutlet fortsatt driver og roter.
Her en en liten log over hvor mye fram og tilbake det har vært.
* Jeg kjøper telefon
* Jeg mottar telefon og finner ut batteriet er defekt (62%)
* Jeg sender telefon til service
* Verksted kan ikke bytte batteri pga refurb telefon?? (Ikke spør meg)
* Teleoutlet refunderer pengene.
* Verkstedet sender telefonen tilbake til meg
* Jeg må så returnere telefonen videre til teleoutlet. (håper dette er enden på visa)

Moralen er kjøp ikke brukt/refurb telefon. Evt få bekreftelse på batterikapasitet før man bestiller dersom man allikevel tar sjangsen.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...