Gå til innhold

Android Auto i Norge.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Asus Zenfone 5z og android 10. Jeg får lastet ned appen fra APK mirror men etter jeg har lastet ned riktig versjon så får jeg ikke appen opp på hjemskjermen. Så jeg får ikke åpnet appen. Men det står den er installert. Så lurer på om det er telefonen min som ikke er kompatibel eller om det er noe annet. 

 

Vurderer kjøpe OnePlus Nord. Noen som vet om det er med Android Auto på den?

Endret av Sebastian L
Lenke til kommentar
Mamb0 skrev (På 9.8.2020 den 22.59):

Selvsagt, men får heller ikke åpnet appen.
Skal det ikke bare være plug and play? eller må man fikle med noe etter å ha koblet til telefonen?

Screenshot_20200809-225728_Package installer.jpg

Jeg får opp samme som Mamb0 og får ikke åpnet selve appen etter den er installert fra APK mirror.

Endret av Sebastian L
Lenke til kommentar
T0ffi skrev (På 28.9.2020 den 12.41):

Ok. Når jeg prøver å koble til virker det som signalet i kabelen er av ig på heler tiden slik at den ikke klarer å koble seg til. Har sett at mange har problemer som har blitt fiksa etter å ha skifta kabel

Sjølv har eg innimellom opplevd at telefonen ikkje oppdager at kabelen er kopla til telefonen slik at Android Auto enten ikkje opnar seg eller at Android Auto slår seg på og deretter mister kontakta.
Dette løyser seg vanlegvis veg å dra ut ledninga og sette den inn igjen, og deretter vente til appen får kopla seg opp igjen.

For fyrste gongs oppsett av appen så er det viktig at du ikkje køyrer, slå på tenninga men la bilen stå i park (eller utan å starte motoren på manuell), står du i gir så er det ei sperre som slår seg inn for å hindre mobilbruk under køyring.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Sebastian L said:

Jeg har Asus Zenfone 5z og android 10. Jeg får lastet ned appen fra APK mirror men etter jeg har lastet ned riktig versjon så får jeg ikke appen opp på hjemskjermen. Så jeg får ikke åpnet appen. Men det står den er installert. Så lurer på om det er telefonen min som ikke er kompatibel eller om det er noe annet. 

 

Vurderer kjøpe OnePlus Nord. Noen som vet om det er med Android Auto på den?

Hvis du har android 10+ har du det forhåndsinnstalert. Oneplus nord har også dette. Jeg fikk kobla til etter å ha kjøpt sandstrømkabel på elkjøp, så kanskje kabelen er ditt problem også

Lenke til kommentar
T0ffi skrev (2 minutter siden):

Hvis du har android 10+ har du det forhåndsinnstalert. Oneplus nord har også dette. Jeg fikk kobla til etter å ha kjøpt sandstrømkabel på elkjøp, så kanskje kabelen er ditt problem også

Må jeg ha kabel i mobilen og i bilen for å laste ned appen og for at appen skal poppe opp på hjem skjermen min eller slik at jeg kan åpne den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å gjøre det enkelt forklart. I android 10 så får man ikke åpnet android auto som ligger preinstallert annet enn når tlf er tilkoblet en enhet som støtter dette. Unntaket er om man legger inn "Android auto for phone screens" . Denne APK filen finner man lett. Det er en enkel måte å åpne opp å sjekke innstillinger på.

Lenke til kommentar

Ja, samme her. Brukte først det for å ha ett enkelt mobilmodus under kjøring med en spiller som ikke støttet det, men hadde da tlf i holder ved siden av ratttet. Nå i år ble det en nyere 2 din spiller fra Kenwood i en bil her og nå ligger tlf skjult koblet til med alle funksjonaliteter. Rart og synd det ikke er offisielt er lansert når stemmestyring og alle funksjoner fungerer slik de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...