Gå til innhold

Halo Infinites flerspillerdel blir gratis for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Slå Destiny? Har Destiny slått Halo da? Har prøvd begge men aldri forstått hva som er gøy med Destiny. Halo har alltid virket bedre.

Destiny og Halo er uansett to vidt forskjellige spill slik jeg ser det uansett så vanskelig å sammenligne. Destiny er en looter shooter som jeg selv ikke kan fordra men andre finner mye glede i, Halo er "bare" en vanlig FPS 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Slå Destiny? Har Destiny slått Halo da? Har prøvd begge men aldri forstått hva som er gøy med Destiny. Halo har alltid virket bedre.

Så lenge man kun spiller dem for å spille PvP så er de vel veldig like?

Eneste store forskjellen er at du har en større variasjon av våpen i destiny.

Bevegelser, ttk, osv er veldig lik.

 

Så nå når begge kommer til neste generasjon, og begge kjører i 4k 60fps, og begge er gratis, så ser jeg ikke store poenget med Halo.

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 timer siden):

Så nå når begge kommer til neste generasjon, og begge kjører i 4k 60fps, og begge er gratis, så ser jeg ikke store poenget med Halo.

Trodde Destiny var coop, altså PvE med andre? Kjøre raids og slikt. Det jeg har testet bare. Får teste PvP også om det det finnes.

Men gitt den quoten du gir så vil jeg fortsatt konkludere med at det fortsatt er Halo som er det naturlige valget. Destiny er litt kjedelig.

Jeg kan lett gå med på at storyen/singleplayer til Halo fint kan bli dårligere, men selve multiplayer opplevelsen er jo der Halo briljerer mest for tiden. Klarer de noe lignende halo 3 og 5 så blir det mye bedre enn Destiny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler de har klart å gi mer verdi og et mer levende univers i Destiny MP Coop. Daglige events, raids, nightfall og strikes er noe av det smarte de har lagt til. Bare så synd at spillet er totalt ødelagt av dårlig implementasjon, der de ikke tar høyde for det de allerede har bygget opp.

Samtidig så er det skikkelig tøyse-PvP, der de desperat prøver å balanser våpen og powers, og ender bare opp med å flytte problemet en hårsbredd, samtidig som de har ødelagt en hel klasse og alle typene av et våpen til bruk i PvE. I tilleg kjører de en betalingsløsning som er det kvalmeste jeg har vært borti. Har selv brukt ca 2500,- på Destiny 2, og når jeg starter opp det spillet nå, så får jeg ikke spilt med kameratene mine da jeg ikke har kjøpt de siste expansjonene, og dermed ikke har elementer i spillet som er nødvendig for å være med de. Men herregud, skulle bare mangle når man lun har betalt 2-3K for spillet allerede.. Kjeltringer!

 Skjønner ikke helt hva de driver med egentlig, mest rotete opplegget jeg har vært med på. Det er tydelig at Bungie hadde hatt godt av å ha MS som holder de i hånda.

Halo er derimot (til nå) veldig konservative i strukturen i spillet. Enspillerkampanje, med mulighet for samarbeid samt de klassiske PvP modusene som TDM osv. Her burde de faktisk "låne" litt inspirasjon fra Destiny ift. MP coop mulighetene og litt fra Warzone ift. Betalingsstruktur, PvP layout og rewards.

Får MS til dette så kan Destiny førtidspensjonere seg, for da har de ingenting å stille opp med. Bungie har allerede tapt på PvP biten, som igjen driver å ødelegger for MP Coop delen. Snakk om å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Trodde Destiny var coop, altså PvE med andre? Kjøre raids og slikt. Det jeg har testet bare. Får teste PvP også om det det finnes.

PvP delen heter crucible, den er separat fra resten av spillet.

Dette består av ca 18 forskjellige gamemodes, noen capture the zone, tdm, free for all, of slikt.

Man kan spille casual eller competitive, med ranks.

I tillegg til dette har man en pve modus med PvP, som de kaller for gambit.

 

I casual modus har ikke våpen eller rustning noe å si for hva du tåler eller gjør av skade på motstanderen, men i competitive vil dette utgjøre en liten forskjell.

 

Etter å ha spilt en del multiplayer i alle Halo så synes jeg det er veldig likt, men destiny gir litt mer variasjon.

Lenke til kommentar
Iki skrev (14 timer siden):

Så lenge man kun spiller dem for å spille PvP så er de vel veldig like?

Eneste store forskjellen er at du har en større variasjon av våpen i destiny.

Bevegelser, ttk, osv er veldig lik.

 

Så nå når begge kommer til neste generasjon, og begge kjører i 4k 60fps, og begge er gratis, så ser jeg ikke store poenget med Halo.

Godt spillutviklere ikke tenker slik. Hadde blitt veldig trist om de skulle kutte ut alle spill som var i samme sjanger samme generasjon ? 

Hadde det vært mer poeng i med Halo om det kom med annen oppløsning, fps og kostet penger ? :p  spillopplevelsen vil jo like herlig minne om hverandre.

Endret av barezell
Lenke til kommentar
barezell skrev (5 minutter siden):

Godt spillutviklere ikke tenker slik. Hadde blitt veldig trist om de skulle kutte ut alle spill som var i samme sjanger samme generasjon ? 

De fleste kjøper vel ikke samme spillet flere ganger?

Selvfølgelig er det helt greit at det kommer flere spill i samme sjanger, men om de er nesten helt like, så gir det vel mer mening for folk flest å spille det spiller som har litt mere innhold?

 

barezell skrev (8 minutter siden):

Hadde det vært mer poeng i med Halo om det kom med annen oppløsning, fps og kostet penger ?

I dette tilfellet har halo lavere nivå på grafikken, samme oppløsning, samme fps, og samme pris.

 

Selvfølgelig vil halo ha en helt annen singleplayer, men i dette tilfellet er det kun snakk om PvP delen. (Jeg regner med at multiplayer Coop campaign ikke blir gratis)

 

Om begge spillene kom ut på nøyaktig samme dag, tror du folk flest ville kjøpt begge?

Lenke til kommentar

jo det vil jeg si. Folk kjøper battlefield, fifa, cod, ass creed år etter år med marginale forandringer. Meg selv inkludert på et par av titlene :)

men de kommer jo ikke samme dag? Destiny 2 har vært ute flere år. Så hvorfor sammenligne det slik? Handler forresten ikke artikkelen om at Halo kjører 120fps i MP? Er det avkreftet igjen? 

Lenke til kommentar
barezell skrev (17 minutter siden):

jo det vil jeg si. Folk kjøper battlefield, fifa, cod, ass creed år etter år med marginale forandringer. Meg selv inkludert på et par av titlene :)

Hadde folk kjøpt FIFA 2020 om FIFA 2021 kom ut på samme dag?

Battlefield 6 om Battlefield 7 kommer samme dag?

 

Destiny er jo laget av folkene som lagde Halo, pvp delen er så lik som du får det.

 

barezell skrev (19 minutter siden):

men de kommer jo ikke samme dag? Destiny 2 har vært ute flere år. Så hvorfor sammenligne det slik? Handler forresten ikke artikkelen om at Halo kjører 120fps i MP? Er det avkreftet igjen? 

Destiny 2 regner jeg med får sin oppdatering ganske hurtig, og Halo er en launch tittel, så de kommer nok begge nær samme dag, om ikke akkurat samme dag.

 

Jeg sammenligner dem da det er snakk om spill man kan spille gratis, dag 1, på den nye Xbox series X.

 

Slik jeg ser det er hovedfokus i artikkelen at pvp delen til halo blir gratis for alle, selv de som ikke kjøper spillet, altså slik som destiny.

 

Hva gjelder 120fps så ser jeg ikke noen problemer med dette.

Om spillet kjører i 4k 60fps så skulle det ikke forbause meg om det kjører 120fps i 1080p.

Lenke til kommentar

Men kjære deg. Du skrev kjøpe samme spill flere ganger og disse oppfølgerne har mer til felles enn halo og destiny. Du skrev samme dag lenger ned, men det var ikke hva jeg siterte deg på.

Uavhengig om de nå potensielt kommer likt og MP kan minne om hverandre så er destiny flere år eldre og Halo nytt. Det ene er en rpg fps og det andre en mer competetive fps. De appellerer ikke nødvendigvis til samme crowd da destiny er mye pve også. De som digger begge deler har nok spilt destiny 2 mer enn nok alt og kan være gira på noe nytt. 

Du skrev noen poster lenger opp at du ikke ser poenget med halo når destiny 2 kommer også, hva mener du burde vært gjort her? 

Burde MS skippet nytt halo fordi MP minner for mye om destiny? 

Eller burde MS nektet bungie å porte spillet til xsx? 

Er liksom så merkelig ting å henge seg opp i og trekke mot noe negativt. Hvilke drawbacks er det ved at disse spillene kommer samtidig og blir tilgjengelig gratis liksom ?

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Igjen. Det er kun snakk om PvP delen. Ikke noe som helst annet. Kun PvP.

Vi bryr oss ikke om singleplayer, campaign, story, eller noe slikt. Kun hvordan spillene er i spiller mot spiller kampene.

haha, nevner kun et sted at det er mye pve destiny og for å vise til at det er kanskje ikke samme folkene som ønsker å spille spillene og da hopper du over alt jeg skriver? 

Hva med å svare på spørmålenet, hva mener du MS skulle gjøre? 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Iki skrev (19 timer siden):

Så lenge man kun spiller dem for å spille PvP så er de vel veldig like?

Eneste store forskjellen er at du har en større variasjon av våpen i destiny.

Bevegelser, ttk, osv er veldig lik.

 

Så nå når begge kommer til neste generasjon, og begge kjører i 4k 60fps, og begge er gratis, så ser jeg ikke store poenget med Halo.

Er no vanvittig stor variasjon i våpen i Halo 5.. 

Personlig spelte eg berre Destiny 1 og det var faktisk so skuffande og dårlig at etter 30tima so rørte eg det aldri igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...