Gå til innhold

Snapchat kart går på av seg selv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt noen litt rare episoder når det kommer til Snapchat's kart. Jeg var ute å kjørte idag, og tydeligvis så har jeg vært pålogget på snapchat flere ganger under kjøreturen, noe jeg ABSOLUTT ikke var. 

 

Jeg fikk en telefonsamtale som jeg ikke besvarte, og det kan se ut som den aktiverte snapkartet mitt, uten at jeg helt forstår det.

 

Skjermen har også vært av, 110%. Det er snakk om en Samsung S10 om det hjelper noe.

 

Noen som har en ide? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du mener, men om du har satt opp Snapchat på telefonen, så vil jo appen kjøre i bakgrunnen og regelmessig oppdatere posisjonen over hvor du befinner deg på dette "snap-kartet".

Du kan jo gå inn på innstillingene og deaktivere slik at du ikke skal være synlig på kartet.

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Litt usikker på hva du mener, men om du har satt opp Snapchat på telefonen, så vil jo appen kjøre i bakgrunnen og regelmessig oppdatere posisjonen over hvor du befinner deg på dette "snap-kartet".

Du kan jo gå inn på innstillingene og deaktivere slik at du ikke skal være synlig på kartet.

 

Såvidt jeg forstod det så vil snapchat bare oppdatere posisjonen min om jeg faktisk er inne i appen, altså "sist aktiv" som i "sist gang jeg var på appen." Per annen informasjon jeg finner så stemmer dette. Så spørsmålet er vell egentlig hvordan den oppdaterer posisjonen min uten at jeg er på appen, når jeg ikke engang har mobilen låst opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enkelte ting blir man ikke klok på. Jeg solgte en mobil og logget av googlekonto og nullstilte. Jeg glemte snap, men det skal jo ikke ha så mye å si fordi man bare kan være innlogget på en enhet av gangen og appen var startet på min andre telefon. Videre var som sagt telefonen satt tilbake til fabrikkinstillinger.

I dagene som kom dukket stadig den solgte telefonen opp i google maps over mine enheter, enda jeg hadde fjernet den. Min posisjon og mitt kart viste at jeg stadig vekk var hjemme hos den nye eieren. Husker jeg fant ut at snap var noe av årsaken her, uten at jeg helt husker hva. Det var umulig for meg å endre/gjøre noe med dette, men det ble i orden av seg selv etter litt tid.

Forøvrig har jeg nøye gått gjennom hvilke apper som skal kjøre i bakgrunnen og ikke, samt stilt inn enkelte av dem til å ikke benytte datatrafikk, kun wifi. Det viser seg at appene går i bakgrunnen uavhengig av mine valg. Man kan også se at appene starter og stopper jevnt og trutt gjennom natten når jeg går inn på strømforbruk morgenen etter. 

Konklusjonen er at ingenting er absolutt, og personvern er lik null.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...