Gå til innhold

Datasim og spare penger :)


Anbefalte innlegg

Hei! Skal nå begynne og studere og har tenkt på en måte og omgå de høye abonementsprisene. Jeg har foreslått for kjæresten at hun kan kjøpe Telenor Next for deretter og skaffe et datasim som goodie. Selv kan jeg skaffe et happybytes abonnement med 500mb til 70kr. Kan sette datasim inn i min egen tlf for deretter og sette ringing og sms til happybytes og data til datasimen innstillingene. Kan dette la seg gjør På den måten får vi 50gb hver for 235kr.

Screenshot_20200801-161159~2.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Janvik said:

Dette er absolutt mulig.

Eneste ulempen er at du vil miste dataforbindelse under samtaler med mindre mobilen automatisk skifter når du ringer ut eller mottar anrop

Av en eller annen grunn så mister jeg forbindelsen av samtaler allerede, så det er min minste bekymring ? (Har en Xiaomi mi a2)

Endret av Reinarrr
Lenke til kommentar
1 minute ago, Reinarrr said:

Av en eller annen grunn så mister jeg forbindelsen av samtaler allerede, så det er min minste bekymring ? (Har en Xiaomi mi a2)

Har nok en sammenheng med at du ikke har støtte for 4G Tale / VOLTE.

Samtaler på GSM/2G vil ikke ha dataforbindelse.

Har du UMTS/3G dekning enda så vil du kunne surfe (tregt) under samtaler.

Lenke til kommentar
22 hours ago, Reinarrr said:

Hei! Skal nå begynne og studere og har tenkt på en måte og omgå de høye abonementsprisene. Jeg har foreslått for kjæresten at hun kan kjøpe Telenor Next for deretter og skaffe et datasim som goodie. Selv kan jeg skaffe et happybytes abonnement med 500mb til 70kr. Kan sette datasim inn i min egen tlf for deretter og sette ringing og sms til happybytes og data til datasimen innstillingene. Kan dette la seg gjør På den måten får vi 50gb hver for 235kr.

 

Har gjort dette over lengre tid nå, er null problem det.

Er dere enda "smartere" så inkluderer dere enda flere 

Lenke til kommentar
On 8/1/2020 at 6:07 PM, Krokan said:

Prøv å tast inn følgene kode så skal du kunne velge VoLTE og VoWiFi på Xiaomi telefoner

 

Use these codes in the dialer:

VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Tusen hjertelig takk!! Nå fungerer 4G tale! Merkelig at denne instillingen skal være skjult som standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Krokan skrev (27 minutter siden):

Er vel fordi det ikke er offisielt støttet. Ser f.eks at det faktureres datatrafikk på mitt Happybytes abonnement under VoLTE-samtaler.

Jøss, vet du om dette er vanlig? Hva slags telefon er dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Krokan skrev (8 minutter siden):

Xiaomi Mi 8. Om det er vanlig vet jeg ikke, men jeg blir alltid fakturert for litt mobildata. Har to simkort i telefonen, og simkort 2 benyttes til data, derfor lett å se det.

Min bruker ikke datatrafikk for VoLTE, men den er godkjent av operatør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Krokan skrev (57 minutter siden):

En annen bieffekt som muligens kommer fra VoLTE er at samtaler som kommer fra Ice-kunder aldri hører meg, men når jeg ringer tilbake til dem så fungerer det som normalt.

Har samme problemet på en annen mobil som ikke støtter VoLTE. Jeg trodde det kunne være noe annet som forårsaket dette, men da er det altså VoLTE som ikke støttes hos operatør som skaper problemet.

Jeg kommer ikke til å kjøpe ny mobil som ikke støtter VoLTE heretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...