Gå til innhold

Nå har Steam gjort det vanskeligere å lure til seg billigere spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vegard# skrev (4 timer siden):

Hva innebærer det å "complete a purchase using a payment method from that country" egentlig? Må man betale med et kort utstedt i et annet land?

Antagelig tar de det basert på hvem land bank kontoen din er fra.
 

TMB skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det forskjell på pris i forskjellige land?

Forskjellig moms system og økonomi og sånt. Australia, for eksempel, har alltid hatt grisedyre spill. Når digitale salg begynte så fulgte sikkert de gammeldagse prisene med ellers hadde det skjært seg for fysiske butikker. Mer eller mindre sånn det er over alt regner jeg med.

Endret av Dberg
Lenke til kommentar

Skikkelig i-landsproblem å ikke kunne kjøpe spill i valutaer der folk tjener mye mindre enn her. Selv om jeg har benyttet meg av å kjøpe spill på Steam med utenlandsk valuta (på et lengre utenlandsopphold, ikke ved bruk av VPN) klarer jeg ikke hisse meg opp over å miste den muligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Knetten82x skrev (7 timer siden):

Dette betyr at vi i vesten betaler over 386% mer en andre! Skammelig.

Du kan fint betale det samme som andre, hvis du er villig å gå ned i lønn og levestandard.

Lenke til kommentar

Sykt flaks dette ikke kom før. Var nettopp dette jeg gjorde da jeg bestilla Valve Index VR brillene. Satte penger inn i Steam Wallet, skrudde på VPN, satt landet til Sverige, fikk sjefen min sin Svenske adresse, bestilte brillene til han og fikk de levert. Ser at dette nå ikke er mulig lengre... Nå skal det sies at det var uaktuelt å kjøpe spill på den måneden jeg hadde svensk konto siden du risikerer ban med å kjøpe spill på den måten, så jeg brukte min 2 Steam konto til å kjøpe spilla som jeg ville ha og bare gifta de over til min main account mens denne var svensk.

Lenke til kommentar
Kjetil Hansen skrev (5 minutter siden):

Var nettopp dette jeg gjorde da jeg bestilla Valve Index VR brillene. Satte penger inn i Steam Wallet, skrudde på VPN, satt landet til Sverige, fikk sjefen min sin Svenske adresse, bestilte brillene til han og fikk de levert.

Denne løysninga er uansett utsatt for at du kan få ein avgiftssmell. Verdigrensa for toll og avgiftsfri innføring frå Sverige er på 3000/6000 kr alt etter om du har vært i Sverige lengre enn eit døgn eller om det var dagstur.
Du skulle i utgangspunktet ha betalt 25% moms i tillegg ved innføring til Norge.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...