Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil WiFi-fart på den ene stasjonære PC-en.


Anbefalte innlegg

Har to stasjonære PC-er, hvor den ene har ustabil nettverkshastighet. Begge PC-ene har WiFi 6 nettverkskort som er koblet opp med en WiFi 6 router, men på den ene PC-en sliter jeg med ustabil hastighet. På Steam skyter den opp til 60 mb/s før den dropper ned til cirka 30 mb/s og blir der. På Epic Game Store holder den konstant 64 mb/s (makshastighet på 500mbit linje), men dropper ned til null før den skyter opp igjen. Ookla speedtest gir meg forøvrig maks hastighet. 

Slik ser det ut når jeg laster ned fra Epic:

 

8331288-B-6-E37-4-BB7-B9-EE-0-E448831999

Slik ser det ut via Steam:

 

58-A4-ABA6-B7-D2-483-D-9-BDF-EBF15-DED62

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Janvik said:

Ettersom speedtest gir deg maks hastighet så vil jeg tro at det er steam/epic CDN eller din egen maskinvare som ikke kan håndtere hastigheten.

 

Prøv med Sweden som region på steam feks ?

 

Er det et alternativ å bruke kablet forbindelse?

Disse klientene fungerer utmerket på den andre PCen med samme WiFi. Kabel er så langt ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (På 3.8.2020 den 13.28):

Disse klientene fungerer utmerket på den andre PCen med samme WiFi. Kabel er så langt ikke et alternativ.

Ikke for å kryssjekke heller? Ville gjort det mye lettere for å avgrense om problemet følger nettverkskortet eller noe annet.

Kan du evt. bytte om nettverkskort med din andre PC for å se om problemet flytter seg til den andre da?

Endret av Jokkmokk med sokk
Lenke til kommentar
13 hours ago, freddy85 said:

Ser at prosessoren jobber hardt, har du antivirus som jobber i bakgrunnen? Prøv isåfall å deaktivere den.

Det viste seg å være driverne som var problemet. Driverne på hjemmesiden til TP-Link viste seg å være fra mai i fjor. Fjernet de gamle og installerte drivere direkte fra Intel sine sider. Takk for hjelpen.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...