Gå til innhold

Oslofjordtunnel strekningsmåling


kuld935

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte mot drammen i dag som jeg vanligsvis gjør hver uke, denne gangen når jeg var halvveis i tunnelen så merket jeg at det var 50kmt istedet for 70kmt, jeg hadde da kjørt forbi første fotoboksen i 60kmt, og når jeg var halveis på vei til den andre så sakket jeg ned til 40kmt for å øke strekningen litt, og kjørte forbi boksen til slutt i 50km/t og kjørte den farten gjennom hele. Kommer jeg til å få fartsbot? er 'ny' sjåfør så er på prøveperiode, er veldig stressa. Hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Merko skrev (1 minutt siden):

Jepp. Du vil bli fratatt førerretten i 3 år og må ta oppkjøringen på nytt.

 

Nei altså, blinket det når du kjørte forbi den siste fotoboksen? Om ikke så er du safe.

Og med blink så er det en egen svær lampe som skal blinke, ikke det lille røde lyset som ellers blinker. 

Lenke til kommentar

https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/trafikksikkerhet/automatisk-trafikkontroll

"Er du blitt fotografert i en fotoboks og har spørsmål i den forbindelse, tar du kontakt med Politiets ATK-senter på telefon 71 26 68 00 (sentralbord)."

Jeg har selv ringt det nummeret og spurt det samme når jeg lurte på om jeg ble tatt på en fotoboks. Eneste de trengte er regnr på bilen og førerkortnummeret så søker de bare opp om der er blitt tatt bilde over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Merko said:

Jepp. Du vil bli fratatt førerretten i 3 år og må ta oppkjøringen på nytt.

 

Nei altså, blinket det når du kjørte forbi den siste fotoboksen? Om ikke så er du safe.

Du skremte meg litt der ?, Det som er litt merkelig i det siste er at jeg ikke har sett noe blinking på akkurat den strekningen når man kjører forbi fotoboksene. Jeg mener å huske at jeg så et lite rødt blink når man kjørte forbi. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, JØI said:

Og med blink så er det en egen svær lampe som skal blinke, ikke det lille røde lyset som ellers blinker. 

Så ingen lampe lyse nei, som forhåpentligsvis betyr at jeg ikke får bot/lappen forsvinner. Men som jeg kommenterte til Merko så har ikke de 2 fotoboksene i tunnelen på en god stund når jeg kjører forbi, eller jeg ser ikke den lille røde blinkingen lenger når jeg kjører der

Lenke til kommentar
5 hours ago, Gavekort said:

Det er mye innsats å omkalibrere fotobokser. Hvor ofte de gidder å gjøre dette ved midlertidig veiarbeid vet jeg ikke.

Alle snittmålinger har en oransje lampe som indikerer utslag. Så du ikke denne så er du trygg.

Så ikke et oransj lys heller, takk gud

Lenke til kommentar
Eryk Mej skrev (2 minutter siden):

Jeg mener å huske at jeg så et lite rødt blink når man kjørte forbi. 

Jepp, det indikerer bare at fotoboksen tar vanlig bilde.
Alle som kjører forbi blir tatt bilde før og etter. da ser du et veldig lite rødt blink.

Rundt 50 meter bak siste fotoboks, så er det et "stort" lys som lyser dersom du har blitt tatt. dette ser man veldig synlig. 

Lenke til kommentar
Just now, Merko said:

Jepp, det indikerer bare at fotoboksen tar vanlig bilde.
Alle som kjører forbi blir tatt bilde før og etter. da ser du et veldig lite rødt blink.

Rundt 50 meter bak siste fotoboks, så er det et "stort" lys som lyser dersom du har blitt tatt. dette ser man veldig synlig. 

alright nydelig, tusen takk for at du gir din kunnskap Merko, dette trengte jeg å høre

Lenke til kommentar
6 hours ago, Salvesen. said:

Er vell ikke blitz i fotoboks lengre?

Joda, den blinker rødt men det er så svakt synlig lys at man må se etter for å oppdage det.

6 hours ago, sedsberg said:

Tar ikke gjennomsnittsmålerne bilde av alle uansett da?

Kun den tiden målingen er aktiv, heller ikke disse boksene er aktive hele døgnet.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (20 minutter siden):

Joda, den blinker rødt men det er så svakt synlig lys at man må se etter for å oppdage det.

Kun den tiden målingen er aktiv, heller ikke disse boksene er aktive hele døgnet.

Tenkte mer på varsel blitz når en blir tatt. Før blinket jo boksene noe i hampen, innbilte meg at det var slitt på dette nå. Men da har jeg tydligvis tatt feil:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...