Gå til innhold

Anonymt


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Taurean skrev (Akkurat nå):

Trodde moderatorene kunne se brukernavnet som postet anonymt? Da er jo litt av poenget borte.

Det kan de sikkert, men hovedpoenget er gjemme sin ID noe mer for allmennheten i enkelte saker. Man er jo fortsatt ansvarlig for sine egne postings og at lover og regler følges.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (26 minutter siden):

Det kan de sikkert, men hovedpoenget er gjemme sin ID noe mer for allmennheten i enkelte saker. Man er jo fortsatt ansvarlig for sine egne postings og at lover og regler følges.

Kan hende noen vil poste om ting de ikke vil at -noen- skal vite om, ikke engang moderatorene. Kanskje ting som de vil ikke politiet skal få vite om, så de finner ut ip-adressen eller sånt.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (5 timer siden):

Jeg er uenig i dette da mange vil kvie seg for å svare eller delta i debatten. Dette vil føre til en dårligere kvalitet på forumet. Det er uansett liten grunn til å forby dette før det eventuelt blir et problem.

Hvis ikke de kan bruke anonyme brukernavn så kan de la være. Hvis de ikke kan stå for det sier så er det kanskje like greit? 
Det vil være særdeles vanskelig å debattere under slike forhold, da det er vanskelig å holde oversikt over hvem som er hvem. Og terskelen for å trolle og utvise generell ufin/dårlig oppførsel vil bli lavere, da det vil få mindre konsekvenser når ingen vet "hvem" du er.

 

Nidar2 skrev (5 timer siden):

Det kan de sikkert, men hovedpoenget er gjemme sin ID noe mer for allmennheten i enkelte saker. Man er jo fortsatt ansvarlig for sine egne postings og at lover og regler følges.

Det er kun admins som kan se hvilke brukere som skjuler seg bak AB. Og det gjøres kun hvis det er skjellig grunn til mistanke at det kan være snakk om brudd på retningslinjene.
En vanlig brukerkonto er mer enn nok for de aller fleste situasjoner, men for de få kategoriene hvor det kan være fordelaktig å kunne poste noe uten at det knyttes til brukeren, som kvtl er inne på, så tillates AB.

 

Taurean skrev (4 timer siden):

Kan hende noen vil poste om ting de ikke vil at -noen- skal vite om, ikke engang moderatorene. Kanskje ting som de vil ikke politiet skal få vite om, så de finner ut ip-adressen eller sånt.

Da er de helt enkelt på feil sted. Da er sannsynligheten stor for at det er snakk om noe som er i strid med norsk lov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kan feks. ha en pågående sak med Komplett som ikke er løst og vil havne i nemda en gang i fremtiden. Jeg synes det da er lurt å kunne gjemme seg bak anonymisering for i mindre grad å kunne bli gjenkjent av Kompletts medarbeidere som kanskje følger med forumet. Det kan være at TS i dette tilfelle har flere tråder i alt fra Datamaskiner og nettverk til spørsmål om forbrukerrett. 
 

Uderzo skrev (11 timer siden):

Hvis ikke de kan bruke anonyme brukernavn så kan de la være. Hvis de ikke kan stå for det sier så er det kanskje like greit? 
Det vil være særdeles vanskelig å debattere under slike forhold, da det er vanskelig å holde oversikt over hvem som er hvem. Og terskelen for å trolle og utvise generell ufin/dårlig oppførsel vil bli lavere, da det vil få mindre konsekvenser når ingen vet "hvem" du er.

Som moderator bør man forstå at en sak kan ha flere sider, og overnevnte holdning velger jeg ta avstand fra. Jeg vil også minne om at dette er et debattforum, og det er normalt at man kanskje strekker påstandene sine litt langt fordi det vil få fart på debatten. Jeg regner med det er dette du gjør i dette tilfellet.

Jeg ønsker ikke kommentere tråden ytterligere.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (6 minutter siden):

Man kan feks. ha en pågående sak med Komplett som ikke er løst og vil havne i nemda en gang i fremtiden. Jeg synes det da er lurt å kunne gjemme seg bak anonymisering for i mindre grad å kunne bli gjenkjent av Kompletts medarbeidere som kanskje følger med forumet. Det kan være at TS i dette tilfelle har flere tråder i alt fra Datamaskiner og nettverk til spørsmål om forbrukerrett. 

Dette løysest stort sett best med å ikkje legge ut alle detaljer om problemet. Det er vanlegvis heilt unødvendig å være spesifikk på både butikk, varemodell, bestillingstidspunkt, korleis du har øydelagt produktet, og eit spørsmål om korleis du skal få svindla til deg nytt produkt. Om det berre er butikken som er vanskeleg med deg så svekker det ikkje saka di om du så står fram med fullt namn. 

Faren er mykje større for at ved fri bruk av anonym funksjon så får vi svar og råd som verken er ønskelege eller etterprøvbare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 7.8.2020 den 8.11):

Her er ett godt eksempel på hvorfor det bør være færrest mulig anonyme muligheter: 

En som spør om hjelp til noe, og en anonym som troller og ødelegger for seriøse svar. Innrømmer selv trolling i sin tredje post.

Slikt er dessverre ødeleggende.

Kan du forklare hva du mener med troller her? (ja vet hva en troller er) håper bare du ikke kaller meg eller innlegget mitt det.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...