Gå til innhold

Spillere melder om krasjing og feil med PC-versjonen av Horizon Zero Dawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig lite imponert over denne porten her. Mitt 1080 ti klarer ikke å holde en stabil 60 fps med alle innstillinger på low, i 3440x1440. I tillegg til microstutters, popin etc.

Dette er et mine absolutte favorittspill fra denne generasjonen, så er synd at PC porten er såpass dårlig. Håper det blir kjapt fikset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minimum krav for cpu er i5 2500K. Sannsynligvis er det på grunn av mangel på AVX instruksjoner som det ikke går å kjøre spillet på eldre og ofte kjappere prosessorer. Det fører som regel til at spillet ikke starter og at det heller ikke kommer noen feilmelding.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_i5_microprocessors
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_i7_microprocessors

 

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Xphylion skrev (6 timer siden):

Jeg ligger på 50-60fps med alt på high og noe på ultra med mitt 1080ti i 3440x1440 oppløsning... ingen stuttering heller. Tipper cpuen spiller inn en del om du får så dårlig ytelse på low settings.

Hmm, det er jo interessant da. Jeg sitter på en 10900k jeg, så har ikke så veldig mye å oppgradere til akkurat ¯\_(ツ)_/¯ Hvilken cpu har du? Jeg har lest noen som mente at 6 kjerner er det optimale i dette spillet. Bedre enn 8 eller 10 kjerner som jeg har.

Samme hvilke settings jeg bruker så klarer jeg ikke å få stabilt 60 fps. Tipper det blir fikset opp i etter hvert da, men er skuffende slik det er nå.

Edit: Anbefaler forøvrig Digital Foundry sin gjennomgang av spillet. De har gått nøye gjennom alt, og funnet at f. eks anisotropic filtering settingen ikke fungerer, animasjoner i cutscenes er låst til 30 fps, og microstutters hver gang enkelte UI elementer dukker opp.

 

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

I følge mange benchmarks så har cpu lite å si om man har ganske ny cpu. Altså de fleste med ganske ny cpu er 100% gpubound.

Noen har "alltid" problemer med stabilitet og fps, og andre har nesten aldri problemer.

Dette spillet funker flott for de aller fleste, men som vanlig så er det alltid noen kombinasjoner med hardware og software som ikke funker 100% sammen.

Er det noen innebygget benchmark i dette spillet? Om det er det, så må jeg nesten teste en dag :p

Har en del kombinasjoner av hardware som kan testes i dette spillet.

 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte det i dag på Steam og det crasha etter halve intro filmen men det skjedde når jeg pusha F 12 knappen for å ta et screenshot, måtte rebute hele maskinen og se introen igjen en langdryg afære men siden har det gått helt perfekt kjører alt på ultra, spilte en 3 timer ca. Bruker AMD Ryzen 7 2700X og har 16 gig ram + RTX 2080 kort så alt går smooth og fint!

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Tåka said:

Kjøpte det i dag på Steam og det crasha etter halve intro filmen men det skjedde når jeg pusha F 12 knappen for å ta et screenshot, måtte rebute hele maskinen og se introen igjen en langdryg afære men siden har det gått helt perfekt kjører alt på ultra, spilte en 3 timer ca. Bruker AMD Ryzen 7 2700X og har 16 gig ram + RTX 2080 kort så alt går smooth og fint!

Oppløsning og settings?

Lagde en benchmarktråd, så kan folk poste resultater der med den innebygde benchmarken.

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (7 timer siden):

I følge mange benchmarks så har cpu lite å si om man har ganske ny cpu. Altså de fleste med ganske ny cpu er 100% gpubound.

Noen har "alltid" problemer med stabilitet og fps, og andre har nesten aldri problemer.

Dette spillet funker flott for de aller fleste, men som vanlig så er det alltid noen kombinasjoner med hardware og software som ikke funker 100% sammen.

Er det noen innebygget benchmark i dette spillet? Om det er det, så må jeg nesten teste en dag :p

Har en del kombinasjoner av hardware som kan testes i dette spillet.

 

Ja hvis du går til hoved menyen og ikke start spillet men gå til grafikk innstillinger og på bånn ser du at det er en option for benchmark .

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...