Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

audi tt 2000 "drifts problem"


Anbefalte innlegg

25 minutes ago, grotte rotte said:

Hei,linker ved bildet som var på tråden. 
 

ecm feilkoden kom grunnet jeg endra ecu filen.

 

CB900457-6846-4826-B24C-BCCDAD45CB3F.jpeg

Er dette feilkoder som kommer tilbake etter du sletter DTS eller har du bare lest de av? 

Kan du logge med den kodeleseren? Skulle logget trykk, requested vs actual boost. Hvis det er avvik her så har du en lekkasje. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marzo skrev (6 timer siden):

Er dette feilkoder som kommer tilbake etter du sletter DTS eller har du bare lest de av? 

Kan du logge med den kodeleseren? Skulle logget trykk, requested vs actual boost. Hvis det er avvik her så har du en lekkasje. 

Kan ikke logge med den nei. Har en laptop tilgjengelig med Vagcom, den logger vel slikt? 

Lenke til kommentar

Skift ut alt av vacuum slanger. Falsk luft kan føre til mye rare problemer (Har hatt saab med 2 liter turbo motor), dårlige vacuum slanger har gitt meg mye rare problemer på saaben, fueltcut, overboost osv. bestillte meg silikon slanger som meter vare på ebay, og skiftet rubbel og bit av vacuum slanger, og problemene forsvant. For all del, ikke bruk vacuum slanger fra biltema, dem varer bare en måned eller to før dem krakkelerer.

Har liten tro på at coilene er problemet, da burde det ha dukket opp missfire feilkoder. Da tennkassetten på saaben begynnte å bli dårlig ( samme som coilene hos deg), så var det masse feilkoder på random missfire. Og ut i fra dine feilkoder, så ser jeg ingen som relaterer til tenning/missfire.

Lenke til kommentar
dopus skrev (14 timer siden):

Skift ut alt av vacuum slanger. Falsk luft kan føre til mye rare problemer (Har hatt saab med 2 liter turbo motor), dårlige vacuum slanger har gitt meg mye rare problemer på saaben, fueltcut, overboost osv. bestillte meg silikon slanger som meter vare på ebay, og skiftet rubbel og bit av vacuum slanger, og problemene forsvant. For all del, ikke bruk vacuum slanger fra biltema, dem varer bare en måned eller to før dem krakkelerer.

Har liten tro på at coilene er problemet, da burde det ha dukket opp missfire feilkoder. Da tennkassetten på saaben begynnte å bli dårlig ( samme som coilene hos deg), så var det masse feilkoder på random missfire. Og ut i fra dine feilkoder, så ser jeg ingen som relaterer til tenning/missfire.

Coilene er aftermarket, ikke sikkert dem melder feilkoder. Om det ikke er coilsa så kan det sikkert være at pluggene ikke er gappa skikkelig ettersom de ettermonterte coilsa tilbyr høyere gapp på tennpluggene.

Slangene ser gode ut, n249 ventil er plugga ut bortsett ifra ledningen så vet ikke hva resten som er av vakuum slanger er. 

Lenke til kommentar

Ja er akkurat det, coilene tilhører en annen motorstyring, trimmesoftware m.m. Mulig det er noen pinner til overs på de coilene for alt jeg vet.

Selv har jeg en bøtte med brukte test/nødrep coiler til VAG. Hos forhandlere har man også haller fulle av bruktbiler man kan låne deler av. Det hadde tatt 10 minutter å sjekke de coilene..

Å bytte deler på mistanke som man ser i den tråden her er galskap. Selv hadde jeg strekt meg til å bytte tennplugger og alt annet skal bekreftes eller diskuteres med kollega før delebytt.

Den bakre sonden ser jo rimelig død ut. Var dette med driftsvarm motor? Kjører du rundt med motorlampe hele tiden? Hvorfor er det ingen feilkoder på den der.

Men det er jo et trimmeprosjekt så den katalysatoren er sikkert fjernet eller brent opp. Spiller sikkert ingen rolle. Trimmesoftware vil vel også kjøre over signalet fra sensor 2, muligens.

Åssen ser livedata ut på kjølevæsketemp.sensor? G62.

Lenke til kommentar
Mekker`n skrev (På 3.11.2020 den 17.01):

Ja er akkurat det, coilene tilhører en annen motorstyring, trimmesoftware m.m. Mulig det er noen pinner til overs på de coilene for alt jeg vet.

Selv har jeg en bøtte med brukte test/nødrep coiler til VAG. Hos forhandlere har man også haller fulle av bruktbiler man kan låne deler av. Det hadde tatt 10 minutter å sjekke de coilene..

Å bytte deler på mistanke som man ser i den tråden her er galskap. Selv hadde jeg strekt meg til å bytte tennplugger og alt annet skal bekreftes eller diskuteres med kollega før delebytt.

Den bakre sonden ser jo rimelig død ut. Var dette med driftsvarm motor? Kjører du rundt med motorlampe hele tiden? Hvorfor er det ingen feilkoder på den der.

Men det er jo et trimmeprosjekt så den katalysatoren er sikkert fjernet eller brent opp. Spiller sikkert ingen rolle. Trimmesoftware vil vel også kjøre over signalet fra sensor 2, muligens.

Åssen ser livedata ut på kjølevæsketemp.sensor? G62.

Var varm motor Ja. Motoren er alltid på 90C når bilen er i bruk. Etter langkjøring (300km+ uten stopp) så vil tempen gå opp litt (når bilen står i ro) men går fort ned da viftene slår inn.

katalysatoren er der forsatt, men om det er noe innmat i den vet jeg ikke. 
motorlampe lyser ikke, og det kommer ikke noen feilkode ifra sonde. 
 

Skal søke etter feilkoder imorgen og bytte coils, dem har kommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...