Gå til innhold

Hva er den "beste" måten å streame spill fra pc til tv?


Anbefalte innlegg

Hei

Har en gaming pc med rtx 2080 kort og en LGSM9800 65", og en xbox elite series 1 kontroll. Har 50/50 linje med mulighet for både ethernet og wireless. Har noen kjennskap til beste programvare å streame pc-tv? Jeg kunne tenkt hdmi 2.0 1m kabel, men det blir stress med å flytte pcen. Er Nvidia shield et godt alternativ for meg? Tenker å primært gjøre dette for å game cyberpunk 2077 fra steam konto. Obs at jeg har LG tv, vet ikke om det gjør det mindre kompatibelt om jeg hadde samsung. Gjerne del dine erfaringer/tips?

Endret av nacario
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva som er den "beste" løsningen tør jeg ikke si noe om, men om du har Wi-Fi på PCen din og TVen din støtter det koster det deg ingenting å teste miracast som er en innebygget funksjon i W10.

 

https://www.lg.com/us/support/help-library/pc-screen-sharing-using-miracast-webos-video-CT10000018-1441913330803

 

Har testet det mellom en laptop og desktop og det var en del latency så er ikke sikker på om dette er optimalt. Men som sagt så koster det ingenting å teste om du har det som skal til og TVen din støtter det :)

Lenke til kommentar
TheKims skrev (29 minutter siden):

Trådløst er litt hit and miss. Noen ganger fungerer det fint mens andre ganger ikke. 

Det beste er nok visst du kan ha en HDMI kabel fra PC til TV. Du får HDMI kabler som er 10 meter +

Må si meg enig her, kablet er alltid det beste alternativet når lav latency er viktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
TheKims skrev (På 17.8.2020 den 13.49):

Trådløst er litt hit and miss. Noen ganger fungerer det fint mens andre ganger ikke. 

Det beste er nok visst du kan ha en HDMI kabel fra PC til TV. Du får HDMI kabler som er 10 meter +

Jeg har en igloo hdmi på 10 meter og dessv opplever jeg at bildet blir mørkt i noen sekunder fra tid til annen, akkurat som et signalbrudd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...