Gå til innhold

Samsung vil ta en større bit av det profesjonelle nettbrettmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kommer Samsung med en konkurrent til iPad Pro. Det har jeg ventet lenge på.

Smale kanter rundt skjermen, samme som iPad Pro. Det er bra.

Litt mindre skjerm enn iPad Pro, 0.5" mindre. Hvorfor kunne ikke Samsung gå helt fult opp til 12.9" og virkelig lansert en som kunne være et godt alternativ til iPad Pro.

Litt dyrt, men så er også iPad Pro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hvorfor kunne ikke Samsung gå helt fult opp til 12.9?"

Kanskje fordi bruk av riktig format (16:10) og oppløsning er viktigere enn fysisk størrelse på skjermen? Man vil jo fremdeles at enheten skal være så liten som mulig men fremdeles vise mest mulig informasjon innenfor en oppløsning som flest mulig kan lese.

Samsung leverer her en langt bedre maskin enn Apple.

Lenke til kommentar

Hjelper lite med god hardware når det ikke er noe å hente på softwaresiden.

Android har per i dag svært lite å tilby på nettbrett, apper er ikke tilpasset, og profesjonelle aktører er ikke tilstedeværende.

 

iPad har et enormt konkurransefortrinn med utvalget av dedikerte iPad apper, samt profesjonelle løsninger som tilbys på App Store, samtidig som det ikke skorter på maskinvaren der heller. Den noe aldrende A12Z brikken i iPad Pro er ingen lettvekter og vil nok fint kunne hamle opp med Snapdragon.

Lenke til kommentar

At Apple har bedre software er din oppfatning. For min del ønsker jeg å kjøpe en iPad Pro 12.9, men dårlig software-løsning stopper meg. Jeg trenger et ordentlig filsystem som kan aksesseres av flere apper, og det får jeg ikke med iOS.

Til mine formål fungerer Android langt bedre enn iOS på nettbrett.

Synd at ikke Samsung kunne dra på med tilsvarende skjermstørrelse som den største iPad Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...