Gå til innhold

Problemer med ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med en ekstern harddisk jeg har lagret mange bilder på, og lurer på om noen kan hjelpe. Den har ikke fungert skikkelig på en stund og jeg får ikke tilgang til den på PCen. Her om dagen fikk jeg plutselig åpnet den og begynte å kopiere over til Google photos, men nå vil den ikke igjen. 

Den ligger ikke under D ? men jeg finner den under diskbehandling som ukjent og ikke initialisert. Mister jeg bildene hvis jeg initialiserer den? Eller hva bør jeg gjøre for å få tak i bildene? Jeg mistenker at det er noe feil med harddisken siden den plutselig ikke lot seg åpne, og vurderer å sende den inn til noen som kan redde innholdet. Har ikke klart å sikkerhetskopiere alle bildene pga dette, så jeg er redd for å miste de. 

Endret av Raymond_B_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bildene er veldig viktige så¨kobler du fra harddisken umiddelbart og kobler den aldri til igjen. Så kontakter du et profesjonelt selskap som f.eks. IBAS. Jeg mener de kan gi prisoverslag og hvis det bare er å kjøre en enkel recovery så tror jeg ikke prisen er så gal.

Hvis du heller vil forsøke selv så trenger du et recoveryprogram som kan lage en perfekt 1:1 avbildning av harddisken. Da har du uendelig forsøk på deg til å hente ut bilder siden du kun er avhengig av å lese fra disken én gang.

Jeg bruker UFS Explorer men det koster penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...