Gå til innhold

Elektriker


musikk

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å bli elektriker og ta ett års kurs (vg1 og vg2 hos K2, har studiekompetanse fra før). Vet noen hvor mye i timelønn jeg kan forvente eller forhandle? Det som er kjipt er at starts lønna på lærlinger/hjelpearbeider er så lav, det er jo umulig å leve av det særlig når man har faste utgifter, familie etc. Er det mulig å få en "normal" lønn (190-210 kr) eller må man godta den lærling lønnen? 

Jeg er 30 år gammel og har bachelor i finans. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
musikk skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker å bli elektriker og ta ett års kurs (vg1 og vg2 hos K2, har studiekompetanse fra før). Vet noen hvor mye i timelønn jeg kan forvente eller forhandle? Det som er kjipt er at starts lønna på lærlinger/hjelpearbeider er så lav, det er jo umulig å leve av det særlig når man har faste utgifter, familie etc. Er det mulig å få en "normal" lønn (190-210 kr) eller må man godta den lærling lønnen? 

Jeg er 30 år gammel og har bachelor i finans. 

Gikk under denne avtalen når jeg jobbet i "bransjen"(automasjon). Gir en grei pekepinn på lønn. 

Det er mulig å gå som hjelpearbeider, og det er mulig å få normal lønn som lærling. Men da må en nesten ha en god grunn for det, hvorfor skal noen betale deg likt som en fagarbeider, når du ikke kan gi tilsvarende tilbake? Det blir rett og slett veldedighet.

Uansett, lykke til:) 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Gikk under denne avtalen når jeg jobbet i "bransjen"(automasjon). Gir en grei pekepinn på lønn. 

Det er mulig å gå som hjelpearbeider, og det er mulig å få normal lønn som lærling. Men da må en nesten ha en god grunn for det, hvorfor skal noen betale deg likt som en fagarbeider, når du ikke kan gi tilsvarende tilbake? Det blir rett og slett veldedighet.

Uansett, lykke til:) 

Nei jeg forventer ikke å få betalt som fagarbeider, det forstår jeg. Men prøver å finne ut om jeg kan i det minste beholde timelønna jeg har nå ?

Tusen takk for info'en ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...