Gå til innhold

Volkswagen-sjef: – Vi skal ikke være først med selvkjørende biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, oophus3do said:

Hvem pleier å hente opp telefonen for å skru opp varmen på veiene? 

Dette var nok humoristisk ment av vedkommende, meeen for å dra det litt av..

Så kan man bruke Tesla sin app til å styre varmeapparat, setevarme, musikk osv under kjøring. Er kjekt om noen i baksetet vil ha kontroll.

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Ifølge bildene til appen så ser det lovende ut ja.

Men noterer meg at man kan bestille service til bilen i appen? Dette var jo helt forferdelig når en viss annen produsent introduserte det.

Men håper for VW eiere at de får til noe her for de har jo skuffet veldig hittil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

Men noterer meg at man kan bestille service til bilen i appen? Dette var jo helt forferdelig når en viss annen produsent introduserte det.

Har brukt den funksjonen på det gamle systemet nå 2 ganger, og har ingen klager. Ta bilder eller video av problemene man har, og send inn time til verkstedet. Mekanikeren ringer deg opp for informasjon om han trenger det, f.eks flere bilder, eller så har han en løsning på problemet og man slipper dra inn til verkstedet. 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, oophus3do said:

Har brukt den funksjonen på det gamle systemet nå 2 ganger, og har ingen klager. Ta bilder eller video av problemene man har, og send inn time til verkstedet. Mekanikeren ringer deg opp for informasjon om han trenger det, f.eks flere bilder, eller så har han en løsning på problemet og man slipper dra inn til verkstedet. 

Ja for all del, det er veldig praktisk.

Mener bare det har vært så mye diskusjoner om hvor dumt dette var når noen andre begynte med det for over ett år siden. Så morro å se at de andre følger etter.

Noe annet med den nye VW appen ligner og litt på en annen app.. Men det er kansje ikke så mange andre måter å designe det på.

DvG4I_HWsAEtBa8.jpg

Screenshot_20200807-093446.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Mener bare det har vært så mye diskusjoner om hvor dumt dette var når noen andre begynte med det for over ett år siden. Så morro å se at de andre følger etter.

Angående utnyttelse av SW for å bestille service? Akkurat den biten har jeg aldri vært negativ ovenfor. Tesla har jeg gitt skryt til for de tingene de har innført som ikke har noe med sikkerhet å gjøre. Dedikert elbil platform, samt OTA og "connectivity" er noe de må ha skryt for å pushe på. 

Complexity skrev (7 minutter siden):

Noe annet med den nye VW appen ligner og litt på en annen app.. Men det er kansje ikke så mange andre måter å designe det på.

Hehe, ja du kan jo sette deg ned og tegne litt for samme funksjon, og se hvordan det blir seendes ut. Ortografisk bilde av bilen ovenifra er nok det de fleste vil havne på. 

Lenke til kommentar

VW ligger så langt bak Tesla at OM de hadde ønsket å ligge i front så ville de ikke klart det. Er ellers som SW utvikler skeptisk til 100% autonome kjøretøy i overskuelig tid. Har mer tro på at pilotene i fly kan kuttes ut. Vi har nok av eksempler av kunnskapsløse piloter som har styrt flyet i bakken, senest i Pakistan. I luften er forholdene enklere (flyene passerer hverandre i multilags kryss tildelt av flykontrollen) å løse i SW. Men inntil videre tror jeg ikke andre enn SW utviklere ville ta fly uten pilot ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølvkjørende biler er ein blindvei. Vil alltid dukke opp uforusette problem som ein utilstrekkelig AI ikkje vil greie å handtere. Betre å legge til rette for hjelpemiddel og dermed gjere bilføreren til ein betre sjåfør der det elles synast å være mangelfull trafikkforståelse. Men hjelpemidla bør være mulig å slå av og på etter behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla ligger 2-3år foran på noen få områder som dreier seg om oppkopling mot nett og HMI, , ikke fordi de har høyere kompetanse, men fordi de er pionerer her. På de fleste andre områder ligger VAG foran, på noen områder med flere tiår. Forøvrig er det et smart valg å prioritere ned ressurser på autonom kjøring. Pr i dag er det ingen som har gode løsninger på dette. Aller minst Tesla..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Tesla ligger 2-3år foran på noen få områder som dreier seg om oppkopling mot nett og HMI, , ikke fordi de har høyere kompetanse, men fordi de er pionerer her. På de fleste andre områder ligger VAG foran, på noen områder med flere tiår. Forøvrig er det et smart valg å prioritere ned ressurser på autonom kjøring. Pr i dag er det ingen som har gode løsninger på dette. Aller minst Tesla..

 

basert på hva? Vår t-roc har ett håpløst system på å holde seg på veien. Trenger konstant hjelp. Vår tesla derimot kan kjøre mil etter mil så lenge den har greie veier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

T-Rock er en billigbil, Tesla er en bil i premiumsegmentet. Uansett har ikke Tesla noen sikker form for autonom kjøring, til det er sensorene for kjiipe. Flere fabrikker har bedre sensorpakker, men har ikke samme løsslupne holdning til uttestet teknologi som det Tesla synes å ha.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
AL123 skrev (4 timer siden):

T-Rock er en billigbil, Tesla er en bil i premiumsegmentet. Uansett har ikke Tesla noen sikker form for autonom kjøring, til det er sensorene for kjiipe. Flere fabrikker har bedre sensorpakker, men har ikke samme løsslupne holdning til uttestet teknologi som det Tesla synes å ha.

 

Det eneste premium med en Tesla er prisen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...