Gå til innhold

Forbedre internettilkoblingen på PS4


Anbefalte innlegg

Jeg har en original PS4. Tidligere har jeg alltid brukt kabel, og har med 100Mbps ned fra Get aldri hatt noe problemer med lag og tilkobling, kun problemer relatert til serverne til Sony, EA osv.

Nå leier jeg en leilighet der jeg ikke har mulighet til kablet internett til PS4. Når jeg bruker Speedtest.net to meter unna PS4 min på mobilen, så får jeg 83Mbps ned og 29Mbps ned, mens når jeg kjører test av tilkobling på PS4 får jeg nedlastingshastighet på 537 kbps og opplasting på 1.7 Mbps.

Hva i all verden skyldes dette? Hva kan jeg gjøre for å forbedre tilkoblingen min?

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antennen på maskinen din er en lite metallstykke som ligger bakerst på venstresiden. Du kan prøve å ha mobilen nært der.

Du kan også prøve å bytte DNS-server på maskinen for å bedre hastighet da dette kan endre hvilket datasenter du kobles til. Pass på at routeren ikke overstyrer dette.

Edit: På Xbox 360 som hadde Ethernet koblet jeg sammen maskinen med laptop og kjørte network bridge fra høyreklikk-menyen etter å ha valgt begge nettverkselementene. Mulig noe som dette fikser problemet.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Complexity said:

PS4 har elendig Wi-Fi. PS3 var og elendig på dette.

Om du har mulighet så prøv å bytte kanal på nettet å se om det hjelper.

Derfor det funker med bridge-mode så lenge ytelsen er grei på det man kobler mot som vanligvis er trådløst.

Lenke til kommentar

Tror jeg prøver meg på en network bridge før jeg går løs på å fikle med kanalene. Routeren er inne hos huseier, selv om jeg har kommet meg inn på den siden han ikke har endret på standardoppsettet.

Helt utrolig at det ikke er bedre wi-fi antenne på dette produktet mtp hvor bra de som sitter i telefoner, nettbrett og laptoper er...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten oppdatering, da jeg glemte det:

Network bridge fikk jeg ikke prøvd da MacBooken min jo ikke har ethernetport. Dog tok jeg dette med antennen til etterretning, da jeg hadde maskina liggende på gulvet. Jeg satt den heller opp ved siden av TVn og har nå godt nok nett til å kunne spille FIFA online. Hender en gang i blant at det skjer noe rart med tilkoblingen, men det gjorde det selv da jeg hadde kablet tilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...