Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pendlerbil, <150-200K


Anbefalte innlegg

På utkikk etter bil til pendling. Pendlevei på 3,5 mil hver retning. Foreløpig ingen bomringer på veien.

Har ikke lademuligheter til elbil så må være fossilbil. 

Takker ikke nei til trekk på alle hjul. Men på østlandet er det ikke et krav. 

Har sett på litt forskjellig. Bl.a. en del 10-12 år gamle 3- og 5-serie dieselbiler. En Subaru Impreza fra 2010 med helt ny motor og fem års garanti fra verksted. Samt en Forester fra 2004 :p Men regner ikke med at den har et veldig snilt forbruk til pendling.

 

Hva tenker dere? Har selvsagt lyst å bruke så lite som mulig, både før og etter kjøp. Maks budsjett rundt 200 laken.

Subaru Impreza 2.0 Diesel Ny motor. Så antageligvis det lureste alternativet jeg har funnet.

Subaru Forester 2.0X Turbo Kjempestilig SUV som jeg hadde digget å eid. Men blir antageligvis dyrt å kjøre 140 mil med denne hver måned. Bruker 0,98L bensin per mil kombinert kjøring....

BMW 530xd (Denne hjertet sikler mest på, men hjernen sier noe annet)

BMW 525D Ingen kommentar da det er lite info. Den ser ihvertfall velholdt ut.

BMW 325D (Tror dette hadde vært den "tryggeste" BMW'en. Hvis det i det hele tatt finnes en trygg BMW.)

Inviterer til innspill og andre forslag !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri kjøp Subaru sine boxer-dieseler. Det er en grunn til at motoren har blitt byttet...

Både E60 og E90 er gode biler. Bare styr unna N47-motoren, da den spiser kjedestrammere rundt 100-200k, og hele motoren må ut for å fikse det. Service/rep på BMW er selvsagt et hestehode dyrere enn Subaru eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
On 8/2/2020 at 3:27 PM, Sydvest said:

BMW 525D Ingen kommentar da det er lite info. Den ser ihvertfall velholdt ut.

Av de du har linket til, er det denne du burde gå for. De andre BMW'ene er jo også over budsjett.

Når du skal pendle såpass mye som du skriver, burde du gå for kvalitet, kjøreglede og komfort. Dette finner du best i en BMW/Mercedes, og ikke Subaru. Jeg hadde Subaru en gang, og holdt ut i akkurat 14 dager. Deretter var det tilbake til Mercedes. Og ikke ta dette personlig eller som en fornærmelse, men Subaru Forester er alt annet enn "kjempestilig". Den ser gammel og utdatert ut, i motsetning til BMW'ene :) 

Lenke til kommentar

Med ditt budsjett kan du få nyere 5-serie enn E60, du får en F10 med bedre komfort uten å gå over budsjett.

En annen nevnte problemer med N47-motoren, med F10 kan du være sikker på at bilen (og motoren) er produsert etter at de største problemene var luket ut.

Skoda Superb er også noe å vurdere, det er virkelig latterlig mye bil for pengene og jeg begriper ikke at de ikke har blitt mer populære.

Budsjettet ditt holder også akkurat til en helt tidlig Passat GTE (hybrid), da er du oppe på 2016-modeller, men kanskje litt skummelt å kjøpe en av de første bilene i sin produksjonsserie, med det som også var en ny drivlinje for VW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det du er ute etter er ein pendlerbil til lav pris og lave driftsutgifter og som i tillegg er så driftsikker at du kan forvente å kome deg på jobb kvar morgon så kjem du nok ikkje unna ut du bør vurdere Toyota Auris som er ein liten bil med lavt forbruk og som stadig kjem høgt oppe på listene over modellar som har lite feil.
BMW 3-serie ligg desverre litt høgt på lista over bilmerker med feil.

Basert på utvalget ditt så forstår eg at det er ikkje ein liten Auris du er ute etter, så då blir det mest eit spørsmål om din personlege preferanse, budsjett og eventuelle andre behov som det er ønskeleg at pendlarbilen kan fylle utanom å berre være pendlarbil.

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (16 timer siden):

Når du skal pendle såpass mye som du skriver

Ting har endret seg litt. Takket i dag ja til en jobb der jeg får arbeidsbil jeg kan ta med hjem ? Så da er behovet litt endret. Slipper å avlegge flere titalls mil med privat bil nå. Og Forester er biler med sjarm :p Don't @ me!

Penny skrev (7 timer siden):

Med ditt budsjett kan du få nyere 5-serie enn E60, du får en F10 med bedre komfort uten å gå over budsjett.

Skal jeg gå for BMW så blir det en E90 eller F30. Evt en eller annen 1-serie. Men antakeligvis går jeg for noe med mindre verditap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...