Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødelagte gjenger på bremsecaliper


Remini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lureste løsningen er å bytte delen som har defekte gjenger. Det du har bilder av er en glidebolt, og tror du skal lete lenge etter en identisk glidebolt som har større gjenger.
Alt handler vel om egen og andres sikkerhet når det gjelder bremser.

EDIT: Er det bare denne glidebolten som er defekt, eller kalipperen, eller klaven?

Endret av Habla Møberg
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (2 timer siden):

Den lureste løsningen er å bytte delen som har defekte gjenger. Det du har bilder av er en glidebolt, og tror du skal lete lenge etter en identisk glidebolt som har større gjenger.
Alt handler vel om egen og andres sikkerhet når det gjelder bremser.

EDIT: Er det bare denne glidebolten som er defekt, eller kalipperen, eller klaven?

Utifra hva keg klarte å google meg fram til, er det ikke klaven. Gjengene sitter fast i delen som holder hjullager og demperen på plass. Ingen gjenger i caliper ? så virker som en omfattende jobb hvis jeg må bytte den.

Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (43 minutter siden):

Sikkert mulig å borre opp, og sette inn en innsats. Finnes plenty ferdige sett for det, f.eks https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/gjengeverktoy/

Mulig du bare er et par hundrelapper unna ny kaliper om man kjøper sånt verktøy for å bruke det èn gang.

 

Takk for svar. Legger ved et nytt bilde så alle er innforstått med hva det gjelder. Klumsete av meg og ikke gjøre det med en gang.

20200804_180649.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...