Gå til innhold

Hva anbefaler dere, Twitter eller Instagram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Twitter for tekst gjerne kort, instagram og facebook for bilder eller video.

Sitat

Skjønner ikke vitsen med å bruke noe annet enn facebook.

Da forstår du vel ikke vitsen med fotodagbok eller historebøker. Folk må jo velge hva de selv går for, men jeg syns alle 3 er fordel å ha avhenging av bruk. Samme med skype.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Skjønner ikke vitsen med å bruke noe annet enn facebook. Får sendt videoer og bilder der også, og delt nyheter. Hvorfor spre seg for tynt?

Det er helt uaktuelt for meg å ordne meg Facebook. Pga, jeg føler meg ikke velkommen der. Har hørt altfor mye negativt om FB. Trenger jeg virkelig å si mer om hva jeg virkelig syns om FB? ?

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (17 minutter siden):

Det er helt uaktuelt for meg å ordne meg Facebook. Pga, jeg føler meg ikke velkommen der. Har hørt altfor mye negativt om FB. Trenger jeg virkelig å si mer om hva jeg virkelig syns om FB? ?

Nå mener jeg man må ha facebook for å lage konto til instagram. Eller har det skjedd endringer siden jeg ble registert.  twitter er utenom så du får ha lykke til hvis du ikke finner en vei utenom.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (8 minutter siden):

Nå mener jeg man må ha facebook for å lage konto til instagram. Eller har det skjedd endringer siden jeg ble registert.  twitter er utenom så du får ha lykke til hvis du ikke finner en vei utenom.

Det er for latterlig, at alt må plutselig gå via FB. Det finnes folk som ikke ønsker seg FB, eller generelt sosiale medier. Fra min ståsted, så ønsker jeg å ha sosiale medier, med uten FB.

Ps: Denne tråden er ikke ment å snakke om FB.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
8 minutes ago, TheDarkSapling - SCM said:

Jeg har skrevet om det. Må nok gjenta spørsmålet mitt. ? Hva kan dere anbefale meg Instagram eller Twitter?

Men spørsmålet ditt gir ikke så mye mening. Du kunne likegodt spurt: «bør jeg kjøpe en spade eller en sag?»  Svare kommer an på hva du skal/vil. Hvem vil du at skal lese/se det du legger ut? Hva vil du legge ut? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (1 minutt siden):

Ikke vær så granskauen kverulant. Hva er galt med å spørre om anbefaling? ?

Vanskelig å anbefale noe når man ikke vet hva du skal bruke det til :)

Om du skal hogge trær, så kan man ikke anbefale en spade.. eller man kan jo, men ikke veldig hjelpsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merko skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å anbefale noe når man ikke vet hva du skal bruke det til :)

Om du skal hogge trær, så kan man ikke anbefale en spade.. eller man kan jo, men ikke veldig hjelpsomt.

Sorry da, jeg kunne ikke vite om hva de er godt for. Så hvorfor ikke bare spørre meg vennlig om hva jeg skal bruke dem til helt fra starten av, isteden for å gå rundt meg og pikke meg på ryggen, og sier HEI, JEG ER HER!! ??

 

Planen er å bruke det til egen hobby, gaming og kunst. Og kanskje bruke det til privat, sosialt prat. ? 

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 3.8.2020 den 10.42):

Twitter om å være i et gigantisk ekkokammer/safe space.

Uenig i den, det handler bare om hvem man følger og hvilke deler av Twitter man engasjerer seg i. 

Det foregår for eksempel masse gode politiske diskusjoner på Twitter, og siden mange skriver under fullt navn er den også som regel saklig og nyansert. Siden masse journalister, politikere etc. også i stor grad er på Twitter er terskelen lav for å bli stilt til veggs siden det ikke er enveiskommunikasjon. Man har også muligheten til å være anonym uten at det blir uglesett på noen måte. Jeg opplever som regel diskusjoner på Twitter som langt mer saklige enn for eksempel på Diskusjon.no.

Twitter er også en glimrende plattform for å engasjere seg med temaer man interesserer seg for og for direkte samhandling med andre med like interesser, selskaper, eller fremtredende personer innenfor det man interesserer seg for. Det være seg nyheter, fotball, gaming, kunst, arkitektur eller norsk politikk. Twitter har også fordelen av at det er der det meste dukker opp raskest.

Instagram er bedre som sosialt nettverk med folk man kjenner fra før, og å dele egne bilder og videoer - og som du sier trender. De aller fleste har jo Instagram. Men direkte engasjement utover likerklikk på hverandres innhold er ikke like naturlig på Instagram som på Twitter. Der drives det sosiale av respons som krever litt mer arbeid og som regel i ren tekstform.

For meg er det ikke noe fasitsvar, men det kan høres ut som trådstarter bør sjekke ut Twitter. Ser ingen grunn til ikke å ha begge deler, men sikkert hver sin smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen her forsøker å være kverulant. Det er bare mere hensiktsmessig å gi en anbefaling utifra ditt bruksområde, alt har sine fordeler og ulemper / egnethet. Snikpellik svarte ganske godt på spørsmålet faktisk, ellers kan de inndeles slik:

Twitter - Oppdatering på interesser / nyheter og korte meldinger

Instagram - Bildedeling, mer eller mindre.

Facebook - Chat, kort og greit.

Summa summarum: Twitter er for deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cipher Panda skrev (1 time siden):

Ingen her forsøker å være kverulant. Det er bare mere hensiktsmessig å gi en anbefaling utifra ditt bruksområde, alt har sine fordeler og ulemper / egnethet. Snikpellik svarte ganske godt på spørsmålet faktisk, ellers kan de inndeles slik:

Twitter - Oppdatering på interesser / nyheter og korte meldinger

Instagram - Bildedeling, mer eller mindre.

Facebook - Chat, kort og greit.

Summa summarum: Twitter er for deg. :)

Nice :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...