Gå til innhold

Hva betyr HDCP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HDCP er en kopibeskyttelse på lyd og bilde som blir overført fra en mediaspiller til skjermen din. Det er noe produsentene legger inn for å sørge for at du ikke kan kopiere serier, videoer og lignende med å ta det opp på andre enheter.

Min erfaring er at når feilen dukker opp og forsvinner, eller bare plutselig dukker opp av seg selv så er det feil i kabelen eller for gammel kabel som brukes.

https://no.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Lenke til kommentar

Kan være mange årsaker til HDCP-problemer. Tror strengt tatt ikke det er så veldig ofte at kabelen er problemet, om det ikke er snakk om evt. noe som er veldig gammelt. Men joda, det finnes dårlige kabler som omså kan være helt nye...

I en del tilfeller er det litt "tilfeldig uheldig" med tanke på kombinasjon av TV og signalkilde. Har en TV her hjemme som jeg alltid må slå på før jeg slår på tv-dekoderen som står tilkoblet. Slår jeg på tv-dekoderen før jeg slår på tv-en, endrer jeg opp med HDCP-issues. Hadde for noen år siden en HDMI-svitsj som alltid ga et minutt med HDCP-issues når TV ble slått på (ikke samme TV som referert til tidligere).

Hvilken enhet er det som er aktiv inn mot TV-en når du slår den på og får disse problemene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...