Gå til innhold

KOMMENTAR: The Witcher fikk ingen Emmy-nominasjoner, uten at det gjør noe


Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (13 minutter siden):

Ja syns Gamer bommer stygt når de kaller dette en spillbasert serie ?

Usikker på om det er irroni eller ikke ? ? . Serien er basert på bøkene. Men.... f.eks Superman sjæl er jo gamer og ingen tvil om at han er inspirert av witcher 3 med sin rolletolkning, antagelig mer enn av bøkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GrinderX9 skrev (1 minutt siden):

Usikker på om det er irroni eller ikke ? ? . Serien er basert på bøkene. Men.... f.eks Superman sjæl er jo gamer og ingen tvil om at han er inspirert av witcher 3 med sin rolletolkning, antagelig mer enn av bøkene.

Ingen ironi fra min side, serien er ikke basert på spillene, så enkelt er jo det :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Zedarius said:

At Mandalorian får nominasjoner må jo kun være pga. Disney-penger.

Den utspiller seg jo som et nostalgi-sirkelrunk for folk som vokste opp med Stargate SG-1.

Som stor fan av Stargate SG-1 må jeg si meg uenig. The Mandalorian skuffet stort. Den offisielle traileren deres (linket under) setter en helt annen og mørkere tone enn selve serien gjorde. Har man sett serien og nå ser traileren så oppleves de som to helt forskjellige serier. Serien i seg selv var helt OK. Stilig visuelt og bra kostymer, og første halvdelen av første episoden fikk meg hekta, men etter det gikk det bare nedover med et lite høydepunkt innimellom. Halvparten av episodene føltes rett og slett ut som fillers, og når det kun er 8 episoder totalt så holder ikke det vann for min del. Og de flashbackene.. De jævla flashbackene.. Føltes ut som om jeg satt og så på en spansk såpeopera til tider. Hadde dette vært noe annet enn Star Wars så hadde ikke ratingen overhodet vært den samme.

Offisiell trailer som jeg refererte til over:

 

 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (Akkurat nå):

Ingen ironi fra min side, serien er ikke basert på spillene, så enkelt er jo det :) 

Jaja, enig :) . Ble bare usikker, "kunne" ha vært irroni om du mente det ikke var "helt på jordet" å kalle det basert på spill. 

men ja serien tar utgangspunkt i bøkene. Men tenker jo at de likevel lar seg inspirere av witcher 3. Særlig av tolkningen av geralt. Om då ikke for noe annet enn at skuespilleren har tilbrakt noen hundre timer med witcher 3

Lenke til kommentar

Syns i grunn spillet får fram Geralt veldig bra i forhold til bøkene så selv om spillet er hans inspirasjonskilde så er han ganske nært slik jeg oppfatter Geralt i bøkene. Spillene har vært utrolig trofast mot bøkene, selv om spillene inneholder helt nyskrevne historier.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Iki said:

Serien er rotete.

Selv dem som har fulgt nøye med på spill og bøker er enige i dette.

Morsomt hvordan jeg som verken har lest bøkene eller spilt spillene ikke hadde noe problem med å henge med da? Jeg sier ikke at serien er 10/10 eller at den ikke kunne fortalt ting bedre på en annen måte, men det var ingen problemer å henge med på tidslinjene eller hendelsene i serien, selv uten noe forkunnskap fra spill eller bøker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hazno skrev (3 timer siden):

Som en som ikke visste mer om The Witcher annet enn at det handler om en dude med hvitt hår som heter Geralt, jeg hadde virkelig ingen problemer med å henge med på historien overhodet. Dersom folk sliter med å henge med på flere forskjellige tidslinjer samtidig så kan de virkelig ikke klandre Netflix for deres egen mangel på kognitive funksjoner. Det var veldig tydelig hva som tilhørte hvilken tidslinje osv uten at det akkurat krevde noe hjernegymnastikk, dersom man ikke satt på mobilen halve tiden så klart. Personlig likte jeg denne måten å fortelle de forskjellige historiene på veldig godt nettopp fordi de fant sted på forskjellige tidspunkt. Det er på ingen måte en ekstremt bra serie, men absolutt underholdende. Ser frem til sesong 2!

Jeg er litt enkel og blir bestandig spurt om jeg har en verge på butikken. Serien er nok for vanskelig for en kognitiv og treg type som meg. Skulle ønske jeg var mer som deg

Lenke til kommentar

The Mandalorian var jo helt rått produsert. Innovativt, godt bygd opp historie og visuelt veldig, veldig bra. Ikke minst var musikken helt fantastisk. Kanskje var serien en anelse litt Disneyfisert, men jeg koste meg langt mer med Mandalorian enn med de to siste filmene.

Watchmen fant jeg mer eller mindre kjedelig og ikke minst treg når det kom til historien, men produksjonen her var helt topp, både visuelt og lydmessig.

The Witcher hadde nokså middelmådig skuespill og produksjonen var så som så. Jeg syntes heller ikke historien nådde spillene opp til anklene en gang. Musikken var temmelig midt på treet. Men som du sier, var serien alt i alt underholdene, men for meg klarte den ikke å fange magien fra spillene. Jeg syntes ikke det er rart at den ikke ble nominert til noen Emmy.

Just my three cents om disse seriene etter en pils i sommersola. ?

Lenke til kommentar
Hazno skrev (5 timer siden):

Morsomt hvordan jeg som verken har lest bøkene eller spilt spillene ikke hadde noe problem med å henge med da?

Hvor lenge var Geralt (som ikke engang var hovedpersonen) sammen med hun du ser på bildet i denne artikkelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 hours ago, Iki said:

Hvor lenge var Geralt (som ikke engang var hovedpersonen) sammen med hun du ser på bildet i denne artikkelen?

Hvor lenge han var sammen med Renfri? Hadde du problemer med å følge med på når han møtte henne og hvor lenge de var sammen slik at du trenger at andre forklarer det til deg, eller hva prøver du egentlig å få frem her? Dersom du ikke klarte å henge med og falt av allerede der så er det ikke rart du syntes serien var rotete.

Lenke til kommentar
Hazno skrev (6 timer siden):

Hvor lenge han var sammen med Renfri? Hadde du problemer med å følge med på når han møtte henne og hvor lenge de var sammen slik at du trenger at andre forklarer det til deg, eller hva prøver du egentlig å få frem her? 

Ja, da kan vel kanskje du forklare dette siden du vet så mye? Hjelp oss som ikke fikk med seg dette.

Hvor lenge var Geralt sammen med Renfri ifølge serien?

Lenke til kommentar
Hazno skrev (På 4.8.2020 den 17.50):

Hvor lenge han var sammen med Renfri?

Greit. Siden du ikke klarte å svare på dette så spør jeg deg følgende.

Ifølge serien (ikke bøkene eller noen forklaring på internett) i hvilket år begynte yennefer treningen sin? Når var hun ferdig? Hvor lenge jobbet hun før drapsforsøket? Og hva gjorde Geralt på denne tiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare innrømme at jeg mistet interessen for Witcher etter 3 episoder. Den klarte ikke å fenge meg rett og slett, uten at jeg kan påpeke noe spesifikt som ikke var bra. Watchmen klarte heller ikke å holde på meg hele sesongen. Men jeg har heller ingen tidligere kjennskap til hverken spillet, bøkene eller tegneserien(Watchmen). 
 

Mandalorian var knall derimot, men så er jeg en over gjennomsnittet Star Wars fan.

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 timer siden):

Ville du hatt klistret årstall på alt? ?

Selv brukte jeg noen episoder på å skjønne all tidshoppingen, men hadde ikke noe problem med å nøste sammen historien. 

Forsåvidt veldig ålreit å se serien en gang til får ekstremt mange hint allerede første episodene. 

Man trenger nok ikke årstall, men når en karakter går fra å først møte noen, så forelske seg i dem, så drepe dem, og deretter omtaler dem som sin livs kjærlighet på 30 minutter?

I episoden så ser man kun et enkelt døgn passere.

 

Yennefer gjør alt hun kan for å fullføre skolegangen sin, spesifikt må hun ofre sjansen for å få barn. Dette går hun helt fint med på. Neste gang vi ser henne er hun gal etter å få barn... Hun har ikke forandret utseende, hun jobber for den man blir fortalt at hun skal jobbe for, osv.

Det er ikke noe som tyder på at 30 år har gått.

 

Måten kuttingen er gjort på i denne serien er rotete, den fjerner karakterutvikling, og ødelegger.

Det er helt greit å skjønne historien, og sånn omtrent når enkelte ting skjer, men de har kuttet vekk alt for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig det kunne vært løst bedre. spesielt med Renfri. 

Yennefer delen blir jo utbrodert langt mer. Synes det kommer godt frem hvorfor hun ofrer det å få barn, at det går 30 år og utseende forandrer seg ikke pga magien. Og det at hun plutselig ønsker barn er nok en greie med at hun blir eldre og har opplevd mye. 

Godt mulig senere sesonger blir langt mer oversiktlige om de da ønsker å følge en bok fremfor de små historiene. 

Sesong 1 lider nok litt av at de ønsker putte inn for mye på for få episoder. Føles litt som de rusher karakterene fordi de har lyst å komme til et punkt hvor de kan fortelle en annen historie. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Man trenger nok ikke årstall, men når en karakter går fra å først møte noen, så forelske seg i dem, så drepe dem, og deretter omtaler dem som sin livs kjærlighet på 30 minutter?

I episoden så ser man kun et enkelt døgn passere.

 

Yennefer gjør alt hun kan for å fullføre skolegangen sin, spesifikt må hun ofre sjansen for å få barn. Dette går hun helt fint med på. Neste gang vi ser henne er hun gal etter å få barn... Hun har ikke forandret utseende, hun jobber for den man blir fortalt at hun skal jobbe for, osv.

Det er ikke noe som tyder på at 30 år har gått.

 

Måten kuttingen er gjort på i denne serien er rotete, den fjerner karakterutvikling, og ødelegger.

Det er helt greit å skjønne historien, og sånn omtrent når enkelte ting skjer, men de har kuttet vekk alt for mye.

Jeg vil si at novellene utspiller seg ganske likt i forhold til tidsperspektiv, Renfri var heller ikke Geralt livs kjærlighet men han følte mye skyldfølelse for det som utspilte seg den dagen da han ble tvunget til å drepe noen han prøvde å redde. Men det er klart at serien gir fordeler for de som har satt seg litt inn i universet på forhånd å i større grad kan dra paralleller. Og med en Audience score på 92% er jeg ikke alene om å like serien kan en si :) 

At Yennefer ikke endrer utsenede over årene er og lore riktig som barezell nevner.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (33 minutter siden):

At Yennefer ikke endrer utsenede over årene er og lore riktig som barezell nevner.

Jeg har ikke noe problem med dette, men jeg har et problem med at serien ikke prøver å vise at det går tid mellom ulike scener.

Noe så lett som en kommentar "jeg har jobbet for dere i 30 år nå" eller lignende.

 

Men hvordan forklarer man Jaskier? Historien hans med Geralt strekker seg over hele 20 år, uten noen forandringer i utseende.

Det at det tar 18 år fra Ciry rømmer til Geralt finner henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...