Gå til innhold

Vi prøvekjørte ID.3 1st: En lek med lys og ekstremt stillegående


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser TB tester denne nå. Kommer greit ut på rekkevidde og ladehastighet.

Den ladet til ca 80% på 30min

Kjørte over 400km på en lading. Ca vltp tall ved 90km pr time.

alle tester jeg har sett har gitt over 400km.

Batteriet hadde også lite varmetap ved 120km pr time kjøring.

selv syntes jeg nok at en e golf har triveligere interiør. En e golf med id3 plattform hadde vert ideelt.

 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Theo343 said:

e-golf virker veldig gammeldags og traust i mine øyne. Litt som den elektriske Ford Escort eller hva det var.

Liker at VW tør å tenke litt nytt med ID serien.

Folk liker ikke forandringer. Er bare å se på hvor polulær Polestar 2 er f.eks. Ser ut som en vanlig Volvo og folk elsker det.

Men tror VW har blingset litt med å gå for touch knapper over alt.. 

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (44 minutter siden):

Folk liker ikke forandringer. Er bare å se på hvor polulær Polestar 2 er f.eks. Ser ut som en vanlig Volvo og folk elsker det.

Men tror VW har blingset litt med å gå for touch knapper over alt.. 

For mange er bilen et framkomstmiddel.

De setter seg inn og kjører fra a til b.Låser bilen og tenker ikke mere på den før de har bruk for den igjen.

Min bil har ingen info skjerm. Jeg er faktisk ikke interresert i hvor varm den er eller hvor mye bensin det er på tanken når den står parkert. Den varsler om feil eller lite bensin. 
 

Jeg vet at bilen har en masse datamaskiner som reger ut alt mulig, vet posisjonen til rattet, at den har stor vekt på bakhjula, om det er mye kullos i lufta, at varmen i speilene bør settes på, tar avgjørelse om lyktene bør prioriteres når det er lite spylerveske osv osv. 
 

Ryker en pære tenner den en annen pære, blir det kaldt i kupeen øker den pådraget på vifta, spinner hjula reduserer den motorkraften, regner det tørker den bremsene, krasjer jeg strammer den opp setebelte og fyrer airbagger om det er nødvendig, trenger bilen servise varsler den om at bremseveske må byttes osv

Slik har mange biler vert i mangen år nå. 
Forskjellen er at bilen innvolverer føreren i alt dette.
Spørsmålet blir hva er best. La føreren bestemme om speilene trenger varme, hastighet på viskere, ratt utveksling, følsomhet på antiskrens, gassrespons osv

Eller la bilens computere ta seg av dette og la føreren ha oppmerksomhet mot det som selstyrende biler ikke klarer, det totale trafikkbildet. 
 

Mye av det man gjør når man kjører er å ta høyde for det man ikke ser. Er det et barn foran den bilen? Kommer det en bil på innsiden av den traileren, hvor stor plass trenger bussen når den svinger, er jeg i en blindsone for den traileren, kommer den bilen til å holde vikeplikten? Osv osv

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/19/2020 at 11:50 AM, Complexity said:

Folk liker ikke forandringer. Er bare å se på hvor polulær Polestar 2 er f.eks. Ser ut som en vanlig Volvo og folk elsker det.

Men tror VW har blingset litt med å gå for touch knapper over alt.. 

Ser ut som en vanlig volvo som har blitt malt med en sprayboks med gråmaling på tilbud. Det artige er at de oppfører seg som om de er på 4. juli cruise gjennom storgata (ved å ligge kronisk 10kmt under fartsgrensa der jeg har ligget etter dem i det siste) ?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Trestein said:

Tråen handler om id3. Så nettop at tb kjørte 1000km på 10 timer og 45 min. Langt bak Porsche men høyst akseptabelt. 

Vil tro at når 77kwh versjonen kommer vil den klare det på ca 10timer og 15 min.

Er vel fortsatt litt slappere enn model 3 da. klarte vel under 10 timer selv om bilen bare har 75kwh.

Bedre enn mange andre dog.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 timer siden):

Er vel fortsatt litt slappere enn model 3 da. klarte vel under 10 timer selv om bilen bare har 75kwh.

Bedre enn mange andre dog.

Det kommer jo litt Ann på hvordan løpet legges opp. Vw kan klare seg med ferre ladestopp pga høy ladehastighet i topp område mens tesla må ha flere stopp for å klare å få høy ladehastighet. Dessuten er hastighet avgjørende. Husker ikke om t3 test ble kjørt i Sverige.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (23 timer siden):

Folk liker ikke forandringer. Er bare å se på hvor polulær Polestar 2 er f.eks. Ser ut som en vanlig Volvo og folk elsker det.

Gratulerer til Polestar med å lage et bil som folk elsker. Hva mer kan man forvente av en bilprodusent. I tillegg så ser det ut som den er designet på denne siden av tusenårsskiftet.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, kremt said:

Veldig saklig den svadaen du kommer med her....

Selvfølgelig er den usaklig, omtrent i tråd med 90% av kritikk mot elbiler eller spesifike modeller. Nå la jeg ikke til noen "emojis" fordi jeg tenkte man forstod det.

Fargevalget er dog litt latterlig, det ser ut som de har glemt å lakkere bilen etter den kom ut av primer stasjonen.
At jeg har latt meg irritere litt av noen Polestar 2 i det siste er fordi de bilene jeg har ligget etter har kjørt konstant 10kmt under fartsgrensa. Det er jo bare merkverdig og unødvendig.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

Ser ut som en vanlig volvo som har blitt malt med en sprayboks med gråmaling på tilbud. Det artige er at de oppfører seg som om de er på 4. juli cruise gjennom storgata ?

Polestar kunne fint vært å få i litt freskere farger. Men sprayboks, der må du nok sikte til en annen bilprodusent.

Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -l said:

Gratulerer til Polestar med å lage et bil som folk elsker. Hva mer kan man forvente av en bilprodusent. I tillegg så ser det ut som den er designet på denne siden av tusenårsskiftet.

Designet til Polestar 2 virker som en naturlig iterasjon som bilbransjen har drevet med i over 100 år nå. Innovativ design ser man jo helt andre steder. Men nå tenker jeg rent overfladisk, Polestar bilene har nok mye bra.

EDIT:
Når det er sagt har jeg fulgt Polestar og Polestar 2 lenge med stor entusiasme, men det tok så sabla lang tid før Polestar 2 kom så det ble litt "meh" etterhvert.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
On 9/17/2020 at 4:34 PM, syar2003 said:

Tviler på at det er 24,5 grader i Tyskland i Mars

VW-ID-3-Test-Qualitaetsprobleme-169Gallery-37f83f1a-1721664.jpg

Du må *ikke* skrive noe som kan virke negativt om ID3/VAG. 
Uhørt!! ?

Ble forresten passert av TeslaBjørn (i en ID3) igår ved Andelva bru.
Han kjører definitivt ikke sakte for å spare strøm!! (Jeg og en fossil VW holdt godt over 120 for å si det sånn da han passerte).
Den ser meget kompakt ut så dette er ingen "allrounder" for de som skal ha masse plass til ungeflokk, bagasje.. og "grøss"... en henger på slep.
Men jeg synes den ser fin ut og interiøret er jo snasent...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Alle biler har styrker og svakheter og personlig setter jeg pris på alt som kommer opp i lyset -før- man går til innkjøp. Jeg er også en av de som  glatt nevner svakheter med egen bil slik at andre kan gjøre velinformerte kjøp. Har gitt opp å spørre mange da de virker besatt av å forsvare eget kjøp fremfor å gi god informasjon eller på andre siden de som prøver å svartmale en bil de selv ikke eier.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
15 minutes ago, Theo343 said:

Det var jo opplagt en dårlig spøk ja ;) Hvilken produsent tenker du på?

Var det også en spøk Theo? ?
"Alle" vet hvorfor "Lusername0" er her i tråder om elbiler.
Han har dog ikke feil om at Tesla har dårlige lakkroboter og litt tvilsom montering av karosseri.
Men dette er altså noe som f.eks. jeg ikke prioriterer over gode tekniske løsninger (og ytelser rett fram).

Men hverken Polestar eller Tesla er vel noe å diskutere i en tråd om ID3?

Jeg er ganske sikker på at folk vil stå i kø for å kjøpe denne modellen fra VAG.
De gjør gjerne det når det kommer nye modeller fra VAG.
Har vært slik i år-tier, og det er en grunn til at VAG scorer høyt på "kvalitet".
Personlig har jeg alltid likt modeller fra VAG, og ID3 ser definitivt ut som en fin elbil.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, TL1000S said:

Var det også en spøk Theo? ?
"Alle" vet hvorfor "Lusername0" er her i tråder om elbiler.
Han har dog ikke feil om at Tesla har dårlige lakkroboter og litt tvilsom montering av karosseri.
Men dette er altså noe som f.eks. jeg ikke prioriterer over gode tekniske løsninger (og ytelser rett fram).

Men hverken Polestar eller Tesla er vel noe å diskutere i en tråd om ID3?

Jeg er ganske sikker på at folk vil stå i kø for å kjøpe denne modellen fra VAG.
De gjør gjerne det når det kommer nye modeller fra VAG.
Har vært slik i år-tier, og det er en grunn til at VAG scorer høyt på "kvalitet".
Personlig har jeg alltid likt modeller fra VAG, og ID3 ser definitivt ut som en fin elbil.

Haha joa det var det faktisk. Er veldig klar over lakkproblemer, fitting problemer og annet med Tesla. En av grunnene til at jeg har ventet med å kjøpe en Tesla selv, forløpig. Men jeg liker måten de fortløpende forbedrer alt og prøvekjøringen av en S P90D for noen år siden fikk lommeboken til å skjelve noen dager.

Har farlig lyst på Model Y og tenkte når Model 3 var klar at Y er bilen jeg skal ha. Litt usikker på hva som holder meg igjen akkurat nå. Jeg svarte bare opprinnelig på noen andre skrev så utbroderte det seg til en diskusjon. Enig i nok off-topic.

Selv er jeg veldig interessert i ID bilene og ble som tidligere nevnt litt forelsket i ID.3 ved prøvekjøring men avventer ID.4 pga. størrelse og plassbehov. Hadde jeg ikke hatt en forholdsvis ny elbil når jeg prøvekjørte ID.3 kunne jeg gått litt i kjøps"fella" den dagen. Jeg falt skikkelig for den og var en elbil som jeg har ønsket at moderne elbiler var fra start av.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...