Gå til innhold

Oneplus 8 12GB 256GB vs Galaxy S10+ 128GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Switters skrev (3 timer siden):

Hei!
Hva er deres tanker rundt disse to opp mot hverandre? Trenger ny telefon, og får dekket det meste av summen via jobben. I avtalen de har er Samsung her ca. 500,- dyrere enn Oneplus. Av rene specs så vinner jo Oneplus på mye, men er likevel ikke sikker...

kommer jo litt ann på bruken da.

samsung er bedre på:

- Kameraet er nok et par hakk bedre

- høytaler

- Vanntett

- bedre stereo høyttaler 

- trådløs lading

- Bedre skjerm i form av farger og høyere oppløsning

Mens oneplus er bedre på:

- Bedre batteritid + raskere oppladning

- mer snappa telefon

- får raskere oppdateringer

- 90 hz skjerm om det er viktig for deg.

 

min mening er at det er best å velge oneplus om kamera ikke er veldig viktig

 

Lenke til kommentar
Switters skrev (8 minutter siden):

Var litt pga deres styrker og og svakheter som det ble vanskelig å velge ja... kommer nok til å ha den lenge, så både kamera OG ytelse/oppdatering er viktig synes jeg. Skjerm også egentlig, både farger og hastighet?? Blir vanskelig dette - P30 pro er vel også et alternativ i prisklassen?

Kamera er s10 helt klart bedre på. Skjerm syns jeg også er bedre bortsett fra 60hz.

Huaweien er rask, god på det meste men mangler dual speakers og skjermen er ikke den beste

Lenke til kommentar
Switters skrev (5 timer siden):

Var litt pga deres styrker og og svakheter som det ble vanskelig å velge ja... kommer nok til å ha den lenge, så både kamera OG ytelse/oppdatering er viktig synes jeg. Skjerm også egentlig, både farger og hastighet?? Blir vanskelig dette - P30 pro er vel også et alternativ i prisklassen?

Om du skal ha den lenge og synst oppdatering er viktig så ville jeg ikke sett på «gamle» android telefoner utenom Google sine. Du får jo knapt en versjons oppdatering på flaggskipene så da faller du fort i bakleksa om du skal ha den i 3-4år. Den vil fungere fint på gammel versjon også, men tenkte å nevne det siden du sa at oppdateringer var viktig. Noen få apper støtter også ikke gamle android versjoner av sikkerhetsårsaker. 
 

google pixel serien garanterer deg vel oppdateringer i 3år og sikkerhetspatcher i 4 år om jeg ikke husker feil. Hos de andre får du gjerne bare en versjon nyere og du får den lenge etter release. Det er gjerne ikke aktuelt, men til sammenligning får en oppdatering samtidig som nye telefoner 5år tilbake hos Apple. 

Lenke til kommentar
minim skrev (10 minutter siden):

google pixel serien garanterer deg vel oppdateringer i 3år

 

Litt som Samsung mao? ? Samsung S10 kom med Android 9, har nå Android 10 og vil få Android 11.
Ellers er det sikkerhetsoppdateringer hver måned.

Ellers er det vel et ekstremt få tall av apper som ikke støtter Android 9-10. Sikkert ingen. ? 

Lenke til kommentar
Merko skrev (7 timer siden):

Litt som Samsung mao? ? Samsung S10 kom med Android 9, har nå Android 10 og vil få Android 11.
Ellers er det sikkerhetsoppdateringer hver måned.

Ellers er det vel et ekstremt få tall av apper som ikke støtter Android 9-10. Sikkert ingen. ? 

Men de ligger minst et halvår etter. Når/om du får android 11 er pixel på 12. Ikke noe big deal når en skifter årlig eller annenhver, men skal du beholde telefonen lenge og oppdateringer er viktig så er det verdt å tenke på.
 

Android 8 (oreo) som kom i 2017 er det flere apper som har fjernet støtten for og det er mange telefoner som fortsatt er fullt brukende som ikke kan oppdatere. Jeg bruker nå min gamle telefon fra 2016 som fikk seg et nytt batteri fra telebutikken til 399kr og denne er oppdatert med siste versjon akkurat som dagens telefoner. For de som har telefonene sine lenge Og er opptatt av oppdateringer så kan dette bety noe. Trådstarter sjekket av begge disse «boksene».

Lenke til kommentar
minim skrev (23 minutter siden):

Android 8 (oreo) som kom i 2017 er det flere apper som har fjernet støtten for

 
 
 
 
 

Hvilke da? Tok noen stikkprøver, de fleste støtter fra Android 5.
Så fremt du ikke tenker på noen helt tilfeldige apper som "ingen" bruker.

  

minim skrev (23 minutter siden):

Men de ligger minst et halvår etter. Når/om du får android 11 er pixel på 12. Ikke noe big deal når en skifter årlig eller annenhver, men skal du beholde telefonen lenge og oppdateringer er viktig så er det verdt å tenke på.

 

Android 10 is the tenth major release and the 17th version of the Android mobile operating system. It was released on September 3, 2019.

Samsung Galaxy S10 Plus, S10, and S10e model
Released on December 06, 2019

Halvt år? :) 

Endret av Merko
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig sansen for Android One, men har ikke funnet noen telefon med det som jeg har god lyst på... Kjøpte Xiaomi Mi A2 til yngste datteren min, men synes de er ganske trege på oppdateringer de også. Men noe må jeg finne på snart, sitter nå på Huawei P9 Plus, og den begynner å dra på åra? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...